13 תשובות
שואל השאלה:
ולא צריך להגיד גם קריאת שמע בבוקר?
ולא צריך להגיד גם קריאת שמע בבוקר?
אנונימית
בוקר טוב
בקישור
קישורים מצורפים:
אני שם לך פה את הברכות שמברכים בכל יום ובנוסף לזה תשמעי שיעורי תורה של הרב שניר גואטה.
כשאת קמה לומר- "מודה אני לפנייך מלך חיי וקיים שהחזרת בי נשמתי בחמלה רבה אמונתך"
לאחר מכן לקום לנטול ידיים ולברך- "ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם אשר קידשנו במצוותיו וציוונו על נטילת ידיים"
איך נוטלים ידיים?
לוקחת כלי, ממלאה ביד ימין מעבירה ליד שמאל ו-
שופכת על יד ימין
שופכת על יד שמאל
שופכת על יד ימין
שופכת על יד שמאל
שופכת על יד ימין
שופכת על יד שמאל
לאחר מכן לעשות ברכת השחר.
שם לך פה את הברכה-
(את הברכה הספציפית הזו מ- ברוך אתה ה' עד ומלפיא לעשות מברכים רק אם עשית צרכים.
אם לא, לא לברך כי זו ברכה לבטלה!)
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, אֲשֶׁר יָצַר אֶת הָאָדָם בְּחָכְמָה. וּבָרָא בו נְקָבִים נְקָבִים. חֲלוּלִים חֲלוּלִים. גָּלוּי וְיָדוּעַ לִפְנֵי כִסֵּא כְבודֶךָ שֶׁאִם יִסָּתֵם אֶחָד מֵהֶם או אִם יִפָּתֵחַ אֶחָד מֵהֶם אֵי אֶפְשַׁר לְהִתְקַיֵּם אֲפִלּוּ שָׁעָה אֶחָת. בָּרוּךְ אַתָּה ה, רופֵא כָל בָּשָׂר וּמַפְלִיא לַעֲשׂות:
אֱלהַי. נְשָׁמָה שֶׁנָּתַתָּ בִּי טְהורָה. אַתָּה בְרָאתָהּ. אַתָּה יְצַרְתָּהּ. אַתָּה נְפַחְתָּהּ בִּי. וְאַתָּה מְשַׁמְּרָהּ בְּקִרְבִּי. וְאַתָּה עָתִיד לִטְּלָהּ מִמֶּנִּי וּלְהַחֲזִירָהּ בִּי לֶעָתִיד לָבא. כָּל זְמַן שֶׁהַנְּשָׁמָה בְקִרְבִּי מודֶה אֲנִי לְפָנֶיךָ ה אֱלהַי וֵאלהֵי אֲבותַי רִבּון כָּל הַמַּעֲשִׂים. אֲדון כָּל הַנְּשָׁמות. בָּרוּךְ אַתָּה ה, הַמַּחֲזִיר נְשָׁמות לִפְגָרִים מֵתִים:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, הַנּותֵן לַשֶּׂכְוִי בִּינָה לְהַבְחִין בֵּין יום וּבֵין לָיְלָה:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, פּוקֵחַ עִוְרִים:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, מַתִּיר אֲסוּרִים:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, זוקֵף כְּפוּפִים:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, מַלְבִּישׁ עֲרֻמִּים:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, הַנּותֵן לַיָּעֵף כּחַ:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, רוקַע הָאָרֶץ עַל הַמָּיִם:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, הַמֵּכִין מִצְעֲדֵי גָבֶר:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, שֶׁעָשָׂה לִי כָּל צָרְכִּי:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, אוזֵר יִשְׂרָאֵל בִּגְבוּרָה:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, עוטֵר יִשְׂרָאֵל בְּתִפְאָרָה:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, שֶׁלּא עָשַׂנִי גויָה:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, שֶׁלּא עָשַׂנִי שִׁפְחָה:
בָּרוּךְ שֶׁעָשַׂנִי כִּרְצונו:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, הַמַּעֲבִיר חֶבְלֵי שֵׁנָה מֵעֵינַי וּתְנוּמָה מֵעַפְעַפָּי:
ברכת התורה:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְותָיו וְצִוָּנוּ עַל דִּבְרֵי תורָה:
וְהַעֲרֵב נָא ה אֱלהֵינוּ אֶת דִּבְרֵי תורָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִיפִיּות עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל. וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ וְצֶאֱצָאֵינוּ וְצֶאֱצָאֵי צֶאֱצָאֵינוּ כֻּלָּנוּ יודְעֵי שְׁמֶךָ וְלומְדֵי תורָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה, הַמְלַמֵּד תּורָה לְעַמּו יִשְׂרָאֵל:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, אֲשֶׁר בָּחַר בָּנוּ מִכָּל הָעַמִּים וְנָתַן לָנוּ אֶת תּורָתו. בָּרוּךְ אַתָּה ה, נותֵן הַתּורָה:
וַיְדַבֵּר ה אֶל משֶׁה לֵּאמר:
דַּבֵּר אֶל אַהֲרן וְאֶל בָּנָיו לֵאמר כּה תְבָרְכוּ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל. אָמור לָהֶם:
יְבָרֶכְךָ ה וְיִשְׁמְרֶךָ:
יָאֵר ה פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ:
יִשָּׂא ה פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלום:
וְשָׂמוּ אֶת שְׁמִי עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַאֲנִי אֲבָרְכֵם:
לאחר שירותים נוטלים ידיים ומברכים-
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, אֲשֶׁר יָצַר אֶת הָאָדָם בְּחָכְמָה. וּבָרָא בו נְקָבִים נְקָבִים. חֲלוּלִים חֲלוּלִים. גָּלוּי וְיָדוּעַ לִפְנֵי כִסֵּא כְבודֶךָ שֶׁאִם יִסָּתֵם אֶחָד מֵהֶם או אִם יִפָּתֵחַ אֶחָד מֵהֶם אֵי אֶפְשַׁר לְהִתְקַיֵּם אֲפִלּוּ שָׁעָה אֶחָת. בָּרוּךְ אַתָּה ה, רופֵא כָל בָּשָׂר וּמַפְלִיא לַעֲשׂות:
לפני שתייה מברכים- "ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם שהכל נהיה בדברו"
אם את שותה יין/מיץ ענבים את צריכה לברך- "ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם בורא פרי הגפן"
ברכות על אוכל-
המוציא - לחמים וכאלה- ברוך אתה ה' המוציא לחם מן הארץ
מזונות- מאפים בעיקר(אולי זה קצת יבלבל בהתחלה, פה טיפ טיפה קשה להבדיל, צוברים נסיון עם הזמן)- ברוך אתה ה' בורא מיני מזונות
אדמה- ירקות- ברוך אתה ה' בורא פרי האדמה
שהכל - כל שאר הדברים(מביצים וחלב ועד חטיפים ובשר)- ברוך אתה ה' שהכל נהיה בדברו
בין לבין בהמשך היום כדאי לקרוא תהילים או להגיד מזמורי תודה כי לא מגיע לנו כלום.
מזמור תודה-
הָרִיעוּ לַיהוָה, כָּל-הָאָרֶץ.
ב עִבְדוּ אֶת-יְהוָה בְּשִׂמְחָה; בֹּאוּ לְפָנָיו, בִּרְנָנָה.
ג דְּעוּ כִּי יְהוָה, הוּא אֱלֹהִים: הוּא-עָשָׂנוּ, ולא (וְלוֹ) אֲנַחְנוּ עַמּוֹ, וְצֹאן מַרְעִיתוֹ.
ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו, בְּתוֹדָה--חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה; הוֹדוּ-לוֹ, בָּרְכוּ שְׁמוֹ.
ה כִּי-טוֹב יְהוָה, לְעוֹלָם חַסְדּוֹ; וְעַד-דֹּר וָדֹר, אֱמוּנָתוֹ.
אם את מתחזקת אז מציע לך לראות שיעורי תורה של הרב שניר גואטה, הוא ממש טוב.
רצוי מאוד לשמור את התגובה הזו כדי שתוכלי לקיים את זה בכל יום ויום:))
בהצלחה רבה❤
כשאת קמה לומר- "מודה אני לפנייך מלך חיי וקיים שהחזרת בי נשמתי בחמלה רבה אמונתך"
לאחר מכן לקום לנטול ידיים ולברך- "ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם אשר קידשנו במצוותיו וציוונו על נטילת ידיים"
איך נוטלים ידיים?
לוקחת כלי, ממלאה ביד ימין מעבירה ליד שמאל ו-
שופכת על יד ימין
שופכת על יד שמאל
שופכת על יד ימין
שופכת על יד שמאל
שופכת על יד ימין
שופכת על יד שמאל
לאחר מכן לעשות ברכת השחר.
שם לך פה את הברכה-
(את הברכה הספציפית הזו מ- ברוך אתה ה' עד ומלפיא לעשות מברכים רק אם עשית צרכים.
אם לא, לא לברך כי זו ברכה לבטלה!)
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, אֲשֶׁר יָצַר אֶת הָאָדָם בְּחָכְמָה. וּבָרָא בו נְקָבִים נְקָבִים. חֲלוּלִים חֲלוּלִים. גָּלוּי וְיָדוּעַ לִפְנֵי כִסֵּא כְבודֶךָ שֶׁאִם יִסָּתֵם אֶחָד מֵהֶם או אִם יִפָּתֵחַ אֶחָד מֵהֶם אֵי אֶפְשַׁר לְהִתְקַיֵּם אֲפִלּוּ שָׁעָה אֶחָת. בָּרוּךְ אַתָּה ה, רופֵא כָל בָּשָׂר וּמַפְלִיא לַעֲשׂות:
אֱלהַי. נְשָׁמָה שֶׁנָּתַתָּ בִּי טְהורָה. אַתָּה בְרָאתָהּ. אַתָּה יְצַרְתָּהּ. אַתָּה נְפַחְתָּהּ בִּי. וְאַתָּה מְשַׁמְּרָהּ בְּקִרְבִּי. וְאַתָּה עָתִיד לִטְּלָהּ מִמֶּנִּי וּלְהַחֲזִירָהּ בִּי לֶעָתִיד לָבא. כָּל זְמַן שֶׁהַנְּשָׁמָה בְקִרְבִּי מודֶה אֲנִי לְפָנֶיךָ ה אֱלהַי וֵאלהֵי אֲבותַי רִבּון כָּל הַמַּעֲשִׂים. אֲדון כָּל הַנְּשָׁמות. בָּרוּךְ אַתָּה ה, הַמַּחֲזִיר נְשָׁמות לִפְגָרִים מֵתִים:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, הַנּותֵן לַשֶּׂכְוִי בִּינָה לְהַבְחִין בֵּין יום וּבֵין לָיְלָה:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, פּוקֵחַ עִוְרִים:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, מַתִּיר אֲסוּרִים:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, זוקֵף כְּפוּפִים:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, מַלְבִּישׁ עֲרֻמִּים:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, הַנּותֵן לַיָּעֵף כּחַ:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, רוקַע הָאָרֶץ עַל הַמָּיִם:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, הַמֵּכִין מִצְעֲדֵי גָבֶר:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, שֶׁעָשָׂה לִי כָּל צָרְכִּי:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, אוזֵר יִשְׂרָאֵל בִּגְבוּרָה:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, עוטֵר יִשְׂרָאֵל בְּתִפְאָרָה:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, שֶׁלּא עָשַׂנִי גויָה:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, שֶׁלּא עָשַׂנִי שִׁפְחָה:
בָּרוּךְ שֶׁעָשַׂנִי כִּרְצונו:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, הַמַּעֲבִיר חֶבְלֵי שֵׁנָה מֵעֵינַי וּתְנוּמָה מֵעַפְעַפָּי:
ברכת התורה:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְותָיו וְצִוָּנוּ עַל דִּבְרֵי תורָה:
וְהַעֲרֵב נָא ה אֱלהֵינוּ אֶת דִּבְרֵי תורָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִיפִיּות עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל. וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ וְצֶאֱצָאֵינוּ וְצֶאֱצָאֵי צֶאֱצָאֵינוּ כֻּלָּנוּ יודְעֵי שְׁמֶךָ וְלומְדֵי תורָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה, הַמְלַמֵּד תּורָה לְעַמּו יִשְׂרָאֵל:
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, אֲשֶׁר בָּחַר בָּנוּ מִכָּל הָעַמִּים וְנָתַן לָנוּ אֶת תּורָתו. בָּרוּךְ אַתָּה ה, נותֵן הַתּורָה:
וַיְדַבֵּר ה אֶל משֶׁה לֵּאמר:
דַּבֵּר אֶל אַהֲרן וְאֶל בָּנָיו לֵאמר כּה תְבָרְכוּ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל. אָמור לָהֶם:
יְבָרֶכְךָ ה וְיִשְׁמְרֶךָ:
יָאֵר ה פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ:
יִשָּׂא ה פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלום:
וְשָׂמוּ אֶת שְׁמִי עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַאֲנִי אֲבָרְכֵם:
לאחר שירותים נוטלים ידיים ומברכים-
בָּרוּךְ אַתָּה ה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, אֲשֶׁר יָצַר אֶת הָאָדָם בְּחָכְמָה. וּבָרָא בו נְקָבִים נְקָבִים. חֲלוּלִים חֲלוּלִים. גָּלוּי וְיָדוּעַ לִפְנֵי כִסֵּא כְבודֶךָ שֶׁאִם יִסָּתֵם אֶחָד מֵהֶם או אִם יִפָּתֵחַ אֶחָד מֵהֶם אֵי אֶפְשַׁר לְהִתְקַיֵּם אֲפִלּוּ שָׁעָה אֶחָת. בָּרוּךְ אַתָּה ה, רופֵא כָל בָּשָׂר וּמַפְלִיא לַעֲשׂות:
לפני שתייה מברכים- "ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם שהכל נהיה בדברו"
אם את שותה יין/מיץ ענבים את צריכה לברך- "ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם בורא פרי הגפן"
ברכות על אוכל-
המוציא - לחמים וכאלה- ברוך אתה ה' המוציא לחם מן הארץ
מזונות- מאפים בעיקר(אולי זה קצת יבלבל בהתחלה, פה טיפ טיפה קשה להבדיל, צוברים נסיון עם הזמן)- ברוך אתה ה' בורא מיני מזונות
אדמה- ירקות- ברוך אתה ה' בורא פרי האדמה
שהכל - כל שאר הדברים(מביצים וחלב ועד חטיפים ובשר)- ברוך אתה ה' שהכל נהיה בדברו
בין לבין בהמשך היום כדאי לקרוא תהילים או להגיד מזמורי תודה כי לא מגיע לנו כלום.
מזמור תודה-
הָרִיעוּ לַיהוָה, כָּל-הָאָרֶץ.
ב עִבְדוּ אֶת-יְהוָה בְּשִׂמְחָה; בֹּאוּ לְפָנָיו, בִּרְנָנָה.
ג דְּעוּ כִּי יְהוָה, הוּא אֱלֹהִים: הוּא-עָשָׂנוּ, ולא (וְלוֹ) אֲנַחְנוּ עַמּוֹ, וְצֹאן מַרְעִיתוֹ.
ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו, בְּתוֹדָה--חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה; הוֹדוּ-לוֹ, בָּרְכוּ שְׁמוֹ.
ה כִּי-טוֹב יְהוָה, לְעוֹלָם חַסְדּוֹ; וְעַד-דֹּר וָדֹר, אֱמוּנָתוֹ.
אם את מתחזקת אז מציע לך לראות שיעורי תורה של הרב שניר גואטה, הוא ממש טוב.
רצוי מאוד לשמור את התגובה הזו כדי שתוכלי לקיים את זה בכל יום ויום:))
בהצלחה רבה❤
אנונימי
תפילת שחרית עם 18
הבסיסי זה להגיד ברכות השחר, בכללי בת מחיובת רק בתפלית עמידה אחת ביום
הבסיסי זה להגיד ברכות השחר, בכללי בת מחיובת רק בתפלית עמידה אחת ביום
^^תיקון בנושא ברכות על אוכל!!
ברכות על אוכל-
המוציא - לחמים וכאלה- ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם המוציא לחם מן הארץ.
מזונות- מאפים בעיקר(אולי זה קצת יבלבל בהתחלה, פה טיפ טיפה קשה להבדיל, צוברים נסיון עם הזמן)- ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם בורא מיני מזונות.
אדמה- ירקות- ברוך אתה ה' מלך העולם בורא פרי האדמה.
שהכל - כל שאר הדברים(מביצים וחלב ועד חטיפים ובשר)- ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם שהכל נהיה בדברו.
ברכות על אוכל-
המוציא - לחמים וכאלה- ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם המוציא לחם מן הארץ.
מזונות- מאפים בעיקר(אולי זה קצת יבלבל בהתחלה, פה טיפ טיפה קשה להבדיל, צוברים נסיון עם הזמן)- ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם בורא מיני מזונות.
אדמה- ירקות- ברוך אתה ה' מלך העולם בורא פרי האדמה.
שהכל - כל שאר הדברים(מביצים וחלב ועד חטיפים ובשר)- ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם שהכל נהיה בדברו.
אנונימי
^תיקון שנית-
אדמה- ירקות- ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם בורא פרי האדמה.
אדמה- ירקות- ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם בורא פרי האדמה.
אנונימי
שואל השאלה:
וזהו?
וזהו?
אנונימית
בוקר טוב
מודה אני כשאת קמה בבוקר
ברכות השחר ברכות התורה
שמע ישראל
תפילת עמידה/18
ברכות השחר ברכות התורה
שמע ישראל
תפילת עמידה/18
ברכת שחר
יש תפילה
הכי בסיסי זה להגיד ברכות השחר
אפשר גם להגיד ברוך שאמר, קריאת שמע ותפילת שמונה עשרה
אפשר להיכנס לאתר הידברות, יש שם את התפילה והסבר
הכי בסיסי זה להגיד ברכות השחר
אפשר גם להגיד ברוך שאמר, קריאת שמע ותפילת שמונה עשרה
אפשר להיכנס לאתר הידברות, יש שם את התפילה והסבר
ברכות השחר קריאת שמע ותפילת 18
באותו הנושא: