9 תשובות
אף אחד מהם, אבל יותר קרובים לספרדים
אף אחד מהם
לא זה ולא זה
שואל השאלה:
אז אם הם רוצים להדליק חנוכיה הם יכולים גם בשקיעה וגם בצאת כוכבים?
אז אם הם רוצים להדליק חנוכיה הם יכולים גם בשקיעה וגם בצאת כוכבים?
אנונימית
לא זה ולא זה,מזרחים אלה עדות שבאות ממזרח העולם מזרח אפריקה כמו המרוקאים והתוניסאים,עיראקים ופרסים שבאים מהמזרח התיכון וכו,אשכנזים באים בעיקר מאירופה.
אתיופה היא עדה דרום אפריקאית יש להם את המסורת שלהם לא כמו האשכנזים והמזרחים שאלה עדות שבאו מכמה מדינות ויש להם את המסורת שלהם
אתיופה היא עדה דרום אפריקאית יש להם את המסורת שלהם לא כמו האשכנזים והמזרחים שאלה עדות שבאו מכמה מדינות ויש להם את המסורת שלהם
בדרך כלל נוהגים כספרדים
אתיופים זה אתיופים לא ספרדים ובטח שלא אשכנזים
אני טיפה בדיליי סתם גללתי בשאלות על אתיופים והגעתי לפה
לשאלה שלך על הדלקת נרות בשקיעה או צאת הכוכבים-
במקרה של המשפחה שלי ועוד הרבה משפחות, הקהילה יהודית באתיופיה הייתה יחסית מבודדת משאר היהודים בעולם, והחגים שנחגגו באתיופיה הם חגים היישר מהתנ"ך. חנוכה לעומת זאת, זה חג שיותר היסטורי מאשר דתי, ולא כתוב בתנ"ך. ובגלל אותו בידוד בין הקהילות היהודיות בשאר העולם לבין הקהילה באתיופיה, רבים מיהודי אתיופיה בכלל לא ידעו על קיומו של החג לפני שעלו לארץ. כשההורים שלי עלו לארץ(אמא שלי הייתה בת 11 ואבא שלי היה בן 13, הם עלו באותה שנה) הם אפילו לא ידעו שזה חג שקיים, עד שלימדו אותם עליו במרכז קליטה. ועכשיו כשאנחנו חוגגים אותו אנחנו מדליקים אחרי צאת הכוכבים כי הבית כנסת שאנחנו הולכים אליו מדליק ככה(כמובן שיש כאלה שאצלם זה לא לפי הבית כנסת ויותר לפי הסביבה באיזורם). אבל משפחה אתיופית מבית כנסת אחר, ששם מדליקים אחרי השקיעה, תדליק גם לפי אותו בית כנסת. זה מה שקורה אצל אלה שלא חגגו חנוכה באתיופיה
לגבי אלה שחגגו עוד באתיופיה, אני לא בטוחה כי אני בכלל לא מכירה כאלה אבל אני מניחה שהם חוגגים לפי איך שהציגו להם את זה מתי שהכירו להם את החג בדרכים כאלה ואחרות
לשאלה שלך על הדלקת נרות בשקיעה או צאת הכוכבים-
במקרה של המשפחה שלי ועוד הרבה משפחות, הקהילה יהודית באתיופיה הייתה יחסית מבודדת משאר היהודים בעולם, והחגים שנחגגו באתיופיה הם חגים היישר מהתנ"ך. חנוכה לעומת זאת, זה חג שיותר היסטורי מאשר דתי, ולא כתוב בתנ"ך. ובגלל אותו בידוד בין הקהילות היהודיות בשאר העולם לבין הקהילה באתיופיה, רבים מיהודי אתיופיה בכלל לא ידעו על קיומו של החג לפני שעלו לארץ. כשההורים שלי עלו לארץ(אמא שלי הייתה בת 11 ואבא שלי היה בן 13, הם עלו באותה שנה) הם אפילו לא ידעו שזה חג שקיים, עד שלימדו אותם עליו במרכז קליטה. ועכשיו כשאנחנו חוגגים אותו אנחנו מדליקים אחרי צאת הכוכבים כי הבית כנסת שאנחנו הולכים אליו מדליק ככה(כמובן שיש כאלה שאצלם זה לא לפי הבית כנסת ויותר לפי הסביבה באיזורם). אבל משפחה אתיופית מבית כנסת אחר, ששם מדליקים אחרי השקיעה, תדליק גם לפי אותו בית כנסת. זה מה שקורה אצל אלה שלא חגגו חנוכה באתיופיה
לגבי אלה שחגגו עוד באתיופיה, אני לא בטוחה כי אני בכלל לא מכירה כאלה אבל אני מניחה שהם חוגגים לפי איך שהציגו להם את זה מתי שהכירו להם את החג בדרכים כאלה ואחרות
וואי וואי יצאתי חפרנית
באותו הנושא: