27 תשובות
כופרת?
אנונימי
לא שומרת כשרות
פשוט לא מקפידה על שמירת שעות בין בשר וחלב
לא שומרת כשרות
את לא שומרת כשרות
שאת לא שומרת כשרות ושזה נראה קצת ספאם..(;
את שומרת על אל תאכלו גדי בחלב אמו, אבל לא לפי כללי ההלכה.
שואל השאלה:
מה ספאם כאן?
מה ספאם כאן?
אנונימית
זה עדיין אסור
שואל השאלה:
אני עדיין ימשיך באורך חיים שלי
רק רציתי לדעת מה אני נחשבת
אני עדיין ימשיך באורך חיים שלי
רק רציתי לדעת מה אני נחשבת
אנונימית
אוקיי.. לא יודעת למה היה נראה לי... סליחה^^^
את את מתכוונת להמשיך בזה - את מומרת, וחמורים דברי סופרים מדברי תורה.
אנונימי
אנונימי היא לא חייבת לשמור אם היא לא מאמינה בדרך הזאת
די לכפטת עלייה דברים
די לכפטת עלייה דברים
אנונימי
^ אם אני לא טועה, חוק - הוא מחייב גם אם אתה לא מאמין בו מעצם זה שהוא חוק.
או שאני כן טועה, ומותר לי לנסוע שהרמזור בנתיב שלי הוא אדום, ואתם לא תחליטו עבורי באיזה אור אני אמור לנסוע ירוק או אדום, ולא תכפו על דברים.
אם אתה חושב שאדם לא חייב לציית לחוקים שהוא לא מאמין בהם...
או שאני כן טועה, ומותר לי לנסוע שהרמזור בנתיב שלי הוא אדום, ואתם לא תחליטו עבורי באיזה אור אני אמור לנסוע ירוק או אדום, ולא תכפו על דברים.
אם אתה חושב שאדם לא חייב לציית לחוקים שהוא לא מאמין בהם...
אנונימי
את נחשבת מה שאת רוצה להחשיב את עצמך, אל תתני לאף אחד להגדיר אותך
^ יש דברים שהלכה הגדירה אותם אם רתצה או לא. זה לא אחרים מגדירים אותך, אלא ההלכה.
אם היא תחליט שהוא מגדירה את עצמה כ"דתייה" - אז היא כזאת?
ואני אני אחליט שאני "רופא מומחה" (לא למדתי רפואה באוניברסיטה) - אז אני כזה, ואף אחד לא יחליט עלי שאני לא רופא?
אם היא תחליט שהוא מגדירה את עצמה כ"דתייה" - אז היא כזאת?
ואני אני אחליט שאני "רופא מומחה" (לא למדתי רפואה באוניברסיטה) - אז אני כזה, ואף אחד לא יחליט עלי שאני לא רופא?
אנונימי
לא מקפידה על כשרות
וזה האורח חיים שלה, אז אל תתערבו לה. אני אמנם לא תומכת בזה הלכתית ובריאותית (אני בכלל צמחונית אז בכללי לא תומכת באכילת בשר) אבל אין לנו שום זכות לכפות את דעותינו על החברה.
אנונימי
יש הבדל בין חוק של אזרחי מדינה שנועדו לשמור על הסדר המדיני ולמנוע תאונות, לבין חוקים שהם מטעמי דת. אם אתה עובר ברמזור אדום - אתה פוגע ומסכן את אלו שסביבך - לעומת זאת, בחירה בדרך חיים מסויימת כמו אי הקפדה על כשרות, לא פוגעת באף אחד והיא נטו מטעמי דת ואמונה.
יש הבדל בין חוק של אזרחי מדינה שנועדו לשמור על הסדר המדיני ולמנוע תאונות, לבין חוקים שהם מטעמי דת. אם אתה עובר ברמזור אדום - אתה פוגע ומסכן את אלו שסביבך - לעומת זאת, בחירה בדרך חיים מסויימת כמו אי הקפדה על כשרות, לא פוגעת באף אחד והיא נטו מטעמי דת ואמונה.
מרדּכי צ'יבוטר, את מדברת כאילו אין מצוה למחות בעוברי עבירה, ואפילו אסור לעשות כן, למרות שכתוב בדיוק להפך.
ולא יעלה על הדעת שחוקים של מלך העולם יהיה פחות חשובים מחוקים שקבעו בשר ודם. וזאת לא דעתנו האישית, אלא דברי אלוקים חיים (גם אם זה מדרבנן).
וכאילו שלפגוע בכבודו כן יהיה ליגיטימי, חס ושלום. תשחבי לבד מה דינו של המורד במלכות.
ולא יעלה על הדעת שחוקים של מלך העולם יהיה פחות חשובים מחוקים שקבעו בשר ודם. וזאת לא דעתנו האישית, אלא דברי אלוקים חיים (גם אם זה מדרבנן).
וכאילו שלפגוע בכבודו כן יהיה ליגיטימי, חס ושלום. תשחבי לבד מה דינו של המורד במלכות.
אנונימי
אנונימי1967
זה לא עובד ככה
אני לא יכול לומר שאני צימחוני אבל אני אוכל בשר
זה לא עובד ככה
אני לא יכול לומר שאני צימחוני אבל אני אוכל בשר
את נחשבת בן אדם. את לא כופרת-פושעת שמיים-חוטאת-ישוע. הכול טוב. תעשי מה שאת רוצה לעשות כל עוד זה לא פוגע באף אחד ולא בך. אין אלוהים.
יש לך כופר גדול מזה שאומר שאין אלוקים?
אנונימי
זה פחות חמור ממי שאוכל ביחד, אם את אשכנזייה - זה פחות חמור.
אנונימי
^^ אנונימי
אתה מסכן
יום טוב
אתה מסכן
יום טוב
אנונימי :
יש משפט שאומר "כשם שיש לאמר דבר הנשמע, אין לאמר דבר שאינו נשמע"
היא מודעת לזה שזה אסור הלכתית ובוחרת לעשות את זה. לי אין שום זכות להטיף לה מוסר אם זו הדרך שהיא בוחרת. אני מאמינה - היא לא מאמינה.
אני לא אומרת שיש פחות חשיבות לחוקי התורה, אבל זה לא אומר שכולם חושבים כמוך ומחזיקים בדעותיך. יש לתת מקום לדעותיו של האחר גם אם איננו מסכימים עמן. אי אפשר לכפות על אנשים אמונה ודת.
לעומת זאת, כשאתה מוסע האדום ועובר על חוקי תנועה - אתה יכול לסכן אחרים. לכן זה משהו שאפשר לכפות על אחרים, כדי לשמור על סדר במדינה ולמנוע מוות של הולכי רגל ותאונות.
יש משפט שאומר "כשם שיש לאמר דבר הנשמע, אין לאמר דבר שאינו נשמע"
היא מודעת לזה שזה אסור הלכתית ובוחרת לעשות את זה. לי אין שום זכות להטיף לה מוסר אם זו הדרך שהיא בוחרת. אני מאמינה - היא לא מאמינה.
אני לא אומרת שיש פחות חשיבות לחוקי התורה, אבל זה לא אומר שכולם חושבים כמוך ומחזיקים בדעותיך. יש לתת מקום לדעותיו של האחר גם אם איננו מסכימים עמן. אי אפשר לכפות על אנשים אמונה ודת.
לעומת זאת, כשאתה מוסע האדום ועובר על חוקי תנועה - אתה יכול לסכן אחרים. לכן זה משהו שאפשר לכפות על אחרים, כדי לשמור על סדר במדינה ולמנוע מוות של הולכי רגל ותאונות.
"יש משפט שאומר "כשם שיש לאמר דבר הנשמע, אין לאמר דבר שאינו נשמע""
- כל הקטע שזה לא נאמר על דברים שהחוטא יודע שהוא חוטא, כי בכל מקרה את לא הופכת אותו משוגג למזיד, כמ ושביאר הרמ"א באורח חיים, סימן תרח, סעיף ב, הגה.
"היא מודעת לזה שזה אסור הלכתית ובוחרת לעשות את זה. לי אין שום זכות להטיף לה מוסר אם זו הדרך שהיא בוחרת. אני מאמינה - היא לא מאמינה."
- אז בגלל שאדם מודע לחוק, ובוחר ללכת נגדו - מגיע לה פרס וחופש ללכת נגד אותו חוק? מהיום אני שמחליט לא משלם מיסים. אם אני יוצא בכזאת הכזרה - זה אומר שאני יודע ששי חוק שאומר שאני כן חייב לשלם מיסים, ובכל זאת בוחר שלא לעשות את זה. אין לאף אף שום זכות להטיף לי מוסר על הדרך שאני בוחר לעצמי. ככה זה עבוד? במקום לטפל במורד בצורה חמורה יותר על חטא ביודעין מתוך מרד?
"אבל זה לא אומר שכולם חושבים כמוך ומחזיקים בדעותיך. יש לתת מקום לדעותיו של האחר גם אם איננו מסכימים עמן. אי אפשר לכפות על אנשים אמונה ודת."
- זה לא משנה מה כל אחד חושב, יש עובדות. יש גם אנשים שלא מאמינים בקורונה. תתני להם להסתובב חופשי בלי מסיכה ובמקומות שדורשים תו ירוק? הרי אי אפשר לכפות על כולם להאמין בקורונה ואת החוקים שבאה בעקבות אותה אמונה ששי בכלל כזאת "מגיפה".
"לעומת זאת, כשאתה מוסע האדום ועובר על חוקי תנועה - אתה יכול לסכן אחרים. לכן זה משהו שאפשר לכפות על אחרים, כדי לשמור על סדר במדינה ולמנוע מוות של הולכי רגל ותאונות."
- ומ יקבע שזה חמור יותר? מי קבע שבגלל עבירות של אחרים לא קורים אסונות? יש מקורות שאורמים שאם לא מוחים בחוטאים - אז ננעשים כולנם יחד על זה שלא מוחים, ואז קורים אסונות (נגיד שרפות) בגלל עבירות של אנשים אחרים. למה? כי "כל ישראל ערבים זה בזה" (שבועות לט ע"א).
"לשמור על הסדר במדינה"? חקל מהסדר - זה חוקים זה קבע הקב"ה, ומי שמפר את החוקים האלה - אם אל מטפלים בבאחד כזה - לא שומרים על הסדר.
- כל הקטע שזה לא נאמר על דברים שהחוטא יודע שהוא חוטא, כי בכל מקרה את לא הופכת אותו משוגג למזיד, כמ ושביאר הרמ"א באורח חיים, סימן תרח, סעיף ב, הגה.
"היא מודעת לזה שזה אסור הלכתית ובוחרת לעשות את זה. לי אין שום זכות להטיף לה מוסר אם זו הדרך שהיא בוחרת. אני מאמינה - היא לא מאמינה."
- אז בגלל שאדם מודע לחוק, ובוחר ללכת נגדו - מגיע לה פרס וחופש ללכת נגד אותו חוק? מהיום אני שמחליט לא משלם מיסים. אם אני יוצא בכזאת הכזרה - זה אומר שאני יודע ששי חוק שאומר שאני כן חייב לשלם מיסים, ובכל זאת בוחר שלא לעשות את זה. אין לאף אף שום זכות להטיף לי מוסר על הדרך שאני בוחר לעצמי. ככה זה עבוד? במקום לטפל במורד בצורה חמורה יותר על חטא ביודעין מתוך מרד?
"אבל זה לא אומר שכולם חושבים כמוך ומחזיקים בדעותיך. יש לתת מקום לדעותיו של האחר גם אם איננו מסכימים עמן. אי אפשר לכפות על אנשים אמונה ודת."
- זה לא משנה מה כל אחד חושב, יש עובדות. יש גם אנשים שלא מאמינים בקורונה. תתני להם להסתובב חופשי בלי מסיכה ובמקומות שדורשים תו ירוק? הרי אי אפשר לכפות על כולם להאמין בקורונה ואת החוקים שבאה בעקבות אותה אמונה ששי בכלל כזאת "מגיפה".
"לעומת זאת, כשאתה מוסע האדום ועובר על חוקי תנועה - אתה יכול לסכן אחרים. לכן זה משהו שאפשר לכפות על אחרים, כדי לשמור על סדר במדינה ולמנוע מוות של הולכי רגל ותאונות."
- ומ יקבע שזה חמור יותר? מי קבע שבגלל עבירות של אחרים לא קורים אסונות? יש מקורות שאורמים שאם לא מוחים בחוטאים - אז ננעשים כולנם יחד על זה שלא מוחים, ואז קורים אסונות (נגיד שרפות) בגלל עבירות של אנשים אחרים. למה? כי "כל ישראל ערבים זה בזה" (שבועות לט ע"א).
"לשמור על הסדר במדינה"? חקל מהסדר - זה חוקים זה קבע הקב"ה, ומי שמפר את החוקים האלה - אם אל מטפלים בבאחד כזה - לא שומרים על הסדר.
אנונימי
באותו הנושא: