17 תשובות
כן, בלי קשר לדתות
לא.
אנונימי
שואל השאלה:
^למה?
^למה?
אנונימי
ההעדר קודם להוויה. גם העולם שאת חיה בו קודם כל היה ריק ורק אז נוצר חומר. כנ"ל לגבי גאולה ומקדש....
שואל השאלה:
חבדניק
מה החלק שהתקשית בו?
חבדניק
מה החלק שהתקשית בו?
אנונימיהו
פשוט לא הבנתי מה כתבת
כן
מה אחי?
למה שיהיה היגיון ולוגיקה באמונה?
...
...
איזה דיס
^^^זה רק מראה על בורות בתורת הסוד לא מעבר. אני מסכים שמסביב לקבלה יש אמונות תפלות מיסטיקה ומאגיה פסולה אבל לא מעבר. מי שלא יודע להבחין בין עיקר לתפל הוא לא רציני
^^הפילוסופיה בטלה בשישים לעומת תורת הסוד היהודית. אתה לא תקבל כאקסיומה הרבה דברים אז אין על מה להתווכח אבל מוחות גדולים וכפרנים כבר הודו שהיא גאונית להחריד
שואל השאלה:
להחריד כן
מה שהוא אמר
להחריד כן
מה שהוא אמר
אנונימי
אם אתה מאמין בגלל ראיות מוצקות, זה רציונלי לסמוך על ההבטחה של האלוקים לגאולה.
אם הקושי שלך להבין את הרציונל שבדבר הוא כי לא מובן למה הגאולה תבוא מתוך קושי- יש לזה הסברים כמו עונש על דברים רעים שקרו לפני כן כדי שהמציאות תהיה שלמה לפני הגאולה (וקיימות עוד אפשרויות להסבר). וכמובן שזה לא הכרחי שהגאולה תבוא מתוך קושי, כי יכול להיות מצב של גאולה גם בלי קשיים.
עוד הערה, הרעיון שהגאולה מבטאת, זה לא בהכרח יציאה מדבר רע (למרות שזה גם נכון) אלא גם התקדמות כללית של המציאות (וזה דבר שתחזינה ענינו, גם במדע וגם בהקשר של עם ישראל ומדינתו)
אם הקושי שלך להבין את הרציונל שבדבר הוא כי לא מובן למה הגאולה תבוא מתוך קושי- יש לזה הסברים כמו עונש על דברים רעים שקרו לפני כן כדי שהמציאות תהיה שלמה לפני הגאולה (וקיימות עוד אפשרויות להסבר). וכמובן שזה לא הכרחי שהגאולה תבוא מתוך קושי, כי יכול להיות מצב של גאולה גם בלי קשיים.
עוד הערה, הרעיון שהגאולה מבטאת, זה לא בהכרח יציאה מדבר רע (למרות שזה גם נכון) אלא גם התקדמות כללית של המציאות (וזה דבר שתחזינה ענינו, גם במדע וגם בהקשר של עם ישראל ומדינתו)
שואל השאלה:
אתה מבין אבל מה אני מנסה להגיד?
הלוגיקה הזו מצדיקה את עצמה
ולכן היא טעות מיסודה בין אם יש משיח בין אם לאו
אתה מבין אבל מה אני מנסה להגיד?
הלוגיקה הזו מצדיקה את עצמה
ולכן היא טעות מיסודה בין אם יש משיח בין אם לאו
אנונימי
כן כי זה לא רצון להתעלם מהרע, אלא כי זאת נבואה שמסר הקדוש ברוך הוא. להאמין בדבריו זה רציונלי.
אני מסכים שזו דרך להרגיש טוב בכל מקרה לא משנה אם טוב או לא. אבל אני לא מסכים שזו דרך טובה להתעלם מהמציאות. (ואם אדם משתמש בזה כדי להתעלם מהמציאות הוא אכן יחשב לא רציונלי).
כי גם האמונה שיהיה טוב, דורשת מאמץ כדי לממש את זה.
כי גם האמונה שיהיה טוב, דורשת מאמץ כדי לממש את זה.
באותו הנושא: