4 תשובות
ספרדים כן
אשכנזים לא
אשכנזים שהתחתנו כן
אין חובה
מצוות ציצית ומצוות תפילין אלו שתי מצוות נפרדות.
כיום הספרדים נוהגים להתפלל שחרית גם עם טלית וגם עם תפילין.
אבל אם אין לאדם טלית הוא בהחלט יכול להניח תפילין.
יותר מזה, אם יש לאדם רק תפילין של יד או רק תפילין של ראש, יניח רק מה שיש לו, כי גם אלו שתי מצוות נפרדות.
לא חובה, זה לא מחליף את זה ואפשר להניח תפילין בלי קשר לטלית

נהוג אבל שמניחים תפילין בשחרית להתעטף בטלית
ספרדים כן
אשכנזים לרוב מתחילים לאחר חתונה
אנונימי