18 תשובות
אמורים לשטוף את הפה בין לבין כעקרון
שואל השאלה:
אז השעות לא חשובות? רק לשטוף את הפה?
הכל חשוב

ספציפית בין חלב לבשר הרבה שוטפים את הפה וזה מספיק
אבל לכיוון ההפוך לא
את יכולה לאכול חלב ואז לשטוף את הפה ולאכול בשר, אבל את לא יכולה הפוך.
כלומר אם את אוכלת בשר, תצטרכי לחכות 6 שעות עד שתוכלי לאכול חלב
^יש כאלה שפחות מחמירים, ושומרים רק 3 שעות
אכן גם אני מאלה
אבל זה כעיקרון לפי היהדות
שואל השאלה:
ואם קשה לי לשמור 6-3 שעות מה אני אמורה לעשות?
להשתדל אם זה חשוב לך
עבורי זה לא חשוב אז כאילו, פחות העניין
שואל השאלה:
אני מסוגלת לשמור רק חצי שעה ולא יותר זה בסדר?
תעשי את ההשתדלות שלך
ע"פ הדת לא
זה אומר שאת לא באמת שומרת כשרות
שואל השאלה:
הבנתי תודה, אבל לגבי השמירת כשרות זה נחשב שאני שומרת חלקי?
שואל השאלה:
אה תודה פינגווין
לא זה לא נחשב
אין כזה חלקי כעקרון
זה שחור לבן
אבל את גם עושה השתדלות
אם זה חשוב לך, תנסי על פעם להאריך טיפה את הזמן
שואל השאלה:
אנסה תודה
חלבי ובשרי לא צריך לחכות, בעיקרון יש כמה שלבים שאמורים לעשות לשטוף ידיים לשתות משהו פרווה לאכול משהו פרווה ולצחצח שיניים מקווה שלא שכחתי משהו אבל כן
ההלכה היא שמירה של כמות זמן מסויימת בין בשר לחלב כל אחד לפי המסורת אבות שלו ולפי הפסיקה שאבותיו קיבלו ובמקומות שונים בעולם פסקו אחרת
הרוב שומרים 6 שעות בין בשר וחלב, יש כאלה מסויימים מאוד ששומרים 3
לגבי עוף יש כאלה ששומרים כמו בשר ויש 5 וחצי שעות, אלה דיונים שלמים בגמרא ובפסיקת הלכה
ולגבי מחלב לבשר יש 2 שיטות, אחת אומרת לשטוף את הפה השנייה אומרת לחכות חצי שעה
כל העניינים לא סתם, זה כמו שאמרתי דיונים שלמים

לגבייך, אם קשה אני יכול להבין את הקושי, מצד שני, זאת המצווה ולא מבטלים מצווה כי קשה, להפך, מתגברים ונבנים מזה ומתחברים יותר לעניין - זה לעבוד על דחיית סיפוקים
התחברות ל