3 תשובות
לדעתי לא
אתה לא צריך לדעת הרבה כדי להשקיע בסך הכל לשים את הכסף שלך במדדים ולרוב זה השיטה המנצחת
לדעת באמת שוק ההון זה לדעת שאין באמת שיטה מנצחת
כמובן אלה אם כן אתה בית השקעות
אתה לא צריך לדעת הרבה כדי להשקיע בסך הכל לשים את הכסף שלך במדדים ולרוב זה השיטה המנצחת
לדעת באמת שוק ההון זה לדעת שאין באמת שיטה מנצחת
כמובן אלה אם כן אתה בית השקעות
הקורסים הם חרטה גדולה ממליץ בחום ללמוד מאינטרנט באנגלית יש את כול המידע
היי נועם, כל הכבוד על ההתעניינות.
קודם כל אגיד לך דבר אחד, בעוד שזה יכול להיות מקצוע זה לרוב לא. אבל מה שכן, זה משהו שהולך יד ביד עם כל דרך שתכניס כסף. כלומר זה לא או להשקיע או לעבוד, זה שביחד הם כלי נהדר.
לרוב האנשים מספיק ללמוד את הבסיס ולבנות פורטפוליו שמורכב ממדדים וסחורות ולהמשיך להפקיד אליו באופן חודשי ולשכוח מזה. ללמוד כמה שעות, אולי כמה ימים..אין צורך בהרבה יותר מזה, ואז לייצר הפקדה קבועה שתושקע בפורטפוליו הזה ולשכוח מזה למשך שנים; עד שיהיה רלוונטי להתחיל למשוך חלק בשביל אולי לפרוש מוקדם יותר בחיים.
אם אתה שואף להביס את השוק (להרוויח יותר ממה שהשוק עושה בממוצע, מה שמיוחס בדרך כלל למדד המניות sp500) זה אפשרי, אבל לרוב מה שקורה למי שעודה 'משחקים' כאלו זה שהוא מרוויח בערך חצי ממה שהמדד עושה בפועל בלי לשים לב תמיד אפילו..ואז חבל.
האם אני אומר לא לנסות? לא אומר דבר כזה. אבל תתחיל מהבסיס ואז תחשוב על זה, ותחקור טוב טוב ותלמד ורק אז תנסה להביס את השוק אם תרצה. זה כן יכול להיות מאד מתגמל אם מצליחים (תקרא על ריביתי דריבית). גרידיות עשויה להוביל לטעויות..אז רק תשים לב שיש לך אסטרטגיה, ושהיא הגיונית ושאתה באמת תפעל על פיה בזמן אמת.
אני אישית כן 'מביס את השוק' ודי בהרבה עם סיכונים גדולים מאד, אבל מחושבים. אני אגיד ככה בלי לפרט מעבר. זה אפשרי, אבל לא פשוט, וזה לא עובד בצורה של נראלי שהטכנולוגיה תטוס כרגע..או המניה הזאת מדברים עליה הרבה והיא עוד קטנה אז זה שווה..החלטות לא מבוססות יובילו לאסון, שלא לדבר על זה שקל להפסיד הכל אם משחקים בלי הבנה. להשקיע במדדים קבועים עם פורטפוליו רגוע לעומת זאת לא יביא לזה וכן ירוויח לאורך טווח ארוך.
קודם כל אגיד לך דבר אחד, בעוד שזה יכול להיות מקצוע זה לרוב לא. אבל מה שכן, זה משהו שהולך יד ביד עם כל דרך שתכניס כסף. כלומר זה לא או להשקיע או לעבוד, זה שביחד הם כלי נהדר.
לרוב האנשים מספיק ללמוד את הבסיס ולבנות פורטפוליו שמורכב ממדדים וסחורות ולהמשיך להפקיד אליו באופן חודשי ולשכוח מזה. ללמוד כמה שעות, אולי כמה ימים..אין צורך בהרבה יותר מזה, ואז לייצר הפקדה קבועה שתושקע בפורטפוליו הזה ולשכוח מזה למשך שנים; עד שיהיה רלוונטי להתחיל למשוך חלק בשביל אולי לפרוש מוקדם יותר בחיים.
אם אתה שואף להביס את השוק (להרוויח יותר ממה שהשוק עושה בממוצע, מה שמיוחס בדרך כלל למדד המניות sp500) זה אפשרי, אבל לרוב מה שקורה למי שעודה 'משחקים' כאלו זה שהוא מרוויח בערך חצי ממה שהמדד עושה בפועל בלי לשים לב תמיד אפילו..ואז חבל.
האם אני אומר לא לנסות? לא אומר דבר כזה. אבל תתחיל מהבסיס ואז תחשוב על זה, ותחקור טוב טוב ותלמד ורק אז תנסה להביס את השוק אם תרצה. זה כן יכול להיות מאד מתגמל אם מצליחים (תקרא על ריביתי דריבית). גרידיות עשויה להוביל לטעויות..אז רק תשים לב שיש לך אסטרטגיה, ושהיא הגיונית ושאתה באמת תפעל על פיה בזמן אמת.
אני אישית כן 'מביס את השוק' ודי בהרבה עם סיכונים גדולים מאד, אבל מחושבים. אני אגיד ככה בלי לפרט מעבר. זה אפשרי, אבל לא פשוט, וזה לא עובד בצורה של נראלי שהטכנולוגיה תטוס כרגע..או המניה הזאת מדברים עליה הרבה והיא עוד קטנה אז זה שווה..החלטות לא מבוססות יובילו לאסון, שלא לדבר על זה שקל להפסיד הכל אם משחקים בלי הבנה. להשקיע במדדים קבועים עם פורטפוליו רגוע לעומת זאת לא יביא לזה וכן ירוויח לאורך טווח ארוך.
באותו הנושא: