11 תשובות
לחיים לרוב תואר שני בפיזיקה נדרש, התמקדות בנושא ספציפי
כלום
תעשה שני תארים במדמח ואז תכנס לפוליטיקה
תעשה שני תארים במדמח ואז תכנס לפוליטיקה
שואל השאלה:
^^לא הבנתי מה כתבת
^^לא הבנתי מה כתבת
אנונימי
תואר ראשון בפיזיקה לרוב לא יתן משהו לעתיד , צריך להתמקד במשהו לדוגמא באופטיקה או בכל דבר אחר
אני לא אומר שאי אפשר לעשות שום דבר רק אם תואר ראשון
אני לא אומר שאי אפשר לעשות שום דבר רק אם תואר ראשון
השאלה היא מה את מקווה להשיג עם תואר ראשון בפיסיקה מלכתחילה? אתה שואף להיות אקדמאי/מדען? אתה מקווה לתואר שיאפשר לך להיות מהנדס עם השלמת לימודים די קטנה?
הכל מתחיל במה אתה רוצה.
הכל מתחיל במה אתה רוצה.
שואל השאלה:
האמת היא שזה פשוט עניין אותי ולא קיבלתי שום דבר יותר טוב מהצבא אז אמרתי שאני כבר אלך ללמוד
לא באמת חשבתי כל כך רחוק
מה שכן אני לא מסתכל על זה כבזבוז זמן כי זה באמת עניין אותי ובמקרה הכי גרוע אני תמיד יכול ללכת ללמוד משהו אחר
השאלה הייתה פשוט אן אני יכול למצוא עבודות עם הניסיון שאני אקבל מהצבא או שבשביל למצוא עבודה במקצוע אני אצטרך ללמוד לתואר שני
כי ממה שהבנתי גם אם אני אעשה תואר שני יהיה סיכוי לא רע שאני עדיין אצטרך לעשות השלמה עם קצת לימודים ואז הסבה
האמת היא שזה פשוט עניין אותי ולא קיבלתי שום דבר יותר טוב מהצבא אז אמרתי שאני כבר אלך ללמוד
לא באמת חשבתי כל כך רחוק
מה שכן אני לא מסתכל על זה כבזבוז זמן כי זה באמת עניין אותי ובמקרה הכי גרוע אני תמיד יכול ללכת ללמוד משהו אחר
השאלה הייתה פשוט אן אני יכול למצוא עבודות עם הניסיון שאני אקבל מהצבא או שבשביל למצוא עבודה במקצוע אני אצטרך ללמוד לתואר שני
כי ממה שהבנתי גם אם אני אעשה תואר שני יהיה סיכוי לא רע שאני עדיין אצטרך לעשות השלמה עם קצת לימודים ואז הסבה
אנונימי
וואו זו פוזיציה מעניינת להיות בה. הרעיון המרכזי בעתודה אקדמית זה להתחיל את הקריירה מוקדם. אתה משלם בשלוש שנים קבע ומשתחרר בגיל 27 בשביל הפריווילגיה להתחיל תואר מייד אחרי תיכון ואז להתחיל את הקריירה וצבירת הניסיון בתחום כקצין בגיל 21. יוצא שאתה מתחיל תואר שאורכו שלוש שנים וחותם שלוש שנות קבע נוספות כשאתה בספק מאוד גדול באשר לשאלה האם זה יקדם אותך בקריירה. כל דבר פה הוא כמובן בחירה שלך, אבל שים לב שאתה שם 6 שנים מהחיים על הכף כי כיף לך ללמוד את זה.
שמעתי על אנשים שהצליחו בעזרת השלמת לימודים די קצרה לעבור להנדסה אבל לא מספיק בשביל שבאמת יהיה לי מידע לתת לך על זה.
שמעתי על אנשים שהצליחו בעזרת השלמת לימודים די קצרה לעבור להנדסה אבל לא מספיק בשביל שבאמת יהיה לי מידע לתת לך על זה.
שואל השאלה:
ועם תואר שני יש יותר מבחר עבודות שאפשר להתפרנס איתם סבבה? כי יכןל להיות פשוט שאני אמשיך כשאני אצא מהצבא
ותאמת שאני לא רואה את זה כמוך את הקטע של בזבוז שנים כי אם אני משווה את עצמי לבן אדם שרוצה ללמוד באוניברסיטה אחרי הצבא אז נגיד הוא משתחרר בגיל 21 בוא נגיד שהוא לא רוצה לעשות טיול גדול אז עכשיו יש לו חצי שנה של פסיכומטרי ולפעמים השלמת בגרויות וגם בלי ההשלמת בגרויות הוא עדיין יצטרך לחכות לתחילת השנה האקדמית הקרובה ביותר
ככה שפלוס מינוס הוא יתחיל ללמוד ב22
3 4 שנים תואר הוא מסיים תואר ראשון ב26
שזה בערך אותו גיל שאני יוצא מהצבא שלי כבר יש את התואר ככה שגם ככה אנחנו נהיה באותו מצב עד 26 27 שנינו אחרי תואר ראשון
מבחינתי ההבדל הוא שאני ממשיך את התואר ישר אחרי התיכון אז יש לי פחות את הקפיצה של לחזור ללימודים והצבא גם משלם לי על רוב התואר
ועם תואר שני יש יותר מבחר עבודות שאפשר להתפרנס איתם סבבה? כי יכןל להיות פשוט שאני אמשיך כשאני אצא מהצבא
ותאמת שאני לא רואה את זה כמוך את הקטע של בזבוז שנים כי אם אני משווה את עצמי לבן אדם שרוצה ללמוד באוניברסיטה אחרי הצבא אז נגיד הוא משתחרר בגיל 21 בוא נגיד שהוא לא רוצה לעשות טיול גדול אז עכשיו יש לו חצי שנה של פסיכומטרי ולפעמים השלמת בגרויות וגם בלי ההשלמת בגרויות הוא עדיין יצטרך לחכות לתחילת השנה האקדמית הקרובה ביותר
ככה שפלוס מינוס הוא יתחיל ללמוד ב22
3 4 שנים תואר הוא מסיים תואר ראשון ב26
שזה בערך אותו גיל שאני יוצא מהצבא שלי כבר יש את התואר ככה שגם ככה אנחנו נהיה באותו מצב עד 26 27 שנינו אחרי תואר ראשון
מבחינתי ההבדל הוא שאני ממשיך את התואר ישר אחרי התיכון אז יש לי פחות את הקפיצה של לחזור ללימודים והצבא גם משלם לי על רוב התואר
אנונימי
החשבון פה הוא די פשוט. אתה חתום 3 שנים קבע בנוסף לשירות חובה ומישהו שעשה שירות רגיל עשה רק 3 שנים חובה. אין חיוב לצאת לטיול הגדול (גם אם היית רוצה אתה משתחרר רק בגיל 27) ובמצב שלך כנראה שלא היית עושה השלמת בגרויות ופסיכומטרי. אתה צריך להשוות את המצבים האפשריים עבורך ולא עבור איזה איש אקראי מהרחוב.
"בזבוז זמן" זה מושג שדורש פרשנות וכל אחד יסתכל על דברים אחרת. מה שבטוח זה ששלוש שנים מהחיים זה הרבה מאוד זמן, ושש שנים זה הרבה יותר. ואתה בעצם צריך לשקול האם אתה לוקח כל כך הרבה שנים מהחיים ושם אותם על משהו שלא מקדם אותך מבחינת קריירה. יש אנשים שעושים תואר לא כל כך שימושי בשביל הכיף ויש אנשים שחותמים קבע כי זה הרגיש להם משמעותי. כל הדברים האלה לגיטימיים לגמרי ואם זה מה שאתה רוצה אז אני אפילו אעודד אותך לעשות את זה. פשוט צריך בנוסף גם להבין את המחיר של הדברים. עתודאי שלמד מקצוע לקריירה יהיה בגיל 28 עם תואר (ואולי גם תואר שני) ושש שנות ניסיון. חייל רגיל שמתחיל תואר בגיל 21-22 יהיה עם שנתיים-שלוש ניסיון בגיל 27. ואילו עתודאי שלמד מקצוע שבדיעבד לא ישמש אותו בכלל בגיל 27 יהיה בנקודת ההתחלה מבחינת קריירה כמו חייל משוחרר בן 21.
ואני רוצה להדגיש, אני לא מנסה לטעון כלום. תעשה מה שאתה רוצה, וגם אם לא תעבוד בפיסיקה ממש ייתכן שתמצא מקצוע מספיק קרוב לפיסיקה לעבוד בו. כל מה שאני מנסה לעשות זה לשקף את המציאות ולהראות לך את המחיר של החלטות בכדי שתוכל לקבל איזו החלטה שאתה רוצה באופן השקול ביותר.
"בזבוז זמן" זה מושג שדורש פרשנות וכל אחד יסתכל על דברים אחרת. מה שבטוח זה ששלוש שנים מהחיים זה הרבה מאוד זמן, ושש שנים זה הרבה יותר. ואתה בעצם צריך לשקול האם אתה לוקח כל כך הרבה שנים מהחיים ושם אותם על משהו שלא מקדם אותך מבחינת קריירה. יש אנשים שעושים תואר לא כל כך שימושי בשביל הכיף ויש אנשים שחותמים קבע כי זה הרגיש להם משמעותי. כל הדברים האלה לגיטימיים לגמרי ואם זה מה שאתה רוצה אז אני אפילו אעודד אותך לעשות את זה. פשוט צריך בנוסף גם להבין את המחיר של הדברים. עתודאי שלמד מקצוע לקריירה יהיה בגיל 28 עם תואר (ואולי גם תואר שני) ושש שנות ניסיון. חייל רגיל שמתחיל תואר בגיל 21-22 יהיה עם שנתיים-שלוש ניסיון בגיל 27. ואילו עתודאי שלמד מקצוע שבדיעבד לא ישמש אותו בכלל בגיל 27 יהיה בנקודת ההתחלה מבחינת קריירה כמו חייל משוחרר בן 21.
ואני רוצה להדגיש, אני לא מנסה לטעון כלום. תעשה מה שאתה רוצה, וגם אם לא תעבוד בפיסיקה ממש ייתכן שתמצא מקצוע מספיק קרוב לפיסיקה לעבוד בו. כל מה שאני מנסה לעשות זה לשקף את המציאות ולהראות לך את המחיר של החלטות בכדי שתוכל לקבל איזו החלטה שאתה רוצה באופן השקול ביותר.
אולי לעבוד בתעשייה הבטחונית כמו רפאל כו, אבל עבודות רציניות בתחומים האלה הם רק עם תואר שני.
נ"ב: אני בטוח שאתה יכול לעשות הסבות מקוצרות לתארים הנדסים או לעבוד בהייטק בזכות החשיבה המתמטית והאנליטית.
נ"ב: אני בטוח שאתה יכול לעשות הסבות מקוצרות לתארים הנדסים או לעבוד בהייטק בזכות החשיבה המתמטית והאנליטית.
עדיף הנדסת חשמ
באותו הנושא: