9 תשובות
איש עברי
כדי להראות שהוא לא קשור אליהם
כדי להראות שהוא לא קשור אליהם
שואל השאלה:
ובדבריה לבעלה?
ובדבריה לבעלה?
אנונימית
לא זוכר בעל פה שנייה הולך לבדוק
העבד העיברי כדי להראות שהוא נחות וזר
שואל השאלה:
תודה!
תודה!
אנונימית
בכיף
בפני בעלה היא מכנה את יוסף עבד עברי בשביל להדגיש שהוא לא רק עבד אלא גם עברי ועד כמה הוא נחות מהם, בפני העבדים היא מכנה את יוסף העברי הזה בגלל שגם הם עבדים והיא לא רוצה שהם יזדהו איתו אז היא קוראת לו העברי הזה שזה אומר שהוא נחות הרבה יותר מהם
היא קוראת לו "איש עברי" בדבריה לעבדים
מטרת הכינוי היא להדגיש שהוא זר, מארץ זרה, ושהוא לא מצרי- כלומר הוא לא שייך, הוא שונה, והוא לא חלק מהלאום שלהם
היא גם לא קוראת לו עבד, בגלל ואם היא הייתה קוראת לו עבד ייתכן והעבדים האחרים היו מזדהים איתו מאחר והם גם עבדים
כל זה זה בשביל שהעבדים יהיו בצד שלה ויאמינו לה
היא מנסה להסית אותם נגדו בעזרת הכינוי הזה
מטרת הכינוי היא להדגיש שהוא זר, מארץ זרה, ושהוא לא מצרי- כלומר הוא לא שייך, הוא שונה, והוא לא חלק מהלאום שלהם
היא גם לא קוראת לו עבד, בגלל ואם היא הייתה קוראת לו עבד ייתכן והעבדים האחרים היו מזדהים איתו מאחר והם גם עבדים
כל זה זה בשביל שהעבדים יהיו בצד שלה ויאמינו לה
היא מנסה להסית אותם נגדו בעזרת הכינוי הזה
אשת פוטיפר קוראת ליוסף איש עברי כדי למצוא משהו במשותף עם העבדים כדי לשנוא עליו את יוסף כדי שיאמינו לו
ולפוטיפר היא קוראת לו עבד עברי כדי להדגיש את המעמד הנמוך שלו וגם כדי להדגיש את המוצא השונה שלו
ולפוטיפר היא קוראת לו עבד עברי כדי להדגיש את המעמד הנמוך שלו וגם כדי להדגיש את המוצא השונה שלו
באותו הנושא: