14 תשובות
אומרים לי את זה כל יום!
אנונימי
לא
ברור אתה יודע איזה מפגרת אני עם חברים
אני אדם רגיש מאוד אז יש כמה דברים משותפים בין hsp(highly sensetive person) לאוטיזם, כמו - להרגיש מוצף, מלא רגשות שקשה להסביר, רעשים ותאורות מפריעים לך וכו'.
אבל לא יצא לי לחשוב שאני על הרצף כי ההבדל הוא ברור - אנשים עם אוטיזם מתקשים לפרש פרצופים והבעות פנים, לפרש מה בן אדם אחר מרגיש ולמה, מתי תורו לדבר, מתי נגיד מישהו מראה שהוא משתעמם או לא רוצה לדבר וכו', בזמן שאדם רגיש מאוד דווקא קולט אנשים ממש טוב.
בנוסף אנשים עם אוטיזם בדרך כלל אוהבים לעשות דברים לפי איך שהם רגילים ולא אוהבים שינויים
אבל לא יצא לי לחשוב שאני על הרצף כי ההבדל הוא ברור - אנשים עם אוטיזם מתקשים לפרש פרצופים והבעות פנים, לפרש מה בן אדם אחר מרגיש ולמה, מתי תורו לדבר, מתי נגיד מישהו מראה שהוא משתעמם או לא רוצה לדבר וכו', בזמן שאדם רגיש מאוד דווקא קולט אנשים ממש טוב.
בנוסף אנשים עם אוטיזם בדרך כלל אוהבים לעשות דברים לפי איך שהם רגילים ולא אוהבים שינויים
אנונימית
שואל השאלה:
^כן אבל גם לאנשים רגישים וגם לאוטיסטים יש קשיים בויסות רגשי, בחרדה חברתית, נמנעים מלעשות הרבה דברים
בגלל הדברים האלה למרות שיש להם יותר מודעות המודעות היא לא תמיד 100 והם מדחיקים הרבה דברים
^כן אבל גם לאנשים רגישים וגם לאוטיסטים יש קשיים בויסות רגשי, בחרדה חברתית, נמנעים מלעשות הרבה דברים
בגלל הדברים האלה למרות שיש להם יותר מודעות המודעות היא לא תמיד 100 והם מדחיקים הרבה דברים
אנונימי
נכון, יש דברים משותפים אבל אוטיזם בסופו של דבר זה "חוסר באינטלגנציה חברתית", אני אישית מכירה המון אנשים עם אספרגר בכל מני רמות תפקוד אז ממש קל לי לזהות את זה. ובתור hsp אתה אמנם אינטרוברט עם חרדה חברתית אבל זה לא נובע מחוסר הבנה של אנשים אחרים אלא מאובר סטימולציה.
אם אתה דובר אנגלית תעשה את המבחן שצירפתי, זה לא אבחנה רשמית מן הסתם אבל הוא די מדוייק
אם אתה דובר אנגלית תעשה את המבחן שצירפתי, זה לא אבחנה רשמית מן הסתם אבל הוא די מדוייק
קישורים מצורפים:
אנונימית
שואל השאלה:
^אני לא חושב שאני על הרצף פשוט לפעמים אני שם לב למוטיבים משותפים שיש לי וגם לאנשים על הרצף וזה מפחיד אותי
^אני לא חושב שאני על הרצף פשוט לפעמים אני שם לב למוטיבים משותפים שיש לי וגם לאנשים על הרצף וזה מפחיד אותי
אנונימי
כן אבל אם זה ממש מפריע לך אז תלך
כן, פעם חשבתי את זה
אבל מסתבר שפשוט היה לי חרדה חברתית
אחרי הצבא זה די נעלם, אבל עדיין אני לא מרגיש תמיד בנוח בסיטואציות חברתיות כי אני לא חשוף אליהן באופן תדיר ככל הנראה
אבל מסתבר שפשוט היה לי חרדה חברתית
אחרי הצבא זה די נעלם, אבל עדיין אני לא מרגיש תמיד בנוח בסיטואציות חברתיות כי אני לא חשוף אליהן באופן תדיר ככל הנראה
אנונימי
כן
אנונימי
לפעמים
אבל אם זה מפריע לך לך לאבחון אן משהו כזה
אבל אם זה מפריע לך לך לאבחון אן משהו כזה
כן ואז עברתי אבחון ויצא שאני אוטיסט
אבל אני חשבתי ככה כי חקרתי מלא על הנושא
ממש מלא
אבל אני חשבתי ככה כי חקרתי מלא על הנושא
ממש מלא
אני אישית לא ידעתי
באותו הנושא: