5 תשובות
בעיקרון-כיום, ניתן בונוס על כל מקצוע שנלמד ברמה של 4 או 5 יחידות לימוד. משום כך, הבונוס, שאמור להיות תמריץ ייחודי, מאבד ממשמעותו. ברגע שיינתן בונוס גדול יותר על מקצועות הליבה, יהיה תמריץ לתלמידים להגביר דווקא את המקצועות האלו ולא אחרים.
לחמן ->
דגש על מקצועות הליבה, מתמטיקה, אנגלית, תנ"ך, ספרות, כימיה, פיזיקה, ביולוגיה והיסטוריה יזכו ביותר נקודות בונוס. מי שנבחן ברמה של 5 יחידות לימוד באחד מהמקצועות הללו יקבל בונוס של 25 נקודות, ומי שנבחן ברמה של 4 יח"ל, יקבל בונוס של 15 נקודות. מקצועות אחרים ברמה של 5 יח"ל יזכו את התלמידים ב-10 נקודות בונוס, בעוד שרמה של 4 יח"ל במקצועות שאינם מקצועות ליבה תזכה את התלמידים ב-5 נקודות בונוס. את הבונוסים האלו מקבל רק מי שציונו הוא 60 נקודות או יותר. דבר נוסף שכדאי לדעת הוא שלכל אוניברסיטה יש אפשרות להוסיף מקצועות מסוימים לרשימה המוסכמת, בהתאם לתחומי לימוד שונים.
לחמן ->
דגש על מקצועות הליבה, מתמטיקה, אנגלית, תנ"ך, ספרות, כימיה, פיזיקה, ביולוגיה והיסטוריה יזכו ביותר נקודות בונוס. מי שנבחן ברמה של 5 יחידות לימוד באחד מהמקצועות הללו יקבל בונוס של 25 נקודות, ומי שנבחן ברמה של 4 יח"ל, יקבל בונוס של 15 נקודות. מקצועות אחרים ברמה של 5 יח"ל יזכו את התלמידים ב-10 נקודות בונוס, בעוד שרמה של 4 יח"ל במקצועות שאינם מקצועות ליבה תזכה את התלמידים ב-5 נקודות בונוס. את הבונוסים האלו מקבל רק מי שציונו הוא 60 נקודות או יותר. דבר נוסף שכדאי לדעת הוא שלכל אוניברסיטה יש אפשרות להוסיף מקצועות מסוימים לרשימה המוסכמת, בהתאם לתחומי לימוד שונים.
אתה מתכוון לבונוסים על היחידות? אז ככה, זה קשור בעצם לאוניברסיטאות\מכללות וכו'. כשאתה מגיע לשם, אז על כל 5 יחל נותנים לך בונוס. כך גם על 4 מתמטיקה ועוד כמה וזה משוקלל בציון שלך באוניברסיטה. הציון הזה יחד עם הפסיכמוטרי יהווה את הקבלה שלך למסלול אותו אתה בוחר ללמוד.
זה תלוי במוסד אקדמי שאליו את רוצה להשתייך בעתיד.
בדקי באתר של המוסדות וראי איזה בונוס ניתן על כל מקצוע.
לדוגמא, טכניון מעניק 30 נקודות בונוס ל5 יח' מתמטיקה, כלומר אם היה לי 90 סופי אז יופיע לי 120.
בדקי באתר של המוסדות וראי איזה בונוס ניתן על כל מקצוע.
לדוגמא, טכניון מעניק 30 נקודות בונוס ל5 יח' מתמטיקה, כלומר אם היה לי 90 סופי אז יופיע לי 120.
אנונימי
שואל השאלה:
אז הבונוסים זה רק בסוף יב?
יעני בבגרות באנגלית של השנה (יא) קיבלתי 76 והגישו אותי על 67. מה זה אומר?
אז הבונוסים זה רק בסוף יב?
יעני בבגרות באנגלית של השנה (יא) קיבלתי 76 והגישו אותי על 67. מה זה אומר?
שיהיה לך בונוס בסוף יב כן