28 תשובות
לא יודע אם זה נכון להכליל "חרדים"
כי בדרך כלל מי שמשתמט ונמצא בהפגנות זה כאלה שלא פתחו גמרא מעולם.
כי חרדים מלאא מתגייסים
כי הם מאמינים שלימוד תורה זה המטרה העיקרית והצבא מפריע להם לזה, חלק גם בגלל אורח חיים והשקפת עולם שמרנית מאוד
שואל השאלה:
לשאלתך למעלה צבא זה ממש לא מקום לבנות , אבל ממש לא
ובתור דתיה לשעבר את בטוח מבינה את הנסיבות
אנונימית
אלה שלא מתגייסים לדעתי מתחמקים מזה מענייני נוחות ומתרצים,
כי הצבא זה לא בהכרח מקום שמותאם לחרדים
בכל זאת אני חושבת שצריך לצאת מאיזור הנוחות כדי לעזור למדינה
למה צבא זה לא מקום לבנות?
שואל השאלה:
שאלתי חרדיות והם אומרות שזה מקום לא צנוע ובנים יכולים לצאת מהדרך אבל ממה שהבנתי יש פלוגות שמותאמות במיוחד בשיבלהם
ואין להן עוד תירוצים אז חוץ מהעניין הזה זה לא לגיטימי לא להתגייס ואני בעד שיחייבו אותם
למרות שאני אוהבת את המגזר אבל אי אפשר להשתמט זה לא פיירר
אנונימית
שואל השאלה:
למה צבא זה כן מקום לבנות? למה שיילחמו ויישאו נשק זה לא תפקיד של אישה מה השאלה בכלל
אנונימית
אני לא מבינה מה שאת אומרת בכלל..
מצד אחד את אומרת שזה מקום בכלל לא מותאם לבנות מצד שני את אומרת שזה לא לגיטימי שהחרדיות לא מתגייסות
אז את מתגייסת או לא?
יש גם תפקידים רק לנשים אז זה לא נכון להגיד שנשים לא יכולות להתגייס
בסוף גם זה מה שונה מגבר דתי שלא עושה לוחמה ונמצא באיזה יחידה מעורבת?
הבוחשת בשוקו, זה שבנות עושות שירות לאומי זה לא הופך אותן ללא עוזרות למדינה, אני דתייה ובכל זאת אני אעשה צבא בעזרת ה' אבל יש בנות שלא מתאים להם והן מעדיפות שירות לאומי, ושירות לאומי זה לא פחות יעיל מהצבא, אולי המערכת עדין נוראית והם לא יודעים לנהל אותה כמו צבא אבל תמיד טעון שיפור בכל דבר.
לא חייבות להילחם, יש מלא דרכים לתרום
בצבא יש כל כך הרבה תפקידים שהם מעבר ללשאת נשק או להילחם
למרות שיש מלא נשים שבוחרות להילחם ולשאת נשק ועושות את זה מצוין, כל אחת והבחירה שלה
שואל השאלה:
חיים מה הקשר חרדיות? כל שאלת הגיוס היא על חרדים בנים
אנונימית
אני חד משמעית מסכימה איתך שיש תפקידים סופר משמעותיים בשירות לאומי ועם זאת אני חולקת עלייך וחושבת שגם נשים דתיות יכולות לשרת בתפקידים מסויימים בצבא שמאוד מאוד מתחשבים באורח חיים הדתי שלהן
והרבה הרבה משתמשות בדת גם מטעמי נוחיות ואי אפשר להכחיש את העובדה שיש פור בשירות לאומי כי אתה ממש בוחר באיזה מקום לסגור בהתחשב בתנאים שאתה רוצה
שירות לאומי זה גם מצוין
אני פשוט לא מבינה למה עושים הפרדה בין דתיות לחרדיות
אם את אומרת שזה לא לגיטימי שחרדיות לא מתגייסות למה זה לגיטימי שדתיות לא?
לא הבנתי כלום
^^ אני מבינה מה את אומרת אבל בנות שעושות שירות לאומי לא הופך אותן לפחות טובות מבנות שעושות צבא, הן עוזרות ממש בדרכים אחרות ויש כלכך הרבה, כמו בנות שירות, מדריכות, כאלה שעוזרות לחיילים בודדים/ נערות במצוקה ועוד.. בנךעניי יש כאלה שעושות תפקידים משמעותיים מאוד לא פחות מצבא, זה שצבא ממוסגר כצבא לא אומר ששירות לאומי פחות טוב, ותאמיני לי יש בנות שעושות שירות לאומי נטו כי ההורים אומרים להם או שלא הסבירו להם מספיק על צבא כמו באולפנות שבנות הולכות ישר לשירות לאומי נטו כי הבית ספר הביא שיחה על שירות לאומי אבל לא על צבא..
שואל השאלה:
הבוחשת דתיות בדכ שומרות על עצמן בהפרדה ולא מתאים להן להתערבב עם כל הגברים נטו טעמי צניעות
אנונימית
ברור אחותי תאמיני לי שאני מכירה את המגזר ובסוף אותן בנות שעושות שירות הן חברות שלי ואני יודעת ומבינה את המטרה הטובה שלהן ויודעת בעצמי יש תפקידים מאוד משמעותיים
פשוט אני מדגישה שמי באמת רוצה צבא יכולה לעשות את זה ולשמור על אורח חיים דתי ( כמובן לא מדברת על סיטואציות קיצוניות שההורים לא מאשרים בשום אופן צבא)
ובסוף כן יותר משתלם לבחור בשירות מאשר צבא גם מבחינת תנאים וגם מבחינת העובדה שכל אחת בוחרת את השירות בעצמה בשונה מצבא שמשבצים אותך לפי צורכי הצבא ולא באמת שואלים אותך

ומבחינת הערבוב יש כאלה מאוד דתיות שגם רואים שהן מקפידות על זה באופי השירות עצמו ויש גם סוגי שירות שמאוד מעורבבים עם גברים ולא שונים ככ באופי שלהם משירות צבאי אז זה לכאן ולכאן
^^ תכלס כן מבינה אותך ותאמיני לי מי שזה כלכך יפריע לה מטעמי צניעות תלך לשירות לאומי ומי שמסוגלת ורוצה תלך לצבא, יש לי חברה שהתלבטה בין לבין ובסוף עכשיו הלכה לשירות לאומי נטו כי היא אמרה שצבא יוריד לה את כל האופי וכל כל החיצוניות שלה והיא לא רוצה לשנות והיא תעשה תפקיד כמו של צבא רק על אזרחי, בסופו של דבר את לא יכולה להכריח ואם למשהי מתאים משהו מסוים אז חם הסתם היא תלך עליו.
אחותי עכשיו בשירות לאומי ומאוד נהנית מהשירות, אני מקווה שגם שאני אעשה צבא אני ככה יהיה כמו שהיא מתארת, אחרי הכל לוקח זמן גם להתרגל לסביבה ואני אפילו לא זוכרת כבר על מה התווכחנו אבל מי שתוכל לעשות צבא היא תעשה, ודווקא שדתיות הולכות לבדוק במקומות שירות לאומי זה טוב כי אם לא הן אף אחד אחר לא יעשה את זה אז הם ממלצרות חלק מדהים
למה את משתמטת זה שאת אשה לא אומר שאת לא יכולה להלחם בעזה
אנונימי
מציע לך לשאול אותם ולא אתר חילוני כמו סטיפס
יפה שאת מבינה שבנות לא צריכות להתגייס בשום מצב, אבל כי הצבא של היום בישראל לא בנוי כמו שהיה בתנ"ך ואין מספיק לומדי תורה עבור כל הלוחמים.

לחייב אותם לעבור על הוראת הרבנים שלהם ממש לא בסדר.

נ.ב. שאלת למה חילוניים משתמטים מהחובה שלהם כיהודים ללמוד תורה ולשמור מצוות? או שאת מבקרת רק את החרדים?
לשואל השאלה יש דתיות שמתגייסות לצבא לידעתך וזה לא עושה שום דבר רע
הרבת טובות אליי החרדים יותר משתמטים עושים הרע בעיני אדוני מאשר החילוניים .
^^ זה נגד הרבה איסורי תורה וכל גדולי ישראל שהסכימו עם חזו"ו שזה יהרג ולא יעבור זה רע מאוד

^ למה מתיימרת להבין בחשבונות שמיים ולתת משקלים נכונים לכל דבר?
שואל השאלה:
איך הוא היה בנוי בתנךאם אפשר לשאול? אתה היסטוריון ולא ידענו במקרה
אנונימית
אז בתור דתייה לשעבר אני יכולה לשאול למה לדעתך זה לגיטימי שהרוב עושות שירות לאומי ולא מתגייסות?
כן האמת זה מוזר
כאילו, התורה זה הוראות
אולי תחיו את החיים לפי ההוראות במקום לקרוא כל היום את ההוראות

והם אומרים שהצבא יהרוס להם את אורח החיים החרדי
בצבא, בלוחמה, משרתים רק עם גברים ברוב היחידות, והמטבחים כשרים.
אם כבר, זה מקרב חילונים לדת, ולא מרחיק חרדים מהדת.
זה ישבור את אורח החיים הפרזיטי, זה כן
הייתה סנהדרין והיו מנהלים הכל על פי דעת תורה וחכמי הדור ובטח שלא עושים דברים שהתורה אוסרת ולא מחייבים חיילים לפעול ככה