39 תשובות
לא, איש איש באמנותו יחיה
אנונימית
לא, כל מה שאפשר לעשות זה מעולה.. זה נקרא השתדלות
לא, כל אחד והאמונה שלו (גם אני ככה)
זה לא צבוע.
המוני אנשים מאמינים בה', אך הם חילונים.
^רק לידע הכללי, שבת זה יותר חשוב מכיפור.
הלכה רווחת היא בתלמוד (בגמרא), כי מחלל שבת בפרהסיא דינו כמומר לכל התורה כולה. כמו שכתוב במסכת חולין (דף ה' עמוד א'):
מקבלין קרבנות מפושעי ישראל כדי שיחזרו בהן בתשובה חוץ מן המומר לנסך את היין ולחלל שבת בפרהסיא, (שדינו כמומר לכל התורה כולה).

ופירש רש"י שם:
הא תנא חמור לו שבת כעבודת כוכבים, שהעובד עבודת כוכבים כופר בהקב"ה, והמחלל שבת כופר במעשיו ומעיד שקר - שלא שבת הקב"ה במעשה בראשית.

ובספר 'ביורה דעה' סימן ב' סעיף ה כתוב:
"מומר לעבודת כוכבים או לחלל שבת בפרהסיא דינו כעובד כוכבים. "

וכתב שם הש"ך שאפילו חילל שבת פעם אחת בפרהסיא דינו כעובד כוכבים.
לא.. אני ככה
לא זה בכלל לא צבוע.
הרבה אנשים מאמינים בה' אבל קשה להם לקיים את המצוות.
כל אחד עושה את ההשתדלות שלו.
כל אחד משתדל למלא מה שהוא יכול לפי מה שהוא רוצה, יש אנשים שקשה להם אז הם רק צמים כמה פעמים בשנה זאת גם מצווה גדולה אין בזה שום דבר צבוע
לא, לכל אחד קשה לקיים מצוות אחרות.
זה בסדר גמור.
כל אחד משתדל כמה שיותר
מומחה סטיפס: עפרה מאירוביץ -יועצת בכירה- מה שרשמת זה לא הגיוני המוני אנשים מאמינים אבל הם חילונים? חילוני זה בן אדם שלא מאמין באלוהים ולא מקיים אף מצוות.
ושואלת השאלה זה לא צבוע יש אנשים מסורתיים שמקיימים חלק מהמצוות.
אטיסטים אלו אנשים שלא מאמינים בישות אלוהית
דאיסטים (אם אני לא טועה) לא מאמינים בדת
אנונימית
רוב תושבי ישראל הינם חילונים, ומצד שני רוב תושבי ישראל כן מאמינים באלוהים.

חילונים הם אנשים שהכי פחות מקיימים את מצוות הדת, והם יכולים להיות מאמינים.

אתאיסטים הם אנשים שלא מאמינים בכלל באלוהים.

ככה שתבין שחילונים הם לא בהכרח שלא מאמינים.
חחח זה בול אני
רק שאני גם לובשת צנוע ושומרת רק כיפור
אנונימית
לא
לדעתי כן
כולם מתיפייפים ומתאימים את הדת לפי מה שנוח להם. לשמור שבת לא אבל לצום בכיפור ולא לאכול חזיר כן?
בקיצר מה שפוגע לכם בנוחות אתם לא עושים, משמע - צביעות.
כולם צבועים, אולי גם אני.
לא.
כל אחד משתדל לעשות כמה שיותר.
אפשר להאמין בלי לקיים את כל המצוות.
חד משמעית כן.
להאמין "אמונה שלמה" בדבר מסוים: עקרונות, דת, לא משנה מה, אבל לא לקיים אותו או לקיים רק חלקית, זו צביעות. לפי ההגדרה שלה.
אמנם אי אפשר לחיות ללא צביעות מוחלטת בעולם. אגואיזם במידה מסוימת הוא טבע האדם.
לדעתי כן, כיוון שיש מצוות שהן פונדמנטליות יותר מהאחרות. התנ"ך עצמו מדבר על כמה ששבת היא מצווה חשובה ומחלליה מות יומת וכו' ובכל הספרות הדתית היא מוצגת כ"בסיס האמונה" וההלכה שאומרת שמי שמחלל שבת יינו יין נסך לא נאמרה סתם.

זה כמו להאמין, אבל לרצוח; להאמין, אבל לגנוב. מה עשינו בזה?

אולי כל העולם צבועים. אולי לא. זה שכולם עושים משהו לא אומר שזה בהכרח נכון.

אפשר להגיד כמובן שכל מי שלא מקפיד על קלה כבחמורה הוא גם צבוע כי "כל המומר לדבר אחד מומר לכל התורה", אבל במציאות בשטח, הנביאים הצטעקו רק על דברים ספציפיים ו"עקרוניים" ולא חיפשו בנרות על דברים "שוליים" ו"טכניים" יותר.
כל אלו שאומרים שכן, אז אפשר גם להגיד שצמחונות היא גם צביעות נכון? ( חוץ מאלו שלא יכולים טבעונוצ בגלל סיבות בריאתיות)
לא.
להיות צמחוני ולא טבעוני אולי זה לא צבוע, אבל להיות צמחוני ולאכול בשר דגים זה דווקא כן, מכיוון שאתה לא עומד באידיאלים של עצמך.

מה לגבי להיות צמחוני ולאכול ירקות מתבשיל שהוא בשרי? אמנם הגדרתית הוא אכל משהו עם בשר, אבל מהבחינה הרעיונית-עקרונית, אני בספק אם אפשר לקרוא לו על משהו "טכני" צבוע.

מעשים מעידים על דברים, חלקם יעידו על פחות וחלקם יעידו על יותר.
לדעתי אין דבר כזה צבוע בדת. איש איש באמונתו יחייה.
אני יכולה להגיד לך שאני כן מאמינה שה קיים וצמה בכיפור וחוגגת חגים, אבל אני לא אוכלת קשר.
יש שיגידו שזה סותר, לדעתי זה לא.
אני מאמינה שה קיים, אבל אני גם אוגלת לא קשר.
ממש לא.
לא
אני ככה..
ממש לא.
לא.. עצם זה שאני מאמינה בו שהוא קיים לא אומר שאני לאו דווקא מאמינה בזה שאני צריכה לשמור שבת וזה
טוב לב,
על כל חטא אדם יכול לפרט לך על החומרה שלו, ומה רבנים והגמרא אומרת על זה.. כל מצוה, במיוחד מצוות דאורייתא שלא מקיימים אותה יש לה השלכה ענקית בשמיים. זה אשכרה מה שאלוקים ציווה אותנו. בכבודו ובעצמו. אז מן הסתם שהמצווה הזו לא תהיה עניין של מה בכך ויהיו לה השלכות עמוקות וחזקות.
בעיקרון על כל חטא שכזה אפשר לפרט את ההשלכות האדירות שלו, ובשניה לייאש ולהתיש את האדם.
ההשלכות האלה לדעתי נועדו בעיקר כדי לגרום לאנשים לתפוס ראש ולהחדיר בהם יראה ופחד, שבאמצעותה יחזרו/ימשיכו לחיות בתלם.
טוב לב, אתה דיברת לפי מידת הדין ושכחת שקיימת גם מידת הרחמים. הרבה מהעם לא שומרים שבת. ככה שאני מניחה שהקב"ה, במידותיו הרחומות, ידון את העם כולו לא לפי מה שרשום. כי לפי הרמה הרוחנית של העם, היינו צריכים להיות באשפתות. אז מה? למה להתעלם מהמידה הכל כך אצילית וחשובה של אבינו שבשמיים? שהוא יודע שקשה לך לשמור שבת אבל עצם הצום שלך בכיפור מראה לו שאתה מודע אליו ולא שכחת אותו כמו שהוא לא שכח אותך!
אם עוונות תישמור יה, השם, מי יעמוד?
איזה מזל שהקב"ה חותר תחת כיסא הכבוד, ושוכח, וסולח, לא שומר לנו את כל השטויות שאנחנו עושים... ומסתכל על הזכויות ונתפס בהם. הם גורמות לקב"ה להאמין שלא שכחנו אותו, ושאנחנו עוד יכולים להתקדם. ובגלל זה הוא מעיר אותנו כל בוקר מחדש.
להגיד דבר כזה במיוחד לנוער שרק התחיל את הדרך שלו בחיים זה קשה, ולא נכון. טעות לומר את זה. רובנו הולכים לפי החינוך שקיבלנו מהבית, עד שאנחנו מתבגרים ובוחרים דרך משלנו. נער שייקרא ויפנים את מה שהוא כתב עלול לא לבחור בדרך התורה והמצוות כשיגדל. כי הוא כבר נחשב מומר.
הבעיה שמצוות השבת לפי ההלכה היא בין המצוות היחדות שמי שלא שומר דינו כמו גוי שלא מצטרף למניין ויינו יין נסך ולא קם בתחיית המתים וכיאלו כופר בכל התורה כולה, והיא אחת משלוש אותות ביננו לבין הקב"ה, שהם: השבת, ברית המילה, והתפלין.
תרצה או לא תרצה אלו יסודות היהודי ומי שלא שומר הוא מנתק את עצמו מן היהדות.
בנוסף, כתוב בתורה:
"ושמרתם, את-השבת, כי קודש היא, לכם; מחלליה, מות יומת כי כל-העושה בה מלאכה, ונכרתה הנפש ההיא מקרב עמיה. ששת ימים, ייעשה מלאכה, וביום השביעי שבת שבתון קודש, ליהוה; כל-העושה מלאכה ביום השבת, מות יומת"
והרי חיוב המיתה בחילול שבת הוא סקילה שהיא המיתה החמורה ביותר מכל 4 מיתות בית דין שקיימות.
וכיודע שכשאין דין למטה אז יש דין למעלה, ובשמיים תובעים מן האדם את דינו אם בעולם הזה או לאחר מיתה.

נכון יש מצוות התשובה ומי שחוזר בתשובה הקב"ה מוחק לו את העבר, בתנאי שחזר בתשובה באמת, אבל מי שאומר "אחטא ואשוב" על זה כתוב שאין מספיקים בידו לעשות תשובה.
אי אפשר להתנתק מהיהדות. כי גם אחרי 120 שנה כשהוא יעלה לאבינו שבשמיים, ישפטו אותו כיהודי ולא כגוי.
אבל.. אני אלך איתך מהתחלה.
מי אמר שמומר לא מחויב במצוות התורה?
מומר לא נחשב כגוי, אלא כיהודי שהמיר את דתו. יהודי שהמיר את דתו דינו בשמיים עדיין כיהודי לא משנה כמה הוא ייברח מהדין היהודי.
בשמיים, יהודי זה לא עניין של בחירה
אם הוא נחשב כיהודי הוא עדיין מחויב במצוות התורה. אומנם לא מעלים אותו לתורה ולא מצרפים אותו למניין, אבל בוודאי שהוא מחויב למצוות עצמן.
את מבלבלת בין הדברים.
דינו כגוי הכוונה לענוש ולא לשכר.
כלומר ברור שישפטו אותו כיהודי וזה הכי אסון בשבילו כי אם היו שופטים אותו כמו גוי הוא היה פטור... (כי גוי לא חייב לשמור שבת - אין עליו דין)
ולשפוט כיהודי זה חיוב מיתה בסקילה כמו שאומרת התורה
היהדות מכירה בממיר דת כיהודי רק לעניין החובות, אבל יינו הוא יין נסך והוא לא מצטרף למניין. לא מכירים בו כיהודי לעיניין החוב אבל הוא יקבל את העונש של יהודי על כל שבת ושבת שממשיך לחלל.

^ אז אפילו אם יהודי מאמין באלוהים אבל לא שומר שבת הוא לא ייחשב אלוהים?
שאלה לא מובנת
אם יש יהודי, והוא מאמין באלוהים אבל לא שומר שבת, הוא נחשב יהודי או לא?
נחשב יהודי
כגוי הכוונה לעונשים שהזכרתי.
אבל מבחינה כזו שהוא עדיין ותמיד מחיוב עדיין לשמור שבת ולקיים את כל המצוות שבתורה הוא יהודי.