5 תשובות
היה
הייתה
טעות שלי
האקדמיה ללשון:
הצירוף "יום הולדת" מינו זכר (יום הולדת שמח), ומכאן נכון "היה לי יום הולדת" או "הייתה לי **מסיבת** יום הולדת".
האקדמיה ללשון:
הצירוף "יום הולדת" מינו זכר (יום הולדת שמח), ומכאן נכון "היה לי יום הולדת" או "הייתה לי **מסיבת** יום הולדת".
לגילה היה יום הולדת
ולא "הייתה" לה יום הולדת!
ולא "הייתה" לה יום הולדת!
שואל השאלה:
ואי באמת שכאילו מצד אחד כתבתי מלכתחילה "היה"
אבל משום מה לא נשמע לי הגיוני אבל בגלל שזה "יום" וזה זכר אז זה נכון להגיד "היה" נראה לי
אבל לא הייתי בטוחה בכלל
תודה בכל אופן :)
ואי באמת שכאילו מצד אחד כתבתי מלכתחילה "היה"
אבל משום מה לא נשמע לי הגיוני אבל בגלל שזה "יום" וזה זכר אז זה נכון להגיד "היה" נראה לי
אבל לא הייתי בטוחה בכלל
תודה בכל אופן :)
אנונימית
באותו הנושא: