9 תשובות
בלי אנרגיה אין חיים, אין תנועה, ולא ניתן לבצע כלום
יש בגוף שלנו כל מיני תהליכים ללא השקעת אנרגיה אבל ממש פעולות שעושים אי אפשר בלי להשקיע אנרגיה
דיפוזיה
מעבר חומרים דרך קרום התא (גם דרך הפוספולידים וגם דרך התעלות והנשאים *המשאבות זה עם אנרגיה)
אני גם חושבת שאינזימים לא דורשים אנרגיה
שואל השאלה:
תודה לכל מי שעזר
יש תהליכים פאסיבים שקורים בגוף, למשל מעבר של חומרים באוסמוזה או דיפוזיה
אבל לא נראה לי שזה ממש נחשב, יצורים חיים פועלים באמצעות שימוש באנרגיה
אוסמוזה זה נראלי עם השקעת אנרגיה
לא
אוסמוזה ודיפוזיה זה על פי מפל הריכוזים
זה פשוט קורה
^^אוזמוסה זה לפי מפל ריכוזים ולא מושקע באנרגיה
אה שיט התבלבלתי בין העברה פעילה שזה פשוט דיפוזיה אוסמוזה הפוכים נגד מפל הריכוזים