התחברות הרשמה

מה הבניין של שם הפעולה כיבוש? מצד אחד זה כמו ביקוש (ביקש) חיבור (חיבר) וכו ולכן זה פיעל אבל מצד שני- הוא בעבר כבש (בניין פעל) ולא כיבש. מה התשובה הנכונה?

1 בנובמבר 2016, 09:24
לשון עבריתחוקיםעבריתאיך אומרים    
תשובה אחת
זה בנין פעל.. בדיוק מהסיבה שהראית... תמיד הכי קל לבדוק בזמן עבר גוף שלישי
a
a-mayyan
באותו הנושא:
איזה כיבוש יש פה? אני אשמח להסבר מפורט.
ביקוש זה שם פעולה? וחידוש?
כיבוש ליבה של בחורה - כיצד לכבוש את לב הבחורה ללא מאמץ?
מה הבניין של ביקוש?
לדעת אם יש ביקוש לעסק - איך אני יכולה לבדוק האם יש ביקוש לעסק שאני רוצה לפתוח?
יהושע פרק ו' - מה סדר הפעולות עד כיבוש יריחו?
מה השורש, בניין, שם פועל ושם פעולה של המשפט "הוא 'הצטדק' בפני חברי הוועדה"?
איזה שם משמות הפעולה שלפניך שייך לבניין נפעל: נגיסה, התחקות, נבדלות, הנפקה (ותסבירו איך הגעתם לזה)?
מהם ההוראות שנתן ה' ליהושוע לגבי כיבוש יריחו?
הזדמנות היא שם פעולה של בניין התפעל?
שיטת כיבוש בנים!... פירוט..!