15 תשובות
ושוב, כמה הוא מחובר לדת זה לא רלוונטי. הם לא תומכים ולא מתנגדים, פשוט מאוד לא אכפת להם. מה שהם כן תומכים בו הוא פילוג, אז מבחינתם מה שיגרום יותר לפילוג במדינה - טוב יותר
שואל השאלה:
^כלומר לדעתך לחמאס אין העדפה בין צה"ל גדול וחזק לצה"ל פחות גדול וחזק?
^כלומר לדעתך לחמאס אין העדפה בין צה"ל גדול וחזק לצה"ל פחות גדול וחזק?
אנונימית
לחמאס אין העדפה באם לגייס חרדים או לא. בואי, מספר החרדים בארץ שבגיל המתאים לגיוס עם הפרופיל המתאים לגיוס הוא לא ברמה שתהווה השפעה משמעותית על הכוח של צה"ל
לא נכון דווקא זה לא בהכרח נכון אם החרדים יתגייסו זה כן יכול לתרום לפחות ברבע מהכוח של צהל כרגע
אנונימי
שואל השאלה:
^^אחוז מאוד גדול מהמלש"בים חייבי הגיוס ברגע זה הם חרדים, והאחוז הזה עולה בקצב מהיר עם הזמן.
^^אחוז מאוד גדול מהמלש"בים חייבי הגיוס ברגע זה הם חרדים, והאחוז הזה עולה בקצב מהיר עם הזמן.
אנונימית
שואל השאלה:
^^השאלה שלי היא לא מה דעת חמאס על חייל ספציפי והאם הוא חרדי או לא. השאלה שלי היא האם לדעתם חמאס ייתמחו בהגדלת וחיזוק צה"ל על ידי גיוס חרדים, או שחמאס יותר קרובים בדעתם לבנימין נתניהו שמאמין שיש לתת פטור מגיוס לאחוז מאוד גבוה מהחרדים.
^^השאלה שלי היא לא מה דעת חמאס על חייל ספציפי והאם הוא חרדי או לא. השאלה שלי היא האם לדעתם חמאס ייתמחו בהגדלת וחיזוק צה"ל על ידי גיוס חרדים, או שחמאס יותר קרובים בדעתם לבנימין נתניהו שמאמין שיש לתת פטור מגיוס לאחוז מאוד גבוה מהחרדים.
אנונימית
שאלה מעניינת בתכלס הם רוצים לעשות כמה שיותר נזק לישראל אז נראה לי בכך שהוא יגרש אותם זה יגרום לסוג של פילוג אני חושב שזה מה שהם ירצו
אנונימי
לא חושבת שזה מעניין אותם. חייל זה חייל, כמה הוא מחובר לדת זה לא רלוונטי
איך בדיוק? חרדים מהווים בערך כ14% מהאוכלוסיה בארץ. אם תורידו מאותה אוכלוסיה את הנשים, הילדים, הזקנים, ואת שאר האנשים הלא מתאימים לגיוס בעקבות פרופיל רפואי/ נפשי נמוך, תגלו שהאחוזים יורדים דרסטית.
גיוס החרדים לצבא היא סוגיה בפני עצמה, אבל לא סוגיה שאמורה לעניין את חמאס
גיוס החרדים לצבא היא סוגיה בפני עצמה, אבל לא סוגיה שאמורה לעניין את חמאס
ברור למה שלחמאס יהיה אינטרס לגיוס אני רק אומר במקרה וכן היה להם אינטרס של להפיל דבר כזה ולמנוע את זה
אנונימי
שואל השאלה:
^^החרדים הם הדמוגרפיה הצעירה ביותר בישראל, כלומר אם נסתכל רק על אנשים בגיל גיוס אחוז החרדים יעלה משמעותית. וכמו שאמרתי, ככל שיעבור הזמן האחוז הזה יגדל עוד יותר. ואפילו אם ניקח 14%, זה עדיין אחוז מאוד משמעותי (למרות שכמו שהסברתי במציאות האחוז גבוהה יותר)
^למה שלחמאס יהיה אינטרס שלצה"ל יהיו יותר חיילים משיש לו היום?
^^החרדים הם הדמוגרפיה הצעירה ביותר בישראל, כלומר אם נסתכל רק על אנשים בגיל גיוס אחוז החרדים יעלה משמעותית. וכמו שאמרתי, ככל שיעבור הזמן האחוז הזה יגדל עוד יותר. ואפילו אם ניקח 14%, זה עדיין אחוז מאוד משמעותי (למרות שכמו שהסברתי במציאות האחוז גבוהה יותר)
^למה שלחמאס יהיה אינטרס שלצה"ל יהיו יותר חיילים משיש לו היום?
אנונימית
לפי גוגל כמות החרדים עד גיל 19 בארץ היא 57% (כולל הבנות/ נשים) מתוך 13.9% של האוכלוסיה החרדית הכללית, כמה את חושבת שהולכים להתגייס בכל מחזור? לא הרבה בכלל.
האחוזים אולי יגדלו, אבל לא משמעותית מספיק בשביל שזה יזיז לכוח של צה"ל באיזושהי צורה
האחוזים אולי יגדלו, אבל לא משמעותית מספיק בשביל שזה יזיז לכוח של צה"ל באיזושהי צורה
שואל השאלה:
^הנתון הזה לא רלוונטי אם לא בדקת גם מה אחוז האנשים עד גיל 19 שהם לא חרדים.
נכון להיום בכיתות א אחוז החרדים הוא מעל 20. כלומר, עוד כמה שנים, זה יהיה האחוז שלהם בקרב המלש"בים. ומשם האחוז שלהם רק יעלה (אם לא יהיה שינוי משמעותי מאוד ביחסי הפריון בישראל)
^הנתון הזה לא רלוונטי אם לא בדקת גם מה אחוז האנשים עד גיל 19 שהם לא חרדים.
נכון להיום בכיתות א אחוז החרדים הוא מעל 20. כלומר, עוד כמה שנים, זה יהיה האחוז שלהם בקרב המלש"בים. ומשם האחוז שלהם רק יעלה (אם לא יהיה שינוי משמעותי מאוד ביחסי הפריון בישראל)
אנונימית
למה שזה יתקשר לאחוז החילונים/ דתיים עד גיל 19? כל עוד ציינתי את אחוז החרדים בארץ, זה לא משנה.
את לא הבנת את המתמטיקה פה. בהנחה שאחוז החרדים בכיתות א' הוא 20% מכלל הילדים בכיתות א', אחוז שאר הילדים הוא 80%. נגיד שמתוך 20% האלו חצי הן בנות, האחוזים משתנים אוטומטית ל10%. מתוך ה10% הללו, סביר להניח שבערך 30% יהיו עם בעיות בריאותיות/ נפשיות/ משפחתיות שימנעו מהם להתגייס. מה נשאר? הרבה?
את לא הבנת את המתמטיקה פה. בהנחה שאחוז החרדים בכיתות א' הוא 20% מכלל הילדים בכיתות א', אחוז שאר הילדים הוא 80%. נגיד שמתוך 20% האלו חצי הן בנות, האחוזים משתנים אוטומטית ל10%. מתוך ה10% הללו, סביר להניח שבערך 30% יהיו עם בעיות בריאותיות/ נפשיות/ משפחתיות שימנעו מהם להתגייס. מה נשאר? הרבה?
שואל השאלה:
^ שזה משנה, כי חרדים יותר צעירים אז שיעור החרדים עד גיל 19 גדול משיעור החרדים בכלל האוכלוסיה.
בנות יש רק אצל חרדים? בעיות רפואיות יש רק לחרדים? לא ולא, אין שום קשר. אם את רוצה להסתכל רק על בנים, את תגיעי בדיוק לאותו היחס, בכל האוכלוסיות בנים הם בערך 50%.
לא משנה איך את חותכת את זה, לחרדים יש חלק משמעותי בשכבות הגיל המשרתות והחלק הזה רק יגדל לאורך זמן. אגב, שאר האוכלוסיה כוללת גם ערבים שהם 20% מהאוכלוסיה הכללית, ככה שבניגוד למה שאמרת המספרים דווקא עוד יותר מוטים לכך שאחוז החרדים משמעותי.
הפריון באוכלוסיה החרדית הוא מעל פי 2 מאשר באוכלוסיה הכללית. להעמיד פנים שאין להם ולא יהיה להם חלק משמעותי באוכלוסיה הצעירה זו התכחשות מופרחת לחלוטין של המציאות.
^ שזה משנה, כי חרדים יותר צעירים אז שיעור החרדים עד גיל 19 גדול משיעור החרדים בכלל האוכלוסיה.
בנות יש רק אצל חרדים? בעיות רפואיות יש רק לחרדים? לא ולא, אין שום קשר. אם את רוצה להסתכל רק על בנים, את תגיעי בדיוק לאותו היחס, בכל האוכלוסיות בנים הם בערך 50%.
לא משנה איך את חותכת את זה, לחרדים יש חלק משמעותי בשכבות הגיל המשרתות והחלק הזה רק יגדל לאורך זמן. אגב, שאר האוכלוסיה כוללת גם ערבים שהם 20% מהאוכלוסיה הכללית, ככה שבניגוד למה שאמרת המספרים דווקא עוד יותר מוטים לכך שאחוז החרדים משמעותי.
הפריון באוכלוסיה החרדית הוא מעל פי 2 מאשר באוכלוסיה הכללית. להעמיד פנים שאין להם ולא יהיה להם חלק משמעותי באוכלוסיה הצעירה זו התכחשות מופרחת לחלוטין של המציאות.
אנונימית
באותו הנושא: