תשובה אחת
מאוד תלוי איזה סוג פעילות. בבית, בגן, בחצר, בחוץ... וכן מה הרמה שלהם, האם הם הולכים, מדברים, מבינים וכו'..
הרעיון הוא לקחת דבר מה שרוב הילדים אוהבים ולהפוך אותו לחלק מפעילות.
ניקח לדוגמא את האור:
אפשר להחשיך את החדר, לחלק לכל ילד פנס, ולשיר יחד לפי קצב השיר - עם הפנסים. פעם למעלה, פעם למטה, הצידה, מעגלים, על החבר וכו'.. (אפשר לקצב השיר "אור וחושך" של "לגדול בכיף", עשינו בגן והיה שמח כל כך).
דוגמא נוספת:
להפעיל מוזיקה בווליום (לא מידי חזק שלא יתחילו בסטימולציות, בנסיון בריחה מגירוי חזק או יכנסו לחרדה) לתת להם לשיר, לרקוד, לקפוץ ולהנות. בכל פעם שהמוזיקה עוצרת - הם צריכים לעצור באותה פוזה בה הם היו באותו רגע. כך עד שהמוזיקה חוזרת לנגן.
אפשר להביא הרבה סוגי כלי נגינה - תופים, דרבוקות, קסילופון, מצלתיים, משולש וכו'.. ולעשות יחד חגיגה.. לקצב שיר מוכר וידוע, או לקצב מנגינה קיצבית (ללא מילים) המתנגנת ברקע.
כל ילד יכול בתורו לנגן מנגינה קצרה, ולומר את שמו. לדוגמא "נה נה נה, אני ישי כהן", וישיבו לו הילדים כולם "נה נה נה, בוקר טוב / צהריים טובים לישי כהן". לעודד תקשורת ושימת לב לפרטים קטנים וגדולים כאחד.
אני רק מנסה לשער רמה, אך חסרים המון פרטים כדי להתאים.
אם תרצי יותר עזרה ופירוט אשמח לעזור בפרטי.
בהצלחה.