8 תשובות
יש תקווה סוף סוף
כלום החיים נהיים יותר מהנים
אנשים מפתחים מוסר משל עצמם ולא צריכים שמישהו יכתיב להם מה מוסרי לעשות ומה לא
"מה נאבד כאשר החברה מפסיקה לראות את אלוקים כמקור לעריכים שלה?" אם זה השאלה
אז מהר מאוד האדם יבין שיש לו 2 אפשרויות
להמליך את עצמו לאלוהים
או
להמליך רשות, מדינה, חוק- כאלוהים (האום, מדינות, חוק בינלאומי וכו)
וכשזה קורה האדם מאבד מזהותו, כי זהותו הופכת לעיניין של רשות ואו הוא עצמו
זה תמצית בקצרה מאוד
אז מהר מאוד האדם יבין שיש לו 2 אפשרויות
להמליך את עצמו לאלוהים
או
להמליך רשות, מדינה, חוק- כאלוהים (האום, מדינות, חוק בינלאומי וכו)
וכשזה קורה האדם מאבד מזהותו, כי זהותו הופכת לעיניין של רשות ואו הוא עצמו
זה תמצית בקצרה מאוד
האלוהים שלי זו לנה דל ריי בכלל
אז אנשים מתחילים להבין למה הם עושים מעשים טובים ולהרגיש אמפתיה במקום ללכת אחרי חוקים של חבר דמיוני כדי שלא יעניש אותם.
בעיני אובדת קצת מראיית האחר כי הדת נותנת מוסר שמחייב התחשבות בסביבה ו"יציאה מעצמך" וכשכל אחד עושה לפי ראות עיניו זה לאו דווקא ככה הרבה אנשים יעדיפו לדאוג לעצמם..
מה שאובד זה האובססיה של החברה לזה שאנשים שמאמינים בדתות מסוימות נעלים יותר כי הדתות האלה אומרות להם על מה הם יקבלו פרס ועל מה הם יקבלו עונש, במקום מוסר בסיסי של "מה פוגע בי או באחר ומה לא פוגע באף אחד"
באותו הנושא: