15 תשובות
לא מה קשור
אם אתה חרא של בן אדם לא מגיע לך זכויות במדינה
אם אתה חרא של בן אדם לא מגיע לך זכויות במדינה
כי זאת הממשלה כפרה
כמו שרביד אמר "ממשלה זה פשע מאורגן"
כמו שרביד אמר "ממשלה זה פשע מאורגן"
שואל השאלה:
^^אז למה שדווקא להם כן יתנו לעבור על החוק ללא חשש באותו יום?
^^אז למה שדווקא להם כן יתנו לעבור על החוק ללא חשש באותו יום?
אנונימית
כי הממשלה בוחרת את זה
אין על זה תשובה צריך לשאול את הממשלה
כי הרוב הקולות שהם מצביעים לממשלה ביבי אז זה חרדים ובלעדיהם הוא כלום
חרדים זאת סוגיה אחרת
הפשע שלהם ספציפית נובע מחוסר מודעות ותמימות יתרה כך שהם חושבים שללמוד תורה שווה ערך ללא לתרום למדינה
חלקם ערים לאמת וחלקם עדיין ראש קטן אבל כך או כך זה לא מגיע לרמת הפשע מאורגן אנד שיט
הפשע שלהם ספציפית נובע מחוסר מודעות ותמימות יתרה כך שהם חושבים שללמוד תורה שווה ערך ללא לתרום למדינה
חלקם ערים לאמת וחלקם עדיין ראש קטן אבל כך או כך זה לא מגיע לרמת הפשע מאורגן אנד שיט
שואל השאלה:
^אז למה לא לאפשר לדוגמה לנסוע 20קמ"ש מעל המהירות המותרת? זה לא פשע מאורגן וזה יעזור לאנשים לבוא להצביע
^אז למה לא לאפשר לדוגמה לנסוע 20קמ"ש מעל המהירות המותרת? זה לא פשע מאורגן וזה יעזור לאנשים לבוא להצביע
אנונימית
אני חושב שנקודתית ייתכן וזו החלטה נכונה, למצב הנתון כמובן.
ברור שבהתייחסות לכלל, אנחנו לא אמורים לאפשר לעריקים מלכתחילה לחמוק מידי החוק.
עדיין, אם יש פה שלילה יותר חמורה של זכויות דמוקרטיות, אז זה trade-off שאפשר לעשות בשביל יום יחיד פעם ב4 שנים, עד שהעניין יוסדר באופן רשמי ומוסדי יותר (וחייבים להסדיר אותו, זה לא פוטר אותנו מהתקדמות מהירה לפתרון רשמי).
לגבי האם עריקים מלכתחילה ראויים להיות בעלי זכות הצבעה, זו שאלה יותר כללית שצריכה להיקבע ולהיות מעוגנת מבחינת חוקים אופרטיביים (לא הצהרתיים) ובעזרת ממשלה וגופים שיאכפו את זה.
אבל, כל עוד כרגע מעצרים של עריקים ביום הבחירות פשוט יגרמו לכאוס ולשלילת הזכות הדמוקרטית שלהם כפי שהיא כרגע בחוק, אז אוליי כדאי לשקול בצעדים יותר הדרגתיים מאשר מעצר ביום הבחירות לדעתי.
ברור שבהתייחסות לכלל, אנחנו לא אמורים לאפשר לעריקים מלכתחילה לחמוק מידי החוק.
עדיין, אם יש פה שלילה יותר חמורה של זכויות דמוקרטיות, אז זה trade-off שאפשר לעשות בשביל יום יחיד פעם ב4 שנים, עד שהעניין יוסדר באופן רשמי ומוסדי יותר (וחייבים להסדיר אותו, זה לא פוטר אותנו מהתקדמות מהירה לפתרון רשמי).
לגבי האם עריקים מלכתחילה ראויים להיות בעלי זכות הצבעה, זו שאלה יותר כללית שצריכה להיקבע ולהיות מעוגנת מבחינת חוקים אופרטיביים (לא הצהרתיים) ובעזרת ממשלה וגופים שיאכפו את זה.
אבל, כל עוד כרגע מעצרים של עריקים ביום הבחירות פשוט יגרמו לכאוס ולשלילת הזכות הדמוקרטית שלהם כפי שהיא כרגע בחוק, אז אוליי כדאי לשקול בצעדים יותר הדרגתיים מאשר מעצר ביום הבחירות לדעתי.
לא הבנתי תשאלה
את מחפשת להחליק עברות בטענה שזה בשביל ללכת להצביע?
את מחפשת להחליק עברות בטענה שזה בשביל ללכת להצביע?
שואל השאלה:
^^מה הקשר לשלול זכויות? גם לעבריינים יש זכות בכירה ואפשר לתת להם להצביע גם אם הם נכנסים למעצר
^אני שואלת למה מאפשרים דווקא את הפשע הזה ולא פשעים אחרים
^^מה הקשר לשלול זכויות? גם לעבריינים יש זכות בכירה ואפשר לתת להם להצביע גם אם הם נכנסים למעצר
^אני שואלת למה מאפשרים דווקא את הפשע הזה ולא פשעים אחרים
אנונימית
^מניח שיש פה עוד שיקולים...
כמו הצורך בכוחות משטרה וביטחון עבור דברים אחרים באותו היום.
מניח גם שכל האופרציה של מעצר עריקים ואז לאפשר להם להצביע היא מסובכת יותר, ולכן לא יעילה למדינה.
שוב, לא באמת בקיא בנימוקים של הגורמים האלו, אבל יכול להבין לבינתיים למה זו החלטה הגיונית.
כמו הצורך בכוחות משטרה וביטחון עבור דברים אחרים באותו היום.
מניח גם שכל האופרציה של מעצר עריקים ואז לאפשר להם להצביע היא מסובכת יותר, ולכן לא יעילה למדינה.
שוב, לא באמת בקיא בנימוקים של הגורמים האלו, אבל יכול להבין לבינתיים למה זו החלטה הגיונית.
^^אגב עדיין קיים trade-off, כי לתפיסתך סביר שאם יתקיימו מעצרים אז העריקים לא ייצאו להצביע, ואז הם לא יממשו את זכותם הדמוקרטית עקב חשש מפני האכיפה של המשטרה.
מסכים שזה לא פתרון "אידיאלי" בלשון המעטה, כי זה סוג של להזריק שמן למנוע של רכב שכולו מפוצץ חלודה כדי שיעבוד, אבל הפלסטר הזה לבינתיים כנראה עדיף.
מסכים שזה לא פתרון "אידיאלי" בלשון המעטה, כי זה סוג של להזריק שמן למנוע של רכב שכולו מפוצץ חלודה כדי שיעבוד, אבל הפלסטר הזה לבינתיים כנראה עדיף.
שואל השאלה:
^גם יש להם זכות לקנות בקניון אבל הם עלולים לחשוש שיעצרו אותם כי הם עבריינים, מן הסתם יש השלכות ללהיות עבריין זה כל הרעיון של חוקים
^גם יש להם זכות לקנות בקניון אבל הם עלולים לחשוש שיעצרו אותם כי הם עבריינים, מן הסתם יש השלכות ללהיות עבריין זה כל הרעיון של חוקים
אנונימית
^ברור לי שיש השלכות, השאלה היא לא לגבי השלכות אלא לגבי התנגשות של זכויות והערכות של נזק/תועלת.
לא צריך להיות צדקנים אם זה מאלץ אותנו להזיק לעצמנו, אפשר גם לשקול פתרונות זמניים וקצת עקומים לטיפול במצב עקום הרבה יותר.
לא צריך להיות צדקנים אם זה מאלץ אותנו להזיק לעצמנו, אפשר גם לשקול פתרונות זמניים וקצת עקומים לטיפול במצב עקום הרבה יותר.
באותו הנושא: