5 תשובות
לא הבנתי את השאלה. אתה כן רואה אותו, אבל לא באותה "דרגת חושך" כמו צל רגיל
שואל השאלה:
אני גם לא ממש, לכן הבאתי אותה לאתר, אני חושב הכוונה לצל שנמצא ע"פ כדה"א שנגרם ע"י השמש.
ומה הכוונה לא לגמרי, אתה אישית ראיתה מקום בתוך כדה"א בחוץ שיש בו צל מפני השמש?
אני גם לא ממש, לכן הבאתי אותה לאתר, אני חושב הכוונה לצל שנמצא ע"פ כדה"א שנגרם ע"י השמש.
ומה הכוונה לא לגמרי, אתה אישית ראיתה מקום בתוך כדה"א בחוץ שיש בו צל מפני השמש?
ניסוח סופר מוזר. הצל של השמש עצמה הוא זניח גם כי השמש היא מקור אור (ולא גוף מואר) וגם כי היא במרחק 150 מיליון קילומטר על פני כדור הארץ (דרך אגב אולי זו גם התשובה לשאלה שלך) אז קוטר הצל (השמש בקירוב גוף כדורי) על פני כדור הארץ הוא אפסי.
בגלל שגודלה של השמש גדול מהגופים שעל כדור הארץ. מקור האור גדול יותר מהגופים האטומים כך שנוצא מצב בו יכול להיווצר רק צל מלא.
נירוונה
תיקונים:
מרחק 150 מיליון קילומטר על פני כדור הארץ ---> מרחק 150 מיליון קילומטר מפני כדור הארץ
הבהרה: השמש היא גוף אליפסואידי (בצורת אליפסה תלת מימדית) כמעט כדורי אז הצל שלה על פני כדור הארץ צריך להיראות כמו אליפסה קטנה כמעט מעגל
מרחק 150 מיליון קילומטר על פני כדור הארץ ---> מרחק 150 מיליון קילומטר מפני כדור הארץ
הבהרה: השמש היא גוף אליפסואידי (בצורת אליפסה תלת מימדית) כמעט כדורי אז הצל שלה על פני כדור הארץ צריך להיראות כמו אליפסה קטנה כמעט מעגל
באותו הנושא: