23 תשובות
חרדי הוא דתי קיצוני
מגזר שונה לחלוטין,חרדי אמונה יותר קיצונית
חרדי שומר עיניים עם טלפון כשר מתלבש יותר צנוע
דתי זה אדם שמאמין בה' ובתנ"ך,
חרדי הוא אדם שחרד את השם
לחרדי אין אינטרס להתחבר לעולם החדש ורואה בהרבה חלקים ממנו דבר פסול. הדתי הלאומי יהיה לרוב פתוח יותר לפרשנויות מודרנית
החרדים הם דתיים, אבל יש גם דתיים שאינם חרדים - למשל דתיים לאומיים(ציונות דתית)
חרדי הוא אדם שחרד את השם
לחרדי אין אינטרס להתחבר לעולם החדש ורואה בהרבה חלקים ממנו דבר פסול. הדתי הלאומי יהיה לרוב פתוח יותר לפרשנויות מודרנית
החרדים הם דתיים, אבל יש גם דתיים שאינם חרדים - למשל דתיים לאומיים(ציונות דתית)
חרדי לומד גמרא וכזה יותר והוא יותר קיצוני
חרדים זה בלי טלפונים טלוויזיה הולכי לים ניפרד
חרדי זה משהו קיצוני
(אגב לעומת רוב החרדים הדתיים מתגייסים ומהווים אחוז מאוד גדול מהצבא)
^^גם דתיים לומדים גמרא
(אגב לעומת רוב החרדים הדתיים מתגייסים ומהווים אחוז מאוד גדול מהצבא)
^^גם דתיים לומדים גמרא
אנונימית
שואל השאלה:
לא הבנתי אבל מה זאת אומרת "קיצוני", הרי יש תורה אחת ולה יש חוקים לא? זאת אומרת שקבוצה אחת מחליטה לשמור וקבוצה אחרת בוחרת מה לשמור?
לא הבנתי אבל מה זאת אומרת "קיצוני", הרי יש תורה אחת ולה יש חוקים לא? זאת אומרת שקבוצה אחת מחליטה לשמור וקבוצה אחרת בוחרת מה לשמור?
אנונימי
קבוצה אחת לוקחת את החוקים "פשוטו כמשמעו" - החרדים
וקבוצה אחרת מאפשרת פרשנות מודרנית יותר לחלק מהחוקים.
וקבוצה אחרת מאפשרת פרשנות מודרנית יותר לחלק מהחוקים.
^^ שניהם שומרים את אותה הלכה, אבל דתיים משתלבים במדינה ובעולם המודרני, בעוד שחרדים מסתגרים כדי לשמור על המסורת.
אנונימית
זה כמו שיש מסורתי, זה ספקטרום
חרדים הכי מקפידים, ודתיים מקפידים על דברים מסויימים נגיש כשרות שבת לימוד תורה אבל כן מתגייסים וכן עובדים בעבודות רגילות
חרדים הכי מקפידים, ודתיים מקפידים על דברים מסויימים נגיש כשרות שבת לימוד תורה אבל כן מתגייסים וכן עובדים בעבודות רגילות
שואל השאלה:
עוד שאלה, דתי שקורא לעצמו דתי אבל נגיד לא שומר נגיעה, אבל כן שומר שבת, האם הוא נחשב דתי? או שזוהי חלק מההשתלבות המודרנית? אני מדבר כחילוני דרך אגב אין לי איזשהו צד
עוד שאלה, דתי שקורא לעצמו דתי אבל נגיד לא שומר נגיעה, אבל כן שומר שבת, האם הוא נחשב דתי? או שזוהי חלק מההשתלבות המודרנית? אני מדבר כחילוני דרך אגב אין לי איזשהו צד
אנונימי
כולם פה עונים שטויות חכה אני אענה לך כמו שצריך
החרדים חשוב להם יותר לשמר את אורח החיים שלהם. העיקרון הוא "מה שהיה בגלות ממשיך לארץ ישראל", זה מתבטא בין היתר בלבוש האירופאי. הערך של התורה חשוב להם יותר מאשר הערך של ארץ ישראל. הם לא שמים דגש כמעט בכלל על לימודי אמונה (כמו כוזרי, מורה נבוכים, אמונות ודעות, מהר"ל ובכלל בכלל לא הרב קוק), זה נובע בעיקר מתוך פחד להבין את הקושיות על היהדות אבל לא להבין את התשובות וגם מתוך שימת דגש רק על שס ופוסקים מתוך אמונה שזה הדבר החשוב ביותר שיש וכל השאר זה רק בונוס.
אני מקווה שייצגתי נכון את הצד החרדי ועכשיו אני אציג את הצד הדתי לאומי (שאני יותר משתייך אליו ודרכם של בית הלל היא לומר קודם את הדעה החולקת ורק אז את דעתם).
בציונות הדתית לא נרתעים משינויים במציאות (דבר שמתבטא גם כן בשינוי הלבוש ממה שהיה בגלות). יותר שמים דגש על ההבדל בין ארץ ישראל לבין הגלות (לעומת החרדים שמטרתם היא לשמר את מה שהיה בגלות). הערך של ארץ ישראל הוא עליון יותר מאשר התורה (או לכל הפחות שווה לה). יש הרבה יותר דגש על לימודי אמונה מאשר בציבור החרדי אבל עדיין מקדישים את רוב היום ללימודי ש"ס ופוסקים.
לדעתי אלו ההבדלים העיקריים. אם יש שאלות מוזמן לדבר איתי
אני מקווה שייצגתי נכון את הצד החרדי ועכשיו אני אציג את הצד הדתי לאומי (שאני יותר משתייך אליו ודרכם של בית הלל היא לומר קודם את הדעה החולקת ורק אז את דעתם).
בציונות הדתית לא נרתעים משינויים במציאות (דבר שמתבטא גם כן בשינוי הלבוש ממה שהיה בגלות). יותר שמים דגש על ההבדל בין ארץ ישראל לבין הגלות (לעומת החרדים שמטרתם היא לשמר את מה שהיה בגלות). הערך של ארץ ישראל הוא עליון יותר מאשר התורה (או לכל הפחות שווה לה). יש הרבה יותר דגש על לימודי אמונה מאשר בציבור החרדי אבל עדיין מקדישים את רוב היום ללימודי ש"ס ופוסקים.
לדעתי אלו ההבדלים העיקריים. אם יש שאלות מוזמן לדבר איתי
די הכל פה זה כזה סטריוטיפים
בשניהם יש זרמים, יותר ליברלים/שמרנים
הבדל עיקרי זה אידאולוגיה לגבי ארץ ישראל וציונות.
בשניהם יש זרמים, יותר ליברלים/שמרנים
הבדל עיקרי זה אידאולוגיה לגבי ארץ ישראל וציונות.
גם דתיים לאומיים וגם חרדים הם יראי שמיים ומקפידים על כל מצווה והלכה קלה כבחמורה.
ההבדל הוא השקפתי כפי שציינתי. רבנים דתיים לאומיים מעולם לא התירו טלפון לא כשר והליכה לחוף מעורב.
ההבדל הוא השקפתי כפי שציינתי. רבנים דתיים לאומיים מעולם לא התירו טלפון לא כשר והליכה לחוף מעורב.
שואל השאלה:
גוקו, אז לגבי השמירת חוקים (אני לא מבין כלכך), הגיוני בדוגמה שציינתי שמישהו ששומר שבת אבל לא נגיעה יחשב לדתי?
גוקו, אז לגבי השמירת חוקים (אני לא מבין כלכך), הגיוני בדוגמה שציינתי שמישהו ששומר שבת אבל לא נגיעה יחשב לדתי?
אנונימי
איסור נגיעה הוא איסור כרת. (לכולי עלמא בנגיעה של חיבה)
או במילים אחרות, איסור נגיעה (כשהיא של חיבה, למשל חיבוק או ליטוף ביד) הוא שווה בדיוק כמו חילול שבת כשאין עדים והתראה.
ושווה בדיוק לאיסור אכילה בכיפור
ככה שלא יודע אם הייתי קורא דתי למי שזה לא אכפת לו
שואל השאלה:
הבנתי תודה
הבנתי תודה
אנונימי
זה בעיקר אידאולוגיה כי אנחנו שומרים אותם מצוות ומאמינים באותו אל
באותו הנושא: