13 תשובות
וואו מילה למילה מה שאני חושבת ומאמינה. אני חושבת שאתה חכם ויודע מה אתה רוצה ולגמרי תהיה לך הצלחה עם זה.
שואל השאלה:
תודה רבה לך אני ממש מעריך, אני מפחד אבל שאם אחלוק בדעות שלאי עם אנשים מאמינים אחרים הם יגידו לי כופר או שאלך לגהנום וזאת בכלל לא המטרה שלי אבל אני מרגיש שבאמת קשה לי עם הדת אז אני קצת מפחד, אני עכשיו עושה את עצמי ישן בחדר כי אני לא מעוניין ממש ללכת לבית כנסת... ולא יודע אני רוצה לכבד את הבית אבל אני לא מרגיש בנוח עם הבית כנסת גם יש לי בעיות קשב וריכוז אז קשה לי לעמוד ולקרוא כל כך הרבה זמן ברצף
תודה רבה לך אני ממש מעריך, אני מפחד אבל שאם אחלוק בדעות שלאי עם אנשים מאמינים אחרים הם יגידו לי כופר או שאלך לגהנום וזאת בכלל לא המטרה שלי אבל אני מרגיש שבאמת קשה לי עם הדת אז אני קצת מפחד, אני עכשיו עושה את עצמי ישן בחדר כי אני לא מעוניין ממש ללכת לבית כנסת... ולא יודע אני רוצה לכבד את הבית אבל אני לא מרגיש בנוח עם הבית כנסת גם יש לי בעיות קשב וריכוז אז קשה לי לעמוד ולקרוא כל כך הרבה זמן ברצף
אנונימי
בחיים כמו בחיים הכל משתנה הדעות שלנו האמונות שלנו ,הגיוני שיש לך אמונות שונות ככל שאתה מתבגר אתה רואה את העולם אחרת מהמשפחה שלך וזה לגמרי בסדק אל תתנצל על מי שאתה .
את יכול לנסות להתקרב בחזרה אבל תעשה את זה כי אתה רוצה ובאמת חשוב לך הדת ואם לא זה בסדר לגמרי
את יכול לנסות להתקרב בחזרה אבל תעשה את זה כי אתה רוצה ובאמת חשוב לך הדת ואם לא זה בסדר לגמרי
^^אל תפחד מאנשים מאמינים שאומרים לך שתלך לגיהינום, זה הבעייה היום שכולם חושבים שהם אלוהים ויש להם זכות להגיד מה שרוצים.
אתה ממש לא כופר! אתה מחפש את הדרך שתוכל להתחבר לקב"ה בדרך הכי נכונה לך.
יש כל כך הרבה דרכים להתחבר לאלוהים זה לא חייב להיות בדרך אחת שכולם אומרים לך.
אתה ממש לא כופר! אתה מחפש את הדרך שתוכל להתחבר לקב"ה בדרך הכי נכונה לך.
יש כל כך הרבה דרכים להתחבר לאלוהים זה לא חייב להיות בדרך אחת שכולם אומרים לך.
שואל השאלה:
תאמין לי אחי כמה שניסיתי אני פשוט לא יכול יש לי איזה חוש של משהו לא מסתדר כי אני מתקשה למצוא משמעות ברוב מה שאני עושה, אני עדיין תמיד אוכל כשר אפריד בין בשר וחלב ואשמור כל מני צומים אבל לא מתחבר למצוות אחרות, שוב בלי להעליב מישהו חס וחלילה אבל אני לא יודע מה לעשות אני מאוד מבולבל
תאמין לי אחי כמה שניסיתי אני פשוט לא יכול יש לי איזה חוש של משהו לא מסתדר כי אני מתקשה למצוא משמעות ברוב מה שאני עושה, אני עדיין תמיד אוכל כשר אפריד בין בשר וחלב ואשמור כל מני צומים אבל לא מתחבר למצוות אחרות, שוב בלי להעליב מישהו חס וחלילה אבל אני לא יודע מה לעשות אני מאוד מבולבל
אנונימי
שואל השאלה:
^^כנראה, כאילו אני אישית שאם לא עשית פשע ממש חמור ואתה בן אדם טוב ה' לא יעניש אותך כי אכפת לו ממך, זה רק מה שאני מאמין כמובן, יצא לי לשמוע מאנשים באינטרנט שאמרו שמי שלא דתי הוא ככה וככה ומסורתי זה לא מספיק... אה ותודה, כיף לי לראות יש עוד מישהו שמסכים עם הדעות שלי
^^כנראה, כאילו אני אישית שאם לא עשית פשע ממש חמור ואתה בן אדם טוב ה' לא יעניש אותך כי אכפת לו ממך, זה רק מה שאני מאמין כמובן, יצא לי לשמוע מאנשים באינטרנט שאמרו שמי שלא דתי הוא ככה וככה ומסורתי זה לא מספיק... אה ותודה, כיף לי לראות יש עוד מישהו שמסכים עם הדעות שלי
אנונימי
אוקי אח שלי, הייתי במקום שלך, ואני קראתי מה שכתבת ואני מבין שאתה חיי בתפיסה הלא נכונה של העולם הדתי.
אז כמה דברים.
דבר ראשון, לא עושים מצוות בשביל שכר ועונש... יש שלוש דרגות, כי מפחדים, כי רןצים שכר, והדרך הנכונה זה לעשות דברים כי זה הדבר הנכון. אז כל עוד אתה לא מבין למה זה הדבר הנכון אני בספק שתצליח להרגיש שייך
דבר שני, התפיסה של שכר ועונש שאלוקים נקמן ומחפש להיכנס בך היא שגויה. כמו כל דבר בחיים למעשים יש השלכות, אדם שלא יעבוד לא יהיה לו כסף, כנל בתורה וכו, אדם שלא מקפיד על דברים מסויימים משליך על עצמו בצורה מסויימת.
מה שמביא אותי לדבר השלישי- מטרה, אם המטרה שלך בחיים זה לעבור אותם בסבבה, אז אין סיבה לקיים מצוות, אם זה להיות מאושר אז התורה בסוף היא אחלה דרך, כי היא מלמדת אורך חיים בריא, אם לומדים כמו שצריך. ואם המטרה להפוך את העולם למקום יותר טוב, אז בכלל דרך היהדות.
דבר רביעי, אתה חיי בסיטואציה שלא בנית את עצמך, אתה מחפש ומערער על הכל, מציע לך לחשוס איזה בן אדם אתה רוצה להיות, אני הבנתי שאני רוצה להיות אדם טוב, אחרי המון חיפושים, ועשיתי כל דבר כדי לשבור מסגרת, והחלטתי לחקור את כל עניין של למידת מוסר, מה הדרך הכי מוסרית לחיות. למפרע זה החזיר אותי ליהדות, ומסתבר שסיפרי המידות מכילים המון מידע מעולה לדרך הנכונה, ממליץ על הרמבם ועל הבן שלו. וכשקוראים, לקרוא בהבנה של מה שכתוב ולא לנחש מה שכתוב לפי החינוך שהיה לפני.
קיצר ובסוף מה שתעשה בחיים זה שלך, אבל לא מציע לך לזרוק הכל רק כי אתה לא סגור מה מי מו, תברר תחפש תלמד ותחליט. אחרת משלמים על זה מאוחר יותר.
היום אני נשוי והרבה דברים שעשיתי בעבר, פגעו בי, הם הובילו אותי להיות מי שאני היום, אבל הלוואי והיה מישהו שהיה מכווין אותי במבט שלי בדרך שלי בהבנה שלי, שהייתה שונה משל כולם. אז זה ההצעה שלי אליך, כל מה שרשמתי למעלה
אז כמה דברים.
דבר ראשון, לא עושים מצוות בשביל שכר ועונש... יש שלוש דרגות, כי מפחדים, כי רןצים שכר, והדרך הנכונה זה לעשות דברים כי זה הדבר הנכון. אז כל עוד אתה לא מבין למה זה הדבר הנכון אני בספק שתצליח להרגיש שייך
דבר שני, התפיסה של שכר ועונש שאלוקים נקמן ומחפש להיכנס בך היא שגויה. כמו כל דבר בחיים למעשים יש השלכות, אדם שלא יעבוד לא יהיה לו כסף, כנל בתורה וכו, אדם שלא מקפיד על דברים מסויימים משליך על עצמו בצורה מסויימת.
מה שמביא אותי לדבר השלישי- מטרה, אם המטרה שלך בחיים זה לעבור אותם בסבבה, אז אין סיבה לקיים מצוות, אם זה להיות מאושר אז התורה בסוף היא אחלה דרך, כי היא מלמדת אורך חיים בריא, אם לומדים כמו שצריך. ואם המטרה להפוך את העולם למקום יותר טוב, אז בכלל דרך היהדות.
דבר רביעי, אתה חיי בסיטואציה שלא בנית את עצמך, אתה מחפש ומערער על הכל, מציע לך לחשוס איזה בן אדם אתה רוצה להיות, אני הבנתי שאני רוצה להיות אדם טוב, אחרי המון חיפושים, ועשיתי כל דבר כדי לשבור מסגרת, והחלטתי לחקור את כל עניין של למידת מוסר, מה הדרך הכי מוסרית לחיות. למפרע זה החזיר אותי ליהדות, ומסתבר שסיפרי המידות מכילים המון מידע מעולה לדרך הנכונה, ממליץ על הרמבם ועל הבן שלו. וכשקוראים, לקרוא בהבנה של מה שכתוב ולא לנחש מה שכתוב לפי החינוך שהיה לפני.
קיצר ובסוף מה שתעשה בחיים זה שלך, אבל לא מציע לך לזרוק הכל רק כי אתה לא סגור מה מי מו, תברר תחפש תלמד ותחליט. אחרת משלמים על זה מאוחר יותר.
היום אני נשוי והרבה דברים שעשיתי בעבר, פגעו בי, הם הובילו אותי להיות מי שאני היום, אבל הלוואי והיה מישהו שהיה מכווין אותי במבט שלי בדרך שלי בהבנה שלי, שהייתה שונה משל כולם. אז זה ההצעה שלי אליך, כל מה שרשמתי למעלה
שואל השאלה:
אני גם אישית חושב שלשלב את שתי העולמות יותר מתאים, אני אישית בדעה שלי מבלי לפגוע באף אחד זה פשוט קיצוני מדי בשבילי, זה מתמקד יותר מדי באורח חיים ספציפי ואני רוצה לנסות אפשרויות שונות לכם אני רוצה להיות מסורתי, לעשות את המצוות שאני יותר מאמין בהם, אני מאמין שה' הוא כמו אמא שתאהב את הילדים שלה לא משנה מה ואמא לא תעניש את הילדים שלה בגלל שהם פחות מאמינים אז זה לפחות איך אני רואה את זה
אני גם אישית חושב שלשלב את שתי העולמות יותר מתאים, אני אישית בדעה שלי מבלי לפגוע באף אחד זה פשוט קיצוני מדי בשבילי, זה מתמקד יותר מדי באורח חיים ספציפי ואני רוצה לנסות אפשרויות שונות לכם אני רוצה להיות מסורתי, לעשות את המצוות שאני יותר מאמין בהם, אני מאמין שה' הוא כמו אמא שתאהב את הילדים שלה לא משנה מה ואמא לא תעניש את הילדים שלה בגלל שהם פחות מאמינים אז זה לפחות איך אני רואה את זה
אנונימי
עברתי בדיוק אותו דבר בגיל 12-14, מוזמן תמיד לפרטי אם תרצה יותר לדבר על זה.
אני חשבתי בדיוק כמוך, אבל לקחתי החלטה לשנות אורח חיים, זה היה קשה ומפחיד ממש אבל כבר 3 שנים בערך חייה איך שאני אוהבת ומתחברת, ובסוף מצאתי את הדרך שלי שאני משלבת את 2 העולמות.
אני חשבתי בדיוק כמוך, אבל לקחתי החלטה לשנות אורח חיים, זה היה קשה ומפחיד ממש אבל כבר 3 שנים בערך חייה איך שאני אוהבת ומתחברת, ובסוף מצאתי את הדרך שלי שאני משלבת את 2 העולמות.
וואי נשבע שאני חווה את אותו דבר אחד לאחד אותו דבר
מצטרף לשאלה:)
מצטרף לשאלה:)
שואל השאלה:
אני מבין אותך, תודה רבה באמת על ההצעה, אני לא יודע מה הדרך הנכונה או לא כי עוד לא חקרתי, קיבלתי כנראה חינוך אחר ויש לי חיים שונים משלך, מה שכן זה שאני בטוח שלא עשיתי מחקר מספיק מעמיק, אבל בלי להעליב עד היום אני לא מוצא בזה טעם, אני מת על התורה שלא תבין אותי לא נכון הסיפורים והמוסרי השכל והידע והחוכמה וכל מה שקשור זה מהמם ואפשר ללמוד הרבה מהדת, אני פשוט חושב שבאמת קשה לי יותר להתחבר זה הכל, אני לא חושב שאני מתחמק אני אקיים המון מצוות שקיימתי עכשיו כי אני מאמין שזה הנכון אבל אני לא בורח לפחות ככה אני רואה את זה, מחוויה אישית עד עכשיו להשתחרר מכמה מצוות עשה לי טוב בלב, בזמן שנשארתי ואשאר בן אדם טוב, זאת לדעתי הדרך הנכונה בשבילי אבל אני מסכים עם כל מילה שלך אבל יש דברים שפשוט מרגישים שאני לא יכול להתחבר, מקווה שלא תשפוט אותי על המחשבה הזאת ומקווה שלא אמרתי משהו פוגעני אבל אני שמח שמצאת את הדרך שלך, אני פשוט עדיין מחפש את שלי, אולי תמצא את זה מטומטם קצת ותתקן אותי אבל תמיד מצאתי את זה כדבר הגיוני לראות את ה' כמו אבא ושהוא נתן לנו את האפשרות בחירה, אני חושב שכל עוד הבחירה לא פוגעת באף אחד וזה מתאים לאותו הבן אדם אני חושב שהוא יקבל את זה, רק דעתי
אני מבין אותך, תודה רבה באמת על ההצעה, אני לא יודע מה הדרך הנכונה או לא כי עוד לא חקרתי, קיבלתי כנראה חינוך אחר ויש לי חיים שונים משלך, מה שכן זה שאני בטוח שלא עשיתי מחקר מספיק מעמיק, אבל בלי להעליב עד היום אני לא מוצא בזה טעם, אני מת על התורה שלא תבין אותי לא נכון הסיפורים והמוסרי השכל והידע והחוכמה וכל מה שקשור זה מהמם ואפשר ללמוד הרבה מהדת, אני פשוט חושב שבאמת קשה לי יותר להתחבר זה הכל, אני לא חושב שאני מתחמק אני אקיים המון מצוות שקיימתי עכשיו כי אני מאמין שזה הנכון אבל אני לא בורח לפחות ככה אני רואה את זה, מחוויה אישית עד עכשיו להשתחרר מכמה מצוות עשה לי טוב בלב, בזמן שנשארתי ואשאר בן אדם טוב, זאת לדעתי הדרך הנכונה בשבילי אבל אני מסכים עם כל מילה שלך אבל יש דברים שפשוט מרגישים שאני לא יכול להתחבר, מקווה שלא תשפוט אותי על המחשבה הזאת ומקווה שלא אמרתי משהו פוגעני אבל אני שמח שמצאת את הדרך שלך, אני פשוט עדיין מחפש את שלי, אולי תמצא את זה מטומטם קצת ותתקן אותי אבל תמיד מצאתי את זה כדבר הגיוני לראות את ה' כמו אבא ושהוא נתן לנו את האפשרות בחירה, אני חושב שכל עוד הבחירה לא פוגעת באף אחד וזה מתאים לאותו הבן אדם אני חושב שהוא יקבל את זה, רק דעתי
אנונימי
מסכים איתך לגבי כל מה שאמרת, רק אגיד כמה דברים קטנים שוב.
1. ברור שיש בחירה וה' נותן בחירה אבל בסוף הוא אומר לך מה הדרך כמו אבא שמחנך, בקטע של סיבה ותוצאה.
הוא למשל מלמד אותך שאם תשמור נידה מהאישה בזמן נישואים זה יעשה טוב לזוגיות, בהיגיון היה לי בעבר קשה מאוד עם הרעיון הזה, אבל אחרי שהתחתנתי, ודווקא יצא מסיבות כאלה ואחרות שלא היינו צריכים לשמור, ופתאום הבנתי למה זה חשוב, ואני מודה על כל פעם שיצא והיינו צריכים.
אז מה שאני בא להגיד זה שה' לא רק מלך שמעניש, הוא גם אבא שמלמד מה הדרך הנכונה, ואם לא תקשיב לו אתה לא תפגע בו, זה יפגע רק במי שאתה. שמירת כשרות זה לא בשבילו, זה כדי להפוך אותך למאושר גם אם אתה לא מבין למה.
2. ברור שחשוב להתחבר, ולכן אני אומר תחקור דברים למה אתה עושה ומה המטרה שלך בחיים ואתה תיראה שזה יעזור להתחבר, אבל על זה פירטתי מעל כבר.
3. האמירה של, אז וויתרתי על כמה מצוות היא מה שאני מנסה להגיד שלא נכון, כי נניח ואחר כך תירצה לקיים אותם, קשה פי עשר להחזיר את ההרגלים, אז כרגע אל תפסיק משהו עד שהחלטת שהוא פגום לך. תנסה אולי להקל קצת, אבל אל תוותר לעצמך כי קשה.
בצלחה מלך וכאן לשרותך במידה וצריך.
1. ברור שיש בחירה וה' נותן בחירה אבל בסוף הוא אומר לך מה הדרך כמו אבא שמחנך, בקטע של סיבה ותוצאה.
הוא למשל מלמד אותך שאם תשמור נידה מהאישה בזמן נישואים זה יעשה טוב לזוגיות, בהיגיון היה לי בעבר קשה מאוד עם הרעיון הזה, אבל אחרי שהתחתנתי, ודווקא יצא מסיבות כאלה ואחרות שלא היינו צריכים לשמור, ופתאום הבנתי למה זה חשוב, ואני מודה על כל פעם שיצא והיינו צריכים.
אז מה שאני בא להגיד זה שה' לא רק מלך שמעניש, הוא גם אבא שמלמד מה הדרך הנכונה, ואם לא תקשיב לו אתה לא תפגע בו, זה יפגע רק במי שאתה. שמירת כשרות זה לא בשבילו, זה כדי להפוך אותך למאושר גם אם אתה לא מבין למה.
2. ברור שחשוב להתחבר, ולכן אני אומר תחקור דברים למה אתה עושה ומה המטרה שלך בחיים ואתה תיראה שזה יעזור להתחבר, אבל על זה פירטתי מעל כבר.
3. האמירה של, אז וויתרתי על כמה מצוות היא מה שאני מנסה להגיד שלא נכון, כי נניח ואחר כך תירצה לקיים אותם, קשה פי עשר להחזיר את ההרגלים, אז כרגע אל תפסיק משהו עד שהחלטת שהוא פגום לך. תנסה אולי להקל קצת, אבל אל תוותר לעצמך כי קשה.
בצלחה מלך וכאן לשרותך במידה וצריך.
שואל השאלה:
תודה רבה אנונימי על ההסבר הייתי צריך אותו!! אתה מסביר מעולה גם ואני מסכים עם כל מילה ותודה שהבנת שכוונתי היא לא לזלזל ולפגוע בשום דבר באספקט של הדת חס וחלילה, אני אנסה כמה שיותר עכשיו לנסות להמשיך בדרכי, אולי בעתיד זה ישתנה אבל כרגע גם אם אני לא מרגיש בנוח עם זה אני אמשיך עם המצוות
תודה רבה אנונימי על ההסבר הייתי צריך אותו!! אתה מסביר מעולה גם ואני מסכים עם כל מילה ותודה שהבנת שכוונתי היא לא לזלזל ולפגוע בשום דבר באספקט של הדת חס וחלילה, אני אנסה כמה שיותר עכשיו לנסות להמשיך בדרכי, אולי בעתיד זה ישתנה אבל כרגע גם אם אני לא מרגיש בנוח עם זה אני אמשיך עם המצוות
אנונימי
באותו הנושא: