5 תשובות
טוב, זאת שאלה מאוד פשטנית... זה כמו לשאול: איך עושים הכי מהיר ויעיל טיפול לרכב.
כדי לענות על השאלה צריך לדעת מה המטרה שלך, במה את רוצה לטפל, וכן הלאה.
אם את רוצה לעשות משהו לבד, בלי ללכת למטפל, אני מציעה לך לרכוש דיסק של דמיון מודרך שעושה כמו טיפול כללי ולא ספיציפי. את יכולה גם להבהיר את השאלה שלך ואולי תוכלי לקבל תשובה פרטנית לשאלה שלך. (למשל: 'אני מתקשה להירדם בלילה בגלל עודף מחשבות, רוצה דמיון מודרך שיעזור לי להירדם בקלות.')
תהליך של דמיון מודרך מהיר ויעיל? אני מנחשת שאת מתכוונת לתהליך מקצועי... פני למטפל שמתמחה בדמיון מודרך, כל השאר יהיה חובבני.
שאלה מאד כללית.
כל אחד ואחת מאיתנו משתמשים בדימיון מודרך כל הזמן. לדוגמה, כאשר את מדמיינת מה יקרה כאשר תעשי משהו. כאשר את חושבת על אוכל מסויים וכבר מרגישה את הטעם שלו בפיך.
אם כוונתך לדימיון מודרך לשם מטרה מסויימת, הטוב ביותר הוא לעבוד עם מנחה מקצועית שתנחה אותך בצורה נכונה ומועילה.
אם המטרה שלך פשוטה - תדמייני לעצמך מה את עושה בכדי להשיג את המטרה, מה קורה לאחר השגת המטרה, כיצד את נהנת מכך וכו'.
הבעיה היא שכאשר עושים זאת לבד, לעיתים, זה לא עובד מספיק טוב.
הדיסקים של דימיון מודרך הם בדרך כלל להרפיות ולא למטרות מסויימות ולא מותאמוים לאדם, אלא כלליים. מנחה מתאים לך ולמטרה שלך.
אם תרצי למצוא מנחה, אשמח להפנות אותך למקומות בהם תוכלי למצוא מישהי מתאימה באזור מגורייך.
בהצלחה.
יעל נועם מומחית סטיפס
מהיר, אני לא יודעת. יעיל - ממליצה על הספר "דמיון מודרך" של ג'רלד אפשטיין. הוא נותן תסריטי דמיון נוחים ונעימים לתרגול.
ד״ר ענת פלדמן מומחית סטיפס
הרעיון בדמיון מודרך הוא להדריך את המוח שלנו -
אילו מחשבות לחשוב, לאילו מקומות להכנס ולאילו לא - לשלוט בו.
וכמובן - הכל בצורה חיובית.
חשוב - חדר מעט חשוך, אווירה שקטה ורגועה, מוזיקה שקטה ומרגיעה ברקע.
לשכב על מיטה בעיניים עצומות ולנתב את המוח, את המחשבות למקומות חיוביים.
זה לא אומר שתמיד המחשבות תהיינה חיוביות שכן אם המטרה היא לדוגמא להשמיד חרדה כלשהיא החרדה לא יכולה שלא להיות מוזכרת בתהליך, אבל - בצורה חיובית, היא מוזכרת ע"מ לעשות איתה תהליך חיובי - לקרוע אותה, לדרוך עליה, להשמיד אותה.
דמיון מודרך יעיל נעשה בעזרת מי שמבין, שיודע כיצד לנתב את המחשבות נכון.
אך יהיה זה יעיל גם אם עושים לבד. תמיד כמה דקות של רגיעה ומחשבות חיוביות תשפענה לטובה.
בזמן שאת שוכבת בעצימת עיניים ושוקעת במחשבותייך השתדלי להפיק מהן את המירב.
אם קיים פחד כלשהו - תחשבי על אותה סיטואציה בה הפחד קיים - אף הפעם ללא הפחד.
לדוגמא אם יש חרדה מכלבים- לחשוב על טיול בגינה עם האחות הקטנה, לפתע כלב מתקדם לעברך, את מרגישה איך הדופק נשאר יציב והנשימות אותן נשימות איטיות ועמוקות, הידיים אינן רועדות או מזיעות. אחותך מלטפת את הכלב, דבר לא קורה לה. את מנסה גם כן והנה, גם לך לא קרה דבר. הכלב שמח וממשיך הלאה, וגם אתן - בריאות ושלמות.
לדמיין רק טוב.
כמובן במהלך הדמיון מודרך חשוב שהגוף יהיה רגוע. לנשום עמוק ולאט, הכנסת אוויר דרך האף והוצאתו דרך הפה. כל נשימה בת 3 שניות.
להקפיד על נשימות אלו לאורך כל הדמיון מודרך.
אם תוכלי יחד עם אחות או חברה לעשות האחת לשניה - יהיה זה נפלא. כאשר השני אומר לך מה לחשוב יותר קל לשלוט במחשבות, לעשות זאת חיובי ונכון. כאשר זה רק את עם המחשבות שלך - קל מאוד לברוח אל מחשבות שליליות.
בהצלחה ובהנאה.