8 תשובות
כן זה לא צנוע
אני לא מבינה מה החטא כאן? וזה שהדתים מלכלכים כל הזמן על דתות אחרות זה לא חטא?
אנונימית
לא.
האמירה שלפעמים מכנס יותר צנוע מחצאית נובעת מכך שיש בנות שלובשות חצאיות ממש קצרות שרואים להן את הלבנים או שרואים להן את כול הרגל אז אין פואנטה לחצאית כי היא לא באמת מכסה..
אם החצאית שלך מגיעה בדיוק מעל לברך זא שלא רואים לך חצי ירך ומעלה אלא היא מגיעה עד אליו.. ממש לא עדיף מכנס.

בכללי אם יש דבר שקשה לנו בשמירת מצוות לא צריך להגיד אוקי זה קשה לי, אני עכשיו לא מסוגלת אז אני זורקת הכול. החיים הם עניין של תהליך ארוך ומתמשך וככה גם שמירת מצוות. כול כמה זמן עובדים על משהו אחר בין אם הוא מעשה חיצוני ובין אם זו מידה.
אני לא חושבת שהדבר הזה צריך לנבוע ממקום של חטא או לא חטא. מי שבוחרת להתלבש בצניעות צריכה לעשות את זה מתוך מקום אמיתי ושלם כשהיא יודעת שזו הדרך הנכונה והטובה בשבילה
לא מתוך מחשבה שזה חטא או מה יהיה העונש. לדעתי שמישהי לובשת חצאית גם אם היא קצת קצרה זה משייך אותה לחברה מסויימת כביכול לקהילה מסויימת אז זה תלוי, מכנס לפעמים יותר צנוע אבל לא תמיד, זה תלוי לדעתי בכל כך הרבה גורמים... אני כן יכולה לומר שאם מישהי הולכת עם מיני בצורה כזו שרואים לה את התחתונים אז כן עדיך שתלבש מכנס ארוך או משהו כזה
אני דתייה- בבית ספר דתי- וזה לא משנה כולן באות מעל הברך אם לא מיני...
אנונימית
שני הדברים לא סותרים אחד את השני.
אדם דתי צריך להיות אדם בעל מידות טובות וביחד עם זו יש גם הלכות חיצוניות לכאורה שהוא צריך לעשות בין אם זה לברך, לשמור שבת או להתלבש בדרך מסויימת.

שואלת השאלה
לפי ההלכה צריך להתלבש בצניעות.
צניעות זו מילה כללית. אישה אחת יכולה להגיד שמבחינתה צנוע גופיה כי לא רואים לה את הבטן ואחרת תגיד שלא וכו
לכן ההלכה קובעת קו אחד (בערך) שלפיו ניתן לקבוע מה צנוע ומה לא.
בפשטות המרפק צריך להיות מכוסה והברך.

דובדבנית
זה שמשהו נעשה בתכלס אחרת לא מבטל את החוק חח
כן.. זה חטא..
לא. לא עדיף מכנס. רק אם מישהי הולכת עם מיני שרואים לה את כל "הנוף" עדיף שתשים מכנסיים ארוכים..
עושים השתדלות..
נראה לי שעדיף את החצאית שהזכרת על פני מכנס.
למרות שזה עדיין אסור על פי ההלכה.
באותו הנושא: