68 תשובות
אני אתאיסטית וכן אני מאמינה שהכל לטובה...
לאו דווקא לי-לטובה... בכללי- לטובה.
כל מה שקורה ולא קורה(גם אם זה לא הכי נעים וכיפי) זה לטובה.
לאו דווקא לי-לטובה... בכללי- לטובה.
כל מה שקורה ולא קורה(גם אם זה לא הכי נעים וכיפי) זה לטובה.
לא
אהיה פסימי דקה ואגיד שהכל גם לרעה אם חושבים על הקו היגיון הזה
פיטרו אותך מהעבודה ומצאת עבודה טובה יותר ואומרים לך הכל לטובה
אבל מה יקרה אם פוטרת מהעבודה ומצאת עבודה גרועה יותר? לא תמיד הכל נגמר בטוב
המחשבה של הכל לטובה זה שבסוף הכל יהיה טוב אבל זה להיות תמים כי החיים לא הוגנים ולא לכולם יש סוף טוב או בכלל טוב בחיים
יש אנשים עם חיים זוועה
אני לא מאמין שהכל לטובה ואני גם לא צריך להאמין אני לא תלוי במשהו כזה בשביל להיות שמח
אהיה פסימי דקה ואגיד שהכל גם לרעה אם חושבים על הקו היגיון הזה
פיטרו אותך מהעבודה ומצאת עבודה טובה יותר ואומרים לך הכל לטובה
אבל מה יקרה אם פוטרת מהעבודה ומצאת עבודה גרועה יותר? לא תמיד הכל נגמר בטוב
המחשבה של הכל לטובה זה שבסוף הכל יהיה טוב אבל זה להיות תמים כי החיים לא הוגנים ולא לכולם יש סוף טוב או בכלל טוב בחיים
יש אנשים עם חיים זוועה
אני לא מאמין שהכל לטובה ואני גם לא צריך להאמין אני לא תלוי במשהו כזה בשביל להיות שמח
ואין קשר בין אתאיסט לדבר הזה
זה נקודות מבט של אנשים והדרך שהם חושבים שהחיים מתנהלים
אין קשר לאלוהים ואתאיזם^^
זה נקודות מבט של אנשים והדרך שהם חושבים שהחיים מתנהלים
אין קשר לאלוהים ואתאיזם^^
שואל השאלה:
^ לא הבנת את הקונספט של 'הכל לטובה
הכל לטובה זה גם אם לא רואים מה טוב במה שקרה ועדיין מאמינים שיש סיבות שאנחנו לא מבינים
ועדיין מאמינים שהכל לטובה
^ לא הבנת את הקונספט של 'הכל לטובה
הכל לטובה זה גם אם לא רואים מה טוב במה שקרה ועדיין מאמינים שיש סיבות שאנחנו לא מבינים
ועדיין מאמינים שהכל לטובה
אנונימי
^יש סיבות מחוץ לדת, חלאס להפוך כל דבר עם המילה אמונה לדת.
^^נו ומה אמרתי
באותו היגיון הכל לרעה
באותו היגיון הכל לרעה
שואל השאלה:
^בודאי שיש קשר מאמין מאמין שיש אבא שדואג לסדר לו את החיים בצורה הכי טובה בשבילו
אתאיסט לא מאמין שיש לו מישהו כזה
אלא הכל קורה במקריות
^בודאי שיש קשר מאמין מאמין שיש אבא שדואג לסדר לו את החיים בצורה הכי טובה בשבילו
אתאיסט לא מאמין שיש לו מישהו כזה
אלא הכל קורה במקריות
אנונימי
^^^^^ בתור מסורתית זה לא קשור אפשר לראות את החיים בצורה אופטימית גם בלי להאמין בה'
כן זה פשוט להיות אופטימי וברצינות אין קשר לאלוהים פה
גם אנשים שמאמינים רק במקריות יכולים לחשוב שהכל לטובה
לא צריך להכניס אלוהים לזה
גם אנשים שמאמינים רק במקריות יכולים לחשוב שהכל לטובה
לא צריך להכניס אלוהים לזה
שואל השאלה:
amito@^ הכל לטובה זה כשיש מישהו שדואג לך מבין יותר טוב ממך מה טוב בשבילך,
אבל אנשים שמאמינים שהכל קורה במקריות מעניין אותי לדעת מה הם חושבים/עושים במקרה שקורה להם דבר רע
amito@^ הכל לטובה זה כשיש מישהו שדואג לך מבין יותר טוב ממך מה טוב בשבילך,
אבל אנשים שמאמינים שהכל קורה במקריות מעניין אותי לדעת מה הם חושבים/עושים במקרה שקורה להם דבר רע
אנונימי
שואל השאלה:
אופטימי = להאמין שבסוף יהיה יותר טוב
הכל לטובה= להאמין ולהגיד תודה על מה שקרה כי זה הכי טוב שיכול לקרות לי
יש הבדל בין אופטימיות להאמין שהכל לטובה
אופטימי = להאמין שבסוף יהיה יותר טוב
הכל לטובה= להאמין ולהגיד תודה על מה שקרה כי זה הכי טוב שיכול לקרות לי
יש הבדל בין אופטימיות להאמין שהכל לטובה
אנונימי
לא הכל לטובה זה להאמין שבסוף יהיה טוב
זה פשוט להיות אופטימי
ברצינות זה המשפט עצמו
הכל לטובה - הכל יהיה טוב זתומרת הכל בסוף יהיה טוב
לא צריך להכניס דת ולסבך את זה
זה פשוט להיות אופטימי
ברצינות זה המשפט עצמו
הכל לטובה - הכל יהיה טוב זתומרת הכל בסוף יהיה טוב
לא צריך להכניס דת ולסבך את זה
שואל השאלה:
^ אז אני מסביר לך שהכל לטובה פירוש כל מה שקורה לא משנה מה זה לטובה גם אם לא רואים מה טוב בזה
^ אז אני מסביר לך שהכל לטובה פירוש כל מה שקורה לא משנה מה זה לטובה גם אם לא רואים מה טוב בזה
אנונימי
אני מאמין ש50 אחוז מהדברים קורים לי כי הם נועדו לקרות ו50 הנותרים זה דברים שתלויים בי
אז אולי 50 אחוז זה לטובה ומלמעלה אבל עדיין יש לי שליטה על ה50 האחרים
אז אולי 50 אחוז זה לטובה ומלמעלה אבל עדיין יש לי שליטה על ה50 האחרים
שואל השאלה:
^^^אז אתה לא הבנת את הקונספט של 'הכל לטובה'
הכל לטובה זה הכל לטובה ואנשים נזכרים בזה דוקא כשקורה דבר רע
ככה שאני לא מבין על איזה קללות אתה מדבר
^^^אז אתה לא הבנת את הקונספט של 'הכל לטובה'
הכל לטובה זה הכל לטובה ואנשים נזכרים בזה דוקא כשקורה דבר רע
ככה שאני לא מבין על איזה קללות אתה מדבר
אנונימי
לא
אני מאמינה שמה שקרה צריך לקרות, כי כל הדברים (גם הרעים),
עוזרים לעצב אותך כבן אדם.
עוזרים לעצב אותך כבן אדם.
אם חבר שלך נרצח בשביעי לאוקטובר אז הכל לטובה? ברור שלא, ככה הם החיים, לא הכל קורה לטובתך וצריך לקבל את זה.
אנונימי
שואל השאלה:
^אבל אני באמת מאמין שהוא עכשיו במקום טוב ומכובד בגן עדן
^אבל אני באמת מאמין שהוא עכשיו במקום טוב ומכובד בגן עדן
אנונימי
זהו שלא בטוח שיש בכלל גן עדן
אנונימי
שואל השאלה:
^אני מאמין
^אני מאמין
אנונימי
כנראה יצאו עלי.
אבל האמונה באלוהים היא ניחום, כי העולם הןא מקום מפחיד ולא הגיוני.
ויש דברים נוראיים שקוראים בלי שום סיבה, ואין לנו שליטה על זה. אנחנו לבד כאן.
אז להאמין שהכל לטובה כי אלוהים מחליט על הכל זה לא נכון מבחינתי, אבל אני לגמרי לגמרי מבינה מאמינים, אני לא שופטת את הדרך שלכם, מקווה שלא תשפטו את שלי.
אני חושבת, שבכל דבר טוב יש דבר רע ובכל דבר רע יש משהו טוב.
ולא כל דבר קןרה לטובה,וזה בסדר
אבל האמונה באלוהים היא ניחום, כי העולם הןא מקום מפחיד ולא הגיוני.
ויש דברים נוראיים שקוראים בלי שום סיבה, ואין לנו שליטה על זה. אנחנו לבד כאן.
אז להאמין שהכל לטובה כי אלוהים מחליט על הכל זה לא נכון מבחינתי, אבל אני לגמרי לגמרי מבינה מאמינים, אני לא שופטת את הדרך שלכם, מקווה שלא תשפטו את שלי.
אני חושבת, שבכל דבר טוב יש דבר רע ובכל דבר רע יש משהו טוב.
ולא כל דבר קןרה לטובה,וזה בסדר
להפך זה הרבה יותר קל לחיות כשלא מאמינים בזה.
כי בתכלס אם תבדק את הדברים בצורה אובייקטיבית תראה שהרבה פעמים ואולי אפילו ברוב הפעמים הדברים לא מסתדרים כמו שאתה רוצה.
אז אי אפשר להגיד שבאמת הכל לטובה.
ואם אתה חי בצורה שהכל לטובה, אז בסופו של דבר אתה מצפה שכל הדברים יסתדרו ויהיו טובים, אבל כשזה לא קורה אתה סתם מתאכזב.
לעומת זאת אני לא מצפה שהכל יהיה לטובה, ולכן כשקורה משהו אני אלך ואתאמץ מעצמי ויעשה הכל כדי לשנות את הדבר הרע שקרה לי כדי שיהיה לי טוב, אני לא סומך על אחרים שיעשו את זה אני סומך על עצמי לדאוג שיהיה לי טוב.
ולכן הרבה יותר סביר שבסופו של דבר באמת יהיה לי טוב.
מעבר לזה שציפייה אוטומטית שדברים יסתדרו לטובה מובילה הרבה פעמים לאכזבות.
כי בתכלס אם תבדק את הדברים בצורה אובייקטיבית תראה שהרבה פעמים ואולי אפילו ברוב הפעמים הדברים לא מסתדרים כמו שאתה רוצה.
אז אי אפשר להגיד שבאמת הכל לטובה.
ואם אתה חי בצורה שהכל לטובה, אז בסופו של דבר אתה מצפה שכל הדברים יסתדרו ויהיו טובים, אבל כשזה לא קורה אתה סתם מתאכזב.
לעומת זאת אני לא מצפה שהכל יהיה לטובה, ולכן כשקורה משהו אני אלך ואתאמץ מעצמי ויעשה הכל כדי לשנות את הדבר הרע שקרה לי כדי שיהיה לי טוב, אני לא סומך על אחרים שיעשו את זה אני סומך על עצמי לדאוג שיהיה לי טוב.
ולכן הרבה יותר סביר שבסופו של דבר באמת יהיה לי טוב.
מעבר לזה שציפייה אוטומטית שדברים יסתדרו לטובה מובילה הרבה פעמים לאכזבות.
מעניין אם זה יגיע לחמות
שואל השאלה:
^^אם את אתאיסטית אז איך את מאמינה שהכל לטובה??
הרי אם לצורך העניין את בדרך לחתונה וקורה לך פנצ'ר באמצע הדרך,
אז אדם מאמין יגיד 'מזמור לתודה..' ויאמין שזה לטובתו
אבל את הרי אם היה לך אפשרות שלא יקרה לך הפנצ'ר היית לוקחת את האופציה
אז זה לא שאת מאמינה שהכל לטובה
^^אם את אתאיסטית אז איך את מאמינה שהכל לטובה??
הרי אם לצורך העניין את בדרך לחתונה וקורה לך פנצ'ר באמצע הדרך,
אז אדם מאמין יגיד 'מזמור לתודה..' ויאמין שזה לטובתו
אבל את הרי אם היה לך אפשרות שלא יקרה לך הפנצ'ר היית לוקחת את האופציה
אז זה לא שאת מאמינה שהכל לטובה
אנונימי
לא הכל לטובה.
הקונספט הדתי של "הכל לטובה" הוא לשבח את אלוהים על הדברים הטובים ולקלל את החילונים על הדברים הרעים. אני לא מאמין בשטות הזו, לכן אני זורם עם החיים והולך איתם לאן שיקחו אותי
הקונספט הדתי של "הכל לטובה" הוא לשבח את אלוהים על הדברים הטובים ולקלל את החילונים על הדברים הרעים. אני לא מאמין בשטות הזו, לכן אני זורם עם החיים והולך איתם לאן שיקחו אותי
אפשר לשבת ולדון בזה שעות
אבל באופן כללי אני חושב שאנשים שבונים על אחרים שיעזרו להם או שסומכים שדברים בסוף יסתדרו והכל לטובה, הרבה יותר סובלים מאשר אנשים שאומרים עכשיו קשה לי והדרך היחידה שיהיה לי טוב זה אם אני עכשיו אלך ואשנה את הדברים ולא יסמוך על אחרים
אבל באופן כללי אני חושב שאנשים שבונים על אחרים שיעזרו להם או שסומכים שדברים בסוף יסתדרו והכל לטובה, הרבה יותר סובלים מאשר אנשים שאומרים עכשיו קשה לי והדרך היחידה שיהיה לי טוב זה אם אני עכשיו אלך ואשנה את הדברים ולא יסמוך על אחרים
שואל השאלה:
^^^אז יש הבדל בין אופטימי להאמין שהכל לטובה.
עכשיו, בן אדם פסימי לרוב יהיה גם יותר ממורמר וגם שיקרה לו דבר טוב או שמישהו יעשה עבורו דבר טוב הוא יחשוב שיש פה איזה עקיצה, ככה שהוא פחות נהנה ומסתכל על החיים כחיים טובים.
ובן אדם שמאמין שהכל לטובה, גם שקורה לו דבר רע(זה בעיקר שקורה דבר רע) הוא עוצר רגע אומר תודה לאלוקים, ומאמין שמה שקורה זה לטובתו
ככה שהוא גם מתמלא באנרגיות לנסות לפתור את הבעיה, וגם הוא לא הורס את הבריאות שלו על ידי מרמור וכעס שלא יעזור לו כנראה
^^^אז יש הבדל בין אופטימי להאמין שהכל לטובה.
עכשיו, בן אדם פסימי לרוב יהיה גם יותר ממורמר וגם שיקרה לו דבר טוב או שמישהו יעשה עבורו דבר טוב הוא יחשוב שיש פה איזה עקיצה, ככה שהוא פחות נהנה ומסתכל על החיים כחיים טובים.
ובן אדם שמאמין שהכל לטובה, גם שקורה לו דבר רע(זה בעיקר שקורה דבר רע) הוא עוצר רגע אומר תודה לאלוקים, ומאמין שמה שקורה זה לטובתו
ככה שהוא גם מתמלא באנרגיות לנסות לפתור את הבעיה, וגם הוא לא הורס את הבריאות שלו על ידי מרמור וכעס שלא יעזור לו כנראה
אנונימי
שואל השאלה:
רוברט אופנהיימר@
ברור שלא צריך לשבת בחיבוק ידים, אלא לקום ולנסות לתקן/לפתור את הבעיה.
אבל השאלה אם אתה עושה את זה בכייף ובשמחה, לבין אם אתה עושה את זה כשאתה מקלל את כל העולם.
רוברט אופנהיימר@
ברור שלא צריך לשבת בחיבוק ידים, אלא לקום ולנסות לתקן/לפתור את הבעיה.
אבל השאלה אם אתה עושה את זה בכייף ובשמחה, לבין אם אתה עושה את זה כשאתה מקלל את כל העולם.
אנונימי
אני ממש לא באתי להיכנס כאן לדיון זה דעתי
אבל בקצרה בפסימי אני לא מתכוון לדיכאוני או ממורמר, אלא לגישה שדברים לא מסתדרים מעצמם, אפשר להיות שמחים ומלאי חיים ועדיין להיות פסימים זה לא סותר.
ואני חושב שאין שום עניין של לעשות דברים מתוך שמחה או לא,
אלא בגישה האם אני מצפה שדברים בסופו של דבר יסתדרו לי או לא.
אם יש לך איזה אמונה בלתי מעוררת שהכל בסופו של דבר יסתדר לטובה אז כשדברים לא יקרו ככה אתה רק תתאכזב זה דעתי
אבל בקצרה בפסימי אני לא מתכוון לדיכאוני או ממורמר, אלא לגישה שדברים לא מסתדרים מעצמם, אפשר להיות שמחים ומלאי חיים ועדיין להיות פסימים זה לא סותר.
ואני חושב שאין שום עניין של לעשות דברים מתוך שמחה או לא,
אלא בגישה האם אני מצפה שדברים בסופו של דבר יסתדרו לי או לא.
אם יש לך איזה אמונה בלתי מעוררת שהכל בסופו של דבר יסתדר לטובה אז כשדברים לא יקרו ככה אתה רק תתאכזב זה דעתי
לא ממש ואני גם לא מוצאת את הטוב בכל דבר
אני פחות או יותר פשוט מתקיימת ומשלימה עם הדברים שקורים לי או שאני מנסה לשנות אותם
אני פחות או יותר פשוט מתקיימת ומשלימה עם הדברים שקורים לי או שאני מנסה לשנות אותם
אנונימית
מעדיף את האמת הכואבת מהשקר היפה
שואל השאלה:
^^אז אני מסביר שוב, הגישה של הכל לטובה זה גם אם לא רואים מה הטוב,
ואתה אומר שאין הבדל אם אתה מנסה לפתור את הבעיות ברוח טובה או רעה???
אני חושב שלפתור ברוח טובה הרבה יותר מועיל מה גם שאתה רגוע אתה חושב יותר טוב
^^אז אני מסביר שוב, הגישה של הכל לטובה זה גם אם לא רואים מה הטוב,
ואתה אומר שאין הבדל אם אתה מנסה לפתור את הבעיות ברוח טובה או רעה???
אני חושב שלפתור ברוח טובה הרבה יותר מועיל מה גם שאתה רגוע אתה חושב יותר טוב
אנונימי
לא מאמינה שהכל לטובה
וקשה לחיות אבל מעדיפה לחיות עם האמת ולא לשקר לעצמי בשביל נוחות
כי אם אני אהיה תלויה בדמות שלא קיימת ולא אעשה שום דבר לבד אני לא אגיע לשום מקום
וקשה לחיות אבל מעדיפה לחיות עם האמת ולא לשקר לעצמי בשביל נוחות
כי אם אני אהיה תלויה בדמות שלא קיימת ולא אעשה שום דבר לבד אני לא אגיע לשום מקום
בואו נודה עם יד על הלב, נהיינו חברה צבועה ומתועשת, מה שאנחנו רוצים זה מה שאסור ומה שאנחנו "חייבים" זה מה שאנחנו לא באמת רוצים, גברים ונשים הפסיקו למלא את התפקיד הטבעי שלהם והסטרס ודיכאון שוברים שיאים.
אני לא האמנתי בבורא עד שהבנתי שיש דברים שאולי אני בחיים לא אבין אבל הם עדיין יהיו קיימים, אם לא הייתי באמונה שלמה היום כבר הייתי מתאבד ממזמן, אנחנו חיים בגיהנום שקרי עלי אדמות.
אני מבקש מכל אחד מכם דבר קטן, לא להאמין במאה אחוז או לשנות את החיים שלכם, תתפללו לגאולה שלמה לעם שלנו וקחו על עצמכם מצווה או שתיים לחיים ותתמקדו בהן, זה יהיה שווה את זה!!!
אוהב אתכם יהודים טובים תזכרו שהכל נברא בשבילנו 3>
אני לא האמנתי בבורא עד שהבנתי שיש דברים שאולי אני בחיים לא אבין אבל הם עדיין יהיו קיימים, אם לא הייתי באמונה שלמה היום כבר הייתי מתאבד ממזמן, אנחנו חיים בגיהנום שקרי עלי אדמות.
אני מבקש מכל אחד מכם דבר קטן, לא להאמין במאה אחוז או לשנות את החיים שלכם, תתפללו לגאולה שלמה לעם שלנו וקחו על עצמכם מצווה או שתיים לחיים ותתמקדו בהן, זה יהיה שווה את זה!!!
אוהב אתכם יהודים טובים תזכרו שהכל נברא בשבילנו 3>
:)
כל דבר שקורה מגיע בגלל מעשה שעשיתי או אדם אחר עשה, אם זה בא לטובתי או לרעתי זה כבר משהו אחר, אפשר להישאר חיוביים בלי להאמין ברוחות רפאים
שואל השאלה:
^אבל אני מאמין שהכל לטובה גם אם אני לא יודע ולא רואה את הטוב, אני מאמין שיש מישהו שיודע יותר טוב ממני.
וברור שאני אנסה לתקן, אם נגיד קרה לי פנצ'ר אני לא אגיד הכל לטובה ולא יעשה כלום,
ברור שאני אתקן אותו, אבל עדיין אני מאמין שמה שקרה לי כל הביזבוז זמן של לתקן, ולהתלכלך, הכל זה לטובתי
^אבל אני מאמין שהכל לטובה גם אם אני לא יודע ולא רואה את הטוב, אני מאמין שיש מישהו שיודע יותר טוב ממני.
וברור שאני אנסה לתקן, אם נגיד קרה לי פנצ'ר אני לא אגיד הכל לטובה ולא יעשה כלום,
ברור שאני אתקן אותו, אבל עדיין אני מאמין שמה שקרה לי כל הביזבוז זמן של לתקן, ולהתלכלך, הכל זה לטובתי
אנונימי
אני יודע שאתה לא תשב במקום ולא תעשה כלום אבל זה עניין של גישה.
לדוגמא אני חושב שהאופטימים בסופו של דבר הרבה יותר סובלים בחיים מאשר הפסימים.
זה אומנם דעה לא כל כך פופולרית אבל אני אסביר את זה.
הרי בסופו של דבר ביום יום קוראים לנו גם דברים טובים וגם דברים רעים זה המציאות.
עכשיו בן אדם אופטימי שקם בבוקר ומסתכל על הכל בצורה טובה ברגע שיקרה לו פאשלה או משהו מעצבן, זה יעצבן אותו כי הוא ציפה שיהיה לו יום טוב.
לעומת זאת הפסימי (אני לא מתכוון לדיכוני אלא לבן אדם שלא מצפה שיקרו כזה הרבה דברים טובים סתם ככה), הפסימי כשהוא קם בבוקר ולא מצפה שהכל יסתדר ויהיה טוב, אז כשמשהו מתפשל בסוף או כשמשהו מעצבן אותו אז הוא ציפה שזה מה שיקרה, וכשקורה משהו טוב אז זה מפתיע אותו כי הוא לא ציפה לזה אז זה הרבה יותר משמח אותו.
זה כמו הדיון נראה לי של שפינוזה האם טוב זה חוסר רע או רע זה חוסר טוב.
לדוגמא אני חושב שהאופטימים בסופו של דבר הרבה יותר סובלים בחיים מאשר הפסימים.
זה אומנם דעה לא כל כך פופולרית אבל אני אסביר את זה.
הרי בסופו של דבר ביום יום קוראים לנו גם דברים טובים וגם דברים רעים זה המציאות.
עכשיו בן אדם אופטימי שקם בבוקר ומסתכל על הכל בצורה טובה ברגע שיקרה לו פאשלה או משהו מעצבן, זה יעצבן אותו כי הוא ציפה שיהיה לו יום טוב.
לעומת זאת הפסימי (אני לא מתכוון לדיכוני אלא לבן אדם שלא מצפה שיקרו כזה הרבה דברים טובים סתם ככה), הפסימי כשהוא קם בבוקר ולא מצפה שהכל יסתדר ויהיה טוב, אז כשמשהו מתפשל בסוף או כשמשהו מעצבן אותו אז הוא ציפה שזה מה שיקרה, וכשקורה משהו טוב אז זה מפתיע אותו כי הוא לא ציפה לזה אז זה הרבה יותר משמח אותו.
זה כמו הדיון נראה לי של שפינוזה האם טוב זה חוסר רע או רע זה חוסר טוב.
שואל השאלה:
^^שקורה לך משהו אתה תגיד על זה תודה במקום להתבאס
^^שקורה לך משהו אתה תגיד על זה תודה במקום להתבאס
אנונימי
שואל השאלה:
^^^למה היית מעדיף לדעת??
אתה לא מעדיף לפחות להנות מהקצת זמן שנשאר במקום לספור את הימים??;
^^^למה היית מעדיף לדעת??
אתה לא מעדיף לפחות להנות מהקצת זמן שנשאר במקום לספור את הימים??;
אנונימי
אני אתאיסט אבל אני מאמין שיש משהו למעלה שמדריך אותנו לגורל של כל אחד מעצמנו ואני מאמין שיש חיים אחרי המוות במקום "גן עדני" אם זאת מילה, וגם אני חושב שהחיים פה הם רק ההתחלה.
קצת קשה לחיות בידיעה שהכל לטובה שכל רגע קורים לי דברים נוראיים ואם הם קורים כי זה "מלמעלה" אז אני שונאת אלוהים
אנונימית
לא מאמין שהכל לטובה אבל מאמין שאני יכול לעשות את החיים טובים לי אם אשקיע
שואל השאלה:
^^^שודד הלבבות@
אז אתה לא אתאיסט אם אתה ככה
^^^שודד הלבבות@
אז אתה לא אתאיסט אם אתה ככה
אנונימי
אתאיסט זה אדם שלא מאמין באל
הוא מאמין שיש משהו אבל לא אל
הוא מאמין שיש משהו אבל לא אל
אנונימי
שואל השאלה:
^אז מה זה אם לא אל? 'מישהו שדואג לגורל שלך'
^אז מה זה אם לא אל? 'מישהו שדואג לגורל שלך'
אנונימי
שואל השאלה:
אין לי חברים אז פתח..@
אם נגיד העולם אמור להיחרב עוד שנתיים את תרצי לדעת מזה?? או לחיות ברוגע עד אז?? (מציין שאין לך דרך לשנות את זה)
אין לי חברים אז פתח..@
אם נגיד העולם אמור להיחרב עוד שנתיים את תרצי לדעת מזה?? או לחיות ברוגע עד אז?? (מציין שאין לך דרך לשנות את זה)
אנונימי
לא קשה פשוט נורמלי..? אני מאמין שכל דבר שקורה זה לא קשור לשום כוח אלוהי פשוט, והכל תלוי בהחלטות שלי, של אנשים ושל יצורים שונים.
אנונימי
זה לא קשור אבל אני חושב שמי שמאמין או שהוא מחפש נחמה ותקווה, או שככה גידלו אותו
לא לדעתי לא הכל לטובה בחיים אבל גם לא קשה לי כי אני לא חושבת ככה
אני אישית בן אדם די אופטימי בקשר לחיים שלי והכל אבל אני גם מודעת שיש דברים שקורים ואנחנו מתמודדים עם התוצאות שלהם וכן לפעמי אני כן יתבאס מדברים שקורים אבל לא הכל לטובה משהו קרה אני ילמד להתמודד איתו ולהמשיך הלאה במקום להביא את התירוץ הזה
עריכה: וגם אמרת שאנחנו מאמינים שהכל קורה במקריות כי אנחנו לא מאמינים שמישהו סידר לנו אותם
אני לא מאמינה שהכל קורה במקריות אני מאמינה שיש מעשים או חוסר במעשים ואנחנו מתמודדים עם תוצאות אין דבר כזה משהו מקרי
אני אישית בן אדם די אופטימי בקשר לחיים שלי והכל אבל אני גם מודעת שיש דברים שקורים ואנחנו מתמודדים עם התוצאות שלהם וכן לפעמי אני כן יתבאס מדברים שקורים אבל לא הכל לטובה משהו קרה אני ילמד להתמודד איתו ולהמשיך הלאה במקום להביא את התירוץ הזה
עריכה: וגם אמרת שאנחנו מאמינים שהכל קורה במקריות כי אנחנו לא מאמינים שמישהו סידר לנו אותם
אני לא מאמינה שהכל קורה במקריות אני מאמינה שיש מעשים או חוסר במעשים ואנחנו מתמודדים עם תוצאות אין דבר כזה משהו מקרי
אנונימית
אה
הכל קורה כי זה פשוט קורה זה החיים אבל בדיעבד אפשר לראות שזה היה לטובה
אפשר לבכות על זה או פשוט להבין שזה קרה ומה עושים הלאה זה לא שנשתגע אם לא נאמין שזה לטובה
אפשר לבכות על זה או פשוט להבין שזה קרה ומה עושים הלאה זה לא שנשתגע אם לא נאמין שזה לטובה
שואל השאלה:
^גבר, אמונה זה לא דת, אתה יכול להאמין בהמון דברים זה לא הופך אותך לדתי או לא אתאיסט
^גבר, אמונה זה לא דת, אתה יכול להאמין בהמון דברים זה לא הופך אותך לדתי או לא אתאיסט
אנונימי
אני לא אתאיסטית, אלא אגנוסטית, אבל אני לא מאמינה שהכל לטובה, ובטח שלא לטובתי.
בתור אתאיסטית
אני לא תמיד חושבת שהכל לטובה ושהכל הוא בשביל טובתי אני כן חושבת שיש כמעט רוב הדברים שקורים מושפעים מאפקט הפרפר אז למעשה שום דבר הוא לא התוכנית של אלוהים כמו שרבים מאמינים
אני לא תמיד חושבת שהכל לטובה ושהכל הוא בשביל טובתי אני כן חושבת שיש כמעט רוב הדברים שקורים מושפעים מאפקט הפרפר אז למעשה שום דבר הוא לא התוכנית של אלוהים כמו שרבים מאמינים
אני מאמין באלוהים, ואני לא חושב שהכול לטובה וזה לא מפריע לי בחיים בכלל. למצוא את הטוב בכל דבר לא קשור לאמונה באלוהים או לדת, הוא קשור לגישה. גם אתאיסט גמור יכול למצוא את הטוב בכל דבר אם הוא בחור אופטימי.
אני לא אתאיסט אבל הייתי פעם
זה פשוט שאנחנו לא תריכים למצוא את הטוב בהכל וצריך לדעת שלא מכל דבר קורה משהו טוב אלה החיים ואיתם אנחנו צריכים להתמודד גם אם הכל חרא
זה פשוט שאנחנו לא תריכים למצוא את הטוב בהכל וצריך לדעת שלא מכל דבר קורה משהו טוב אלה החיים ואיתם אנחנו צריכים להתמודד גם אם הכל חרא
אז מה אתם אומרים שאני מאמין? (אני לא)
אני אמרתי שאני מאמין בכח עליון לא אלוהים
אני אמרתי שאני מאמין בכח עליון לא אלוהים
לא
הכל לטובה זה בעצם ביטוי שווה להכל הוגן
בתור מאמינה אני חושבת שהחיים הם פשוט הוגנים
וגם אם קורה לך משהו רע שלא גרמת לו במזיד זה לטובה ואתה תקבל משהו טוב נגד זה
בתור מאמינה אני חושבת שהחיים הם פשוט הוגנים
וגם אם קורה לך משהו רע שלא גרמת לו במזיד זה לטובה ואתה תקבל משהו טוב נגד זה
לא
אין כזה דבר הכל לטובה כי יש הרבה דברים שהם רעים
אין כזה דבר הכל לטובה כי יש הרבה דברים שהם רעים
אני לא חושב שאובייקטיבית הכל לטובה
מה שכן לגבי עצמי כן כביכול "הכל לטובה" זה יותר עניין של גישה וחוויה אישית ולא איזו אידאולוגיה כללית
מה שכן לגבי עצמי כן כביכול "הכל לטובה" זה יותר עניין של גישה וחוויה אישית ולא איזו אידאולוגיה כללית
אני לא מאמין שהכל לטובה. אני חושב ש"טוב" ו"רע" אלו דרכים לראות דברים אך בדברים עצמם אין "טוב" או "רע".
המילה הכל לטובה זה אמונה בדת היהודית. והמשמעות שלה זה שהאל מכוון את הנסיבות כך שגם אם הדברים קשים וגורמים לסבל מטרתם היא לטובה. ואתאיסט לא יכול להאמין באל או אלים כי אז הוא לא יהיה אתאיסט. ועבור אתאיסטים אם משהו רע קורה לדוגמה החנות האהובה על האתיאסט נשרפה אז החנות נשרפה כי מישהו או מישהי החליט/ה לשרוף את החנות. ואם הם מקבלים מתנה בדואר. וכתוב מזל טוב לך אז מישהו או מישהי קנה או קנתה ושלח/ה לאתאיסט מתנה כי זה היום הולדת שלו.
לא הבנתי ממש תשאלה אבל
יש דברים טובים ויש דברים רעים. אני יכול לבכות על הרע או להתמקד בטוב.
לא מאמין שיש אלוהים שעושה לי ניסים, אני מאמין שאם יקרה לי נס, כדאי שאני זה שאעשה אותו, אחרת לא באמת מגיע לי אחד.
גם פסיכולוגית אם אתה חושב טוב יהיה טוב, זה הכל קשור לציפיות וגישה, תקף גם לדתיים.
יש דברים טובים ויש דברים רעים. אני יכול לבכות על הרע או להתמקד בטוב.
לא מאמין שיש אלוהים שעושה לי ניסים, אני מאמין שאם יקרה לי נס, כדאי שאני זה שאעשה אותו, אחרת לא באמת מגיע לי אחד.
גם פסיכולוגית אם אתה חושב טוב יהיה טוב, זה הכל קשור לציפיות וגישה, תקף גם לדתיים.
^עניתה בחודש איחור אחשלי
באותו הנושא: