5 תשובות
לא חושב
הנקודות הם בכוונה זה פסיכולוגי
פעם התקנתי טיקטוק בלי חשבון והוא שלח לי הודעות מדומות רק כדי שאכנס לבדוק מה יש שם ואתמכר. זה למה אני שונא טיקטוק
אנונימי
זה ממש לא ocd. לכולם מציק לראות התראות מול העיניים או דלת חצי פתוחה, זה נקרא להיות בן אדם נורמלי שאוהב סדר. ocd זו מחלה קשה שמשתקת את החיים עם חרדות קשות וטקסים של שעות, לא 'איזה מעצבן שיש לי 4 הודעות בטיקטוק'. פרופורציות.
בעיני זה לא ocd
אוסידי לפחות אצלי מתבטא ב"אם אני לא אתלוש לעצמי את כל השיערות בגבה ברגע זה עכשיו מישהו שאני אוהבת יחלה" זה ממש כזה חרדה קיצונית על דברים שאני יודעת שהם לא יקרו אבל אני חייבת לעשות משהו כדי שאני אהיה בטוחה שזה לא יקרה

אני מניחה שאת חושבת אולי שזה אוסידי כי זה הכינוי שנהיה לפרפקצוניזם לא תקין במדיה החברתית אבל אם אין לך חרדות שאם לא תכסי למשל את הרגליים עד הסוף תיהי עניה ותקפאי למוות סביר להניח שזה לא ocd

מה זה כן יכול להיות?
יש הפרעה דומה שנקראת ocpd
הפרעת אישיות טורדנית כפייתית שזה באמת מתואר בפרפקציוניזם קיצוני, כזה שממש מפריע לך לתפקד. בניגוד למשל לחרדות שאם לא תעשי משהו אז יקרה לך משהו רע

כמובן שאני לא פסיכיאטרית ולא אשת מקצוע בתחום אז אני לא יכולה לאבחן אותך לא בזה ולא בזה אבל אם את ממש סובלת מזה ואת מרגישה שזה פוגע לך בתפקוד ממליצה לך לפנות לפסיכולוג או פסיכיאטר

אם את צריכה משהו או סתם לשתף מוזמנת באהבה לפנות בפרטי כמובן
זה נשמע נורמלי, לרוב האנשים הדברים האלה מפריעים.
אם זה פוגע לך בתפקוד או גורם לך סבל משמעותי, אולי כדאי לפנות לאבחון/טיפול כדי לקבל עזרה
אנונימית
היי נסיכה, מסכימה עם כל מי שמעליי שאמר שocd זו באמת הבחנה מורכבת יותר מסתם צורך לארגן דברים *אבל*, וזה אבל משמעותי - מה שאת מתארת עדיין יכול להיות סימפטום.
יש הבדל בין סתם מציק לעין ובין "אם אני לא אסגור את הדלת של הארון יקרה משהו רע" "אם אני לא אסגור את הקופסת מסטיקים הזו אני אחשוב על זה כל היום ולא אוכל להתרכז בשום דבר אחר"

אף אחד כאן לא יוכל לאשר לך אם זה ocd או לא ולכן הכי כדאי להתייץ עם פסיכאטר אם את מרגישה שזה פוגע לך באיכות החיים כי בסוף זה העניין בהפרעה הזו.
ocd = מחשבות טורדניות כפיתיות = מחשבות שלא מניחות לך לשקט הנפשי ובלי שתעשי "טקס מסוים" (למשל, סגירת קופסת מסטיקים), את לא תרגעי ולא תפסיקי לחשוב על זה.

כותבת לך את התשובה הזו בתור אחת שמאובחנת קרוב לעשר שנים עם ocd שהתחיל ככה ואז הבנתי שיש עוד המון דברים אחרים שהם גם סימפטומים.