12 תשובות
לא מכירה כאלו, ואלו שכן שלא יקראו לעצמן דתיות, זה נוגד את כל העקרונות של התורה.
יש לי חברה כזאת, אבל לא שורט וגופיה, אלא חצאית כמו שורט, עד התחת וחולצה עד הכתפיים אבל זה יחסית חשוף.
והיא יכולה לקרוא לעצמה כמה שבאלה שהיא דתייה, היא לא. עם כמה שאני מתה עליה.
כל הרעיון שלהיות דתיות זה לקיים מצוות.. ואחת החשובות היא הלבוש שיהיה צנוע..
אנונימית
לורין
העניין הזה של צניעות הוא נושא מאוד חשוב מצד התורה, אישה שהולכת חשוף היא מחטיאה את הרבים וגם רוחנית הרמה שלה יורדת למטה, היית רוצה שיהיה לך חבר שיסתכל לך רק על התחת כל הזמן?
אני
אני לא הולכת ממש שורטים אבל מכנסיים קצרים וחולצות ממש קצרות כן.

אני שומרת שבת ונוטלת ידיים והכול, אבל מתלבשת באופן שאני רוצה.
בתורה לא כתוב לשים חולצת שלושת רבעי, או חצאית עד הריצפה. לדעתכם כן? תביאו פסוק שכתוב בו את זה.
I'll slaughter you - אני מבינה אותך, אמרתי שחברה שלי מתלבשת ככה, לא אני. אני כן שמה ג'ינסים וגופיות, וזה לא על פי התורה, אבל ממש משתדלת להיות יותר צנועה, ופחות לקנות בגדים חשופים, למרות שהם יפים בעיניי.
מיץ פטל, כל התשובות לשאלות שלך. למה בתורה כתוב לחכות 6 שעות אחרי אכילת בשר? לא. כתוב לא לבשל גדי בחלב אמו. רבנים תיקנו זאת.
אז ככה.

בקשר למכנסיים כתוב שאישה לא תלבש כלי גבר. אבל מה לעשות, עכשיו מכנסיים הם ממש לא רק בגדי גברים. זה קרה כבר, עכשיו בנות הולכות עם מכנסיים ומכנסיים הם בהחלט גם בגדי אישה.

בקשר ל"לא תאכל גדי בחלב אימו"; אני שומרת את זה (אבל לא שש שעות) ובכל זאת:
א. כתוב רק על גדי. לא על שום חיה אחרת.
ב. כתוב רק בחלב אימו. לא כתוב כלום על חלב אחר.
ג. יכול להיות שזה רק פסוק בעניין של מוסר - לא לאכול את הגדי בחלב של *אמא* שלו. תדמייני שלך היו עושים את זה.
ולגבי דברים אחרים שכתובים שם, אני מצטערת אבל לא ה' כתב אותם אלא רבנים שהיו. אני לא יוצאת נגד הרבנים, אני מעריכה אותם שהם ניסו להוביל את העם בדרך המלך, אבל צריך לזכור שהם כתבו את מה שהם הבינו וחשבו, לפי תפיסת העולם שלהם. היום התפיסות השתנו. לכן אני לא הולכת לפי זה.

כמו שלמשל יש איסור לאשכנזים לאכול קטניות בפסח, והאיסור כולל גם אורז, *למרות שאורז הוא לא קטניה*. אז למה אסור לאכול אורז בפסח (לאשכנזים)? מפני ש*פעם, לא היום*, התפיסה היתה שאורז הוא קטניה, או שמעבירים את האורז ביחד עם הקטניות.

ומה מקור ההלכה שמובא ממנה שאסור לאכול קטניות? ש*פעם*, כן, שוב "פעם", היו נוהגים לאסוף את הקטניות ביחד עם החיטה, ולכן היה בהן חשש של חמץ. אבל היום? ממשיכים את המנהג הזה ללא שום סיבה. היום אוספים את הקטניות בנפרד ובצורה מסודרת, אז כבר אין טעם לא לאכול קטניות בפסח.

זאת הייתה רק דוגמא לכך שביהדות ממשיכים לפי תפיסות העולם של פעם, והתפיסות של היום אומרות שזה שגוי.
ואני הולכת לפי התפיסות העכשיוויות, כי אני מצטערת לבשר לכם שאנחנו חיים בהווה.

תפציצו בפלוסים, תפציצו במינוסים, אבל אני כתבתי את הדעות שלי.
לתגובה הראשונה -
"לא מכירה כאלו, ואלו שכן שלא יקראו לעצמן דתיות, זה נוגד את כל העקרונות של התורה."
קודם כל אני מכירה כמה כאלה...
דבר שני, זה ממש לא "נגד כל העקרונות של התורה"! אם ככה את רואה את הערכים והעקרונות של התורה - מסתכמים בלבוש ארוך - אז אין לנו על מה לדבר, דעותינו שונות לחלוטין.
אני חושבת שהעקרונות של התורה הם להיות אדם טוב עם מידות טובות, להיות אדם שעוזר, נדיב וחכם. לנצל את היותך אדם. בצורה הטובה ביותר.
בקיצור מיץ פטל, את מסתכלת על הקנקן ולא במה שבתוכו. את מסתכלת על הצד הפשוט ולא נכנסת לעומק. את קוראת את המשפט, מה שאת מבינה - זה מה שאת מקיימת. כתוב גדי אז רק גדי. את עושה מה שנראלך, מה שטוב לך. לא מה שרבנים תיקנו, ולא מה שה' התכוון. את לא במעלה וברמה של לתקן ולפרש את התורה, תשאירי את זה לאנשים שמבינים בזה, ולא לך. תפסיקי להתחכם.
אוקיי. איך הרבנים יודעים בדיוק למה ה' מתכוון?! רק נביאים זכו לדבר איתו, רבנים זה לא נביאים.
רבנים מנסים ככל יכולתם לפרש את התורה ולהביא לנו אותה בצורת הלכות מפורטות. זה יפה שהם עושים את זה, אבל צריך לזכור שאחרי הכול הם רק אנשים עם רצון לעזור ואהבה לתורה ותשוקה למצוות. וכמו כל אדם גם הם יכולים לטעות.
אני ממש, אבל ממש לא מתחכמת, אלא כותבת את הדעות שלי וזהו.
ואל תזלזלי בי, אל תכתבי שאני לא במעלה לתקן מצוות כי לא הכרחתי אף אחד לחיות כדרכי וזכותי כמו זכותם של הרבנים, כי הרי כמו שכתבתי קודם הם רק בני אדם.
לא, כי אם היא הולכת ככה היא לא נקראת דתיה, אלא מסורתית
באותו הנושא: