3 תשובות
לשם מענה על תשובתך ישנו מאמן כושר בחדר הכושר. אין קיצורי דרך, ממליצה לנהוג כפי שימליץ.
בוקר טוב אנונימי,

בכדי לחטב את הירכיים יש צורך בפעילות גופנית (אירובי).
לדוגמא, ריצה, או מכשיר אליפיטי.

כמו כן, חשוב לבחור נעל ספורט איכותית ומתאימה אשר תתמוך ברגליים בזמן הפעילות.
לצורך התאמת הנעל הנכונה, עליכם לדעת מהו מבנה כף הרגל שלכם. האם יש לכם קשת גבוהה, בינונית או נמוכה וכיצד מתנהגת כף הרגל שלכם בזמן ריצה. האם כף הרגל נוטה פנימה, מצב המכונה "פרונציית יתר", או נוטה החוצה, מצב המכונה "סופינציה". יכול גם להיות שהתנועה שלכם היא ניטראלית, ללא נטייה לאחד הצדדים.

נעליים מרופדות, המכונות גם נעלי רכות ושיכוך זעזועים (cushioned), הן הנעליים בהן תרגישו כאילו אתם דורכים על ענן.

למרבה האכזבה, הרכות הנעימה של הנעליים האלו מתאימה בעיקר למי שיכול להסתפק בתמיכה מינימאלית לכף הרגל ואלו בעיקר בעלי קשת בינונית עד גבוהה, אשר כף הרגל שלהם אינה קורסת לאחד הצדדים.

רוב האנשים זקוקים לתמיכה מסוימת לכף הרגל והמשמעות היא נעל פחות מרופדת.

לרצים רבים יש כף רגל רגילה (קשת בינונית פחות או יותר) ואצל רבים נפוצה קריסה קלה פנימה של כפות הרגליים.
נעלי ריצה לתיקון יציבות (stability) מסייעות לרגליים מסוג זה. יש בהן מעט פחות ריפוד והן מספקות תמיכה לחלק הפנימי של כף הרגל.

הסובלים מפלטפוס, או מקריסה פנימית חזקה, יעשו טוב אם יבחרו נעלי ריצה תומכות. אלו נעליים שנועדו למנוע את קריסת כף הרגל פנימה על ידי שימוש בחומרים שונים, או התקנים בסוליית הנעל.
אלו נעליים פחות רכות, עם נטייה לנוקשות, אך הן מספקות את התמיכה הנחוצה.

הכפות הרגליים נושאות את משקל גופכם במהלך הריצה. רצים בעלי מבנה גוף רזה וקל זקוקים לפחות תמיכה בנעל ויכולים לבחור בנעל אוורירית ומרופדת. לעומתם, בעלי משקל עודף או מבנה גוף רחב, עדיף שיבחרו בנעליים מסוג בקרת תנועה, המספקות לכף הרגל תמיכה מקסימאלית.

מקווים שעזרנו,
צוות Original's
הכי טוב זה לקחת מאמן כושר אישי שיכול לייעץ לך באופן המקצועי ביותר ולתת תוכנית אימונים הממוקדת באזורים הבעייתיים. מניסיון זו הדרך הטובה והקצרה ביותר להגיע לתוצאות הרצויות.
באותו הנושא: