4 תשובות
לא יודע מאיפה זה בא אבל זה ניראה יפה ככה..
בנות עם שער ארוך זה יפה להן וגברים עם שער קצר..
לא כל דבר צריך להמציא צריך ליראות עם זה יפה...
בנות עם שער ארוך זה יפה להן וגברים עם שער קצר..
לא כל דבר צריך להמציא צריך ליראות עם זה יפה...
שואל השאלה:
זה יפה ככה כי רגילים לזה וזה כבר סטנדרט, השאלה שלי היא מאיפה זה התחיל? סביר להניח איפה-שהוא בתקופת התנ"ך, השאלה איפה?
זה יפה ככה כי רגילים לזה וזה כבר סטנדרט, השאלה שלי היא מאיפה זה התחיל? סביר להניח איפה-שהוא בתקופת התנ"ך, השאלה איפה?
אנונימית
לדעתי זה בא עוד מימיי הביניים. כשהגברים היו יוצאים לצוד או להלחם, אז השיער הארוך היה מפריע להם ולכן קיצצו אותו. אומנם הנשים, שהיו עקרות בית ולא עושות דבר חוץ מלנקות ולבשל לא היה צורך לקצץ את שערן. וחוץ מזה, מאז ומתמיד נשים יותר דאגו ליופי החיצוני שלהן מאשר גברים..
שחר
זה עניין של הסטוריה. את מבינה, בעבר לכולם היה שיער ארוך, לבנים ולבנות. בנים אף היו מגדלים זקנים ארוכים וסבוכים ורוב הספרים היו מחוסרי עבודה. הכל השתנה בסביבות המאה הרביעית לפני הספירה. בתקופה זו החל המצביא המפורסם אלכסנדר מוקדון לצאת למסע הכיבושים שלו בעולם. אלכסנדר מוקדון ציווה על החיילים שלו לקצץ את שיער ראשם ולגלח את זקניהם כדי שבשעת קרב לא יוכלו אויביהם לתפוס אותם בשערם. אופנה זו התפשטה מאוחר יותר בקרב גברים באימפריה הרומית אשר שלטה ברוב חלקי אירופה ואגן הים התיכון. נשים, שלא היו מתגייסות לצבא, לא נדרשו לקצוץ את שיערן ולכן התקבעה האופנה לפיה גברים קוצצים את שיערם בעוד נשים מאפשרות לו לצמוח. היום, אגב, אפשר לראות הרבה גברים עם שיער ארוך כמו גם הרבה נשים עם שיער קצר. הדבר קשור לגורמים רבים, כמו מהפכת השוויון בין נשים לגברים שעדיין מתחוללת, אבל יכול להיות שזה גם קשור לכך שעבר כבר הרבה מאוד זמן מאז ימיו של אלכסנדר מוקדון.
באותו הנושא: