18 תשובות
כן, יש תרופות שמטפלות בחרדות ויש גם תרופות הרגעה
ממה שידוע לי, הרבה פעמים תרופות שמטפלות בדיכאון גם עוזרות לטפל בחרדות, אחת מהם נקראת ציפרלקס
הפסיכיאטר ידבר איתך על הכל ויסביר לך
שואל השאלה:
כעיקרון יש לי תור לפסיכיאטר כמו שרשמתי, מה שאני מנסה להבין האם יש דבר כזה טיפול לחרדה חברתית ספציפית והאם זה נפרד מטיפול בדיכאון
יש טיפול לחרדות בכללי^ מבחינה תרופתית. החרדה בסופו של דבר נובעת מייצור מוגבר של קורטיזול או וויסות לא תקין של קורטיזול, וגם ספיגה מהירה מדי או ייצור לא מספק של סרטונין
התרופות מטפלות בכימיה של המוח, וככה מטפלות גם בחרדה. התרופה לא יודעת אם זאת חרדה חברתית או חרדה כללית או משהו אחר.
והרבה מהתרופות מטפלות גם בחרדות וגם בדיכאון בגלל שהכימיה במוח דומה.
שואל השאלה:
טוב תודה לכם, אני אמתין לפסיכיאטר נראה מה יהיה
שואל השאלה:
@malia, בעבר לקחתי מירו אבל היה מאוד מרדים לא אהבתי את זה, אין משהו שמכבה רגשות ומכבה פחד? :(
לא מכירה את התרופה הזו
אבל אני לא חושבת גם שהשאיפה זה לכבות רגשות אלא למתן את החרדה
במקביל לטיפול תרופתי תמיד עושים גם טיפול פסיכולוגי, בסופו של דבר התרופות אמורות להיות כלי שיעזור לך לעשות את התהליך ולהתמודד עם החרדה
שואל השאלה:
אולי זה מוכר יותר בתור מירטאזאפין, בכל מקרה תודה אמתין לפסיכיאטר נראה מה אומר :/
אתה תקבל כדורי הרגעה.. אל תצפה לניסים אם ההשפעה של התרופה הייתה טובה היא הייתה מוגדרת כסם.
לא מחייב כדורי הרגעה ^ יש כדורי הרגעה ויש תרופות לטיפול קבוע לטווח ארוך.
שואל השאלה:
@אבוקדו, כעיקרון זה הכל סמים לא? זה לא אידיאלי אני יודע מהנסיון שלי בטיפול עבר בדיכאון וממה ששמעתי מאחרים אבל לפעמים אולי שווה לנסות אני מניח
שואל השאלה:
@malia, זהו אני רגוע מאוד בכללי זה רק בני אדם מלחיצים אותי :) , כל מה שקשור לחרדה חברתית,פחד במה וכו, אני מניח שכדורי הרגעה יגרמו לי להירדם אז מניח שזה משהו אחר כמו בטיפול בדיכאון טיפול ארוך טווח וכו
@aviv55 - שואל השאלה.
במינון שרושמים כתרופה זה לא נחשב כסם והעזרה של הכדורים מאוד מינורית.
יש תרופות נגד דיכאון וחרדה שהם מתאימות גם לחרדה חברתית אבל יש לזה מחיר והמון תופעות לוואי לטווח הקצר וגם הארוך ובפרט לגברים, שאף רופא לא יספר לך, וכשתדע, זה יהיה כבר מאוחר מידי.
כן יש תרופות לחרדה חברתית, הפסיכיאטר ידע להגיד לך במדויק. הייתי ממליץ להתאזר בסובלנות
בפרט לגברים כי זה מעכב פורקן ומשפיע על התפקוד המיני, ובאופן כללי, מאחר שהתרגלות של המוח לתרופה דורשת העלאת מינונים, ומגיעים לשם בסוף, ואז קורה הקסם...של שילוב תרופה נוספת (בדרך כלל, אנטי פסיכוטית במינון נמוך) כדי לאזן תופעות של מאניה כתוצאה מהמינון הגבוה, אבל בשלב מסוים גם הגבוה יחד עם הנמוך כבר לא מספיק ואז בכלל מתחילה החגיגה של ריצות לחדר מיון בלילה עד לסוף, שיכול להיות מר, אני אמנם לא חסיד של כל העמותות שמאמינות גם בסיינטולוגיה אבל זה יכול להגיע גם לזה, במיוחד כשמתעוררים יום אחד בלי. היציאה "החוצה" מן ההשפעה של שימוש לאורך שנים יכולה להיות בעייתית מאוד, זה באמת בלי קשר למגדר. אבל- אני לא שופך את התינוק עם המים, בהחלט שיש אנשים שצריכים את זה לתקופה מסוימת, אבל אי אפשר להגיד שאדם אשר מקבל תרופות הוא באמת אדם מטופל.
כאילו אבל תבדוק בבקשה עם איש מקצוע לפני
אני מניחה שכדורים לחרדה רגילה משפיעים גם על זה
שואל השאלה:
@שנירx

אשמח שתרחיב

אני יודע שיש לטווח הקצר ואולי גם יש לטווח הרחוק אבל למה בפרט לגברים?