23 תשובות
^לא ענית לי לשאלה, איפה כתוב בתורה שכדור הארץ קיים 6000 שנה.
תלוי מה הכוונה בפרשנות דתית
מאיפה הסקת שאני מקבל את דברי הפרשנים כמו דבר ה'?
אנונימי
שואל השאלה:
^אוקיי אם אתה לא מקבל את דברי הפרשנים
אז הדיון הזה לא רלוונטי אליך
^מי אמר שאני לא מקבל את דברי הפרשנים..? אמרתי שאני לא מאמין שהם כמו דבר ה'.
ושוב פעם, אתה מסרב לענות למה שאני שואל אותך.
אנונימי
שואל השאלה:
אני לא מסרב לענות על השאלה אני מביא לך את המקורות וזה לוקח לי כמה דקות :)

מדובר על גמ' במסכת סנהדרין (דף צז/א): תנא דבי אליהו ששת אלפים שנה הוי עלמא שני אלפים תוהו שני אלפים תורה שני אלפים ימות המשיח בעונותינו שרבו יצאו מהם מה שיצאו.
שואל השאלה:
הרמח"ל בספר דעת תבונות מסביר, שהכוונה היא לחורבן של מדרגת העולם הקיים, משום שהעולם יתעלה למדרגה עוד יותר גבוהה. אין על העיקרון הזה ויכוח, כי הגמרא עצמה מתייחסת לשאלה היכן יהיו נשמות הצדיקים באלף השביעי, כאשר העולם הפיזי שאנו מכירים לא יהיה
שואל השאלה:
אמר רב קטינא: שית אלפי שני הוו עלמא וחד חרוב שנאמר[2] וְנִשְׂגָּב ה' לְבַדּוֹ בַּיּוֹם הַהוּא. אביי אמר תרי חרוב שנאמר[3] יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו. תניא כותיה דרב קטינא כשם שהשביעית משמטת שנה אחת לז' שנים כך העולם משמט אלף שנים לשבעת אלפים שנה שנאמר ונשגב ה' לבדו ביום ההוא, ואומר[4] מִזְמוֹר שִׁיר לְיוֹם הַשַּׁבָּת - יום שכולו שבת, ואומר[5] כִּי אֶלֶף שָׁנִים בְּעֵינֶיךָ כְּיוֹם אֶתְמוֹל כִּי יַעֲבֹר. תנא דבי אליהו ששת אלפים שנה הוי עלמא שני אלפים תוהו שני אלפים תורה שני אלפים ימות המשיח ובעוונותינו שרבו יצאו מהם מה שיצאו
שואל השאלה:
דעת הרמב"ן היא שבאלף השביעי מטרת האל בבריאת העולם תושג ולא יהיה צורך ביקום, היקום יהפוך להיעדר מוחלט.[12]
הרב ראובן מרגליות[13] מביא מרבי חיים ויטאל, שלפי המקובלים, העולם אינו עתיד להיחרב, אלא להתחדש ולהתעלות, והמציאות כפי שהיא מוכרת לנו היום - היא שתיחרב. גם בספר המיוחס לרבי יוסף קארו נכתב כי העולם לא ייחרב כלל, אלא היצר הרע והתאוות יתבטלו ולכן חלק מהמצוות לא תהיינה נצרכות.[14] בדומה לכך הסביר רבי יצחק עראמה שבששת האלפים הראשונים תימשך תגבורת היצר בעולם ועיקר השתדלות האנשים תהיה בבניינו, ומהאלף השביעי והלאה יתמקדו האנשים בעיקר בבניין הרוחני שלהם ויעזבו את העולם "חרב".[15]
שואל השאלה:
בכל מקרה לפי כולם היה שינוי דרמטי
נתחיל מזה שאני אתאיסט

בדיוק כמו שאתה מאמין באמונה פוליטית כלשהי,שהיא לא אובייקטיבית בשום צורה, הם מאמינים באמונות דתיות שהן לא אובייקטיביות
זה אורך החיים שלהן וזאת זכותן המלאה לחיות ככה, לא צריך לחפש איפה לא להסכים
תאמין לי שגם אני הייתי כמוך ולא לפני הרבה זמן, חיפשתי איפה לשנות דעות של אנשים לדעה שלי, אבל אי אפשר לעשות את זה, וגם אם אפשר, לא כדאי, כי אז אין שום מושג של "אני עצמי" בעולם, למי אכפת מעולם שכולם בו באותה דעה
בקיצור אני ממש מבין את החוסר הסכמה עם הדת, יש לי לא מעט ביקורת כלפיה, אבל שתדע שהביקורת שלך מתבטאת בתור נסיון שכנוע, כשזה לא מה ששיח כזה אמור להיות, כל עוד דתיים מתייחסים אליך כאל בן אדם, ואתה אותו דבר, אין פה בעיה
שואל השאלה:
אני שומע והאמת היא שעד לפני כמה חודשים חשבתי כמוך
ואז ראיתי שכבן אדם שמאמין בחשיבה ביקורתית וחשיבה רציונלית אני חושב שיהיה הרבה יותר טוב בעולם עם עוד אנשים יחשבו ככה
אני כן רואה שהדת פוגעת בהרבה מאוד אנשים לא רק בישראל אלא בכל העולם
וזה כואב לראות שאנשים מעבירים את החיים שלהם על כלום
אני פחות מנסה לשכנע כמו שאני טיפה מנסה להדגיש את הבעיות שיש עם הדת, עם אנשים השתכנעו מזה סבבה אם לא הכל טוב
איפה זה מוזכר בתנ"ך?
אנונימית
שואל השאלה:
זה לא מוזכר בתנך זה דרשה
ואני לא יודע במה אתה מאמין ומה אתה חושב על הפרשנות שנעשית על התנך
אבל לפי הגישה החרדית לפחות מה שרבנים אומרים שקול לדברי אלוהים
שואל השאלה:
^אבל אתה מקבל את הפרשנות הדתית כאמת נכון?
כדברי אלוהים ?
כדתי, איפה כתוב בתורה שכדור הארץ קיים 6000 שנה.
ומפרשים הם לא ה'
אנונימי
למה שתרצה לשכנע
איך האמונה שלהם פוגעת בך
^^^^^^^^^, ^^^^^^^, ^^^^^^
מתחילים את הספירה מהאדם הראשון(רש"י), והם אומרים מה יקרה בסוף העולם.
^^^^^^^^
במקור של כיפה אומרים שהעולם לא באמת יושמד, ולא מציינים ממתי מתחילים לספור(למרות שנראה שמדברים על ספירה מבריאת האדם הראשון, לפי הפסקה הראשונה של התשובה שלו)
אנונימי
שואל השאלה:
יש את שיטת הרמבם שטוען בזה משהו אחר אבל הרוב לא מסכימים איתו
הכל פרשנויות, כשלא יסתדר להם, הם יעברו לפרשנות אחרת.
שואל השאלה:
מתנצל אבל אני לא מצליח להבין את הפואנטה שלך
^^^ ברוך השם אני לא חרדית
אנונימית
שואל השאלה:
אוקיי עכשיו זה טיפה יותר מובן
אני לא בא לטעון להיות דווקא רציונלי או סטואיקן
אני מדבר נטו על נקודה מסוימת שזה האמונה באלוהים
אני לא נלחם נגד כל אמונה, כי לרוב האמונות אין השפעה והם באמת לא משנות
וכמובן שאני לא מתנגד לרגשות או לכאלה דברים
חשיבה ביקורתית לא מובילה לדברים שתיארת היא כן יכולה לגרום לנו להחליט החלטות בצורה יותר מוסכלת
לפי הקישור שהבאת ארתור אלו לא הבטחות גאולה אלו ניסיונות של חישוב הקץ שמתחפשות להבטחות גאולה
אנונימי
לפי היהדות העולם לא נברא ליפני 6000 שנה יש אמורה אחד שטוען את זה וביגלל שזה לא הילכתי אין פסיקה אבל כתוב בתהילים שכל יום מימי הבריאה יכול להיות אפילו אלף שנים הכוונה היא שימי הריאה הם לא זמן מוגדר הם שלבים עד אדם הראשון