26 תשובות
כשיש לך את השטח של ארבעת המשולשים את מחברת אותם והינה השטח של הדלתון
בשביל ההיקף אני מניחה שאת יודעת מה זה פיתגורס, זה צלע a בריבוע ועוד צלע b בריבוע שווה צלע c בריבוע. תעשי את זה בכל המשולשים שבעזרתם חישבת את השטח. והינה לך ההיקף של הדלתון
ההיקף זה 23 סמ
ככה אז יש לך דלתון שמחולק למשולשים. נסתכל על שני המשולשים העליונים והיותר גדולים בדלתון. נתון לך האלכסון האופקי, ובגלל שבדלתון אלכסונים חוצים זה את זה את בקלות יכולה לחשב אבל השטח של שני המשולשים העליונים וגם של שני הקטנים התחתונים על ידי הנוסחה של גובה כפול צלע חלקי שתיים (בגלל שאלו משולשים ישרי זווית הצלע יכולה להיות גם הגובה)
שטח זה 21 סמ
כבר פותר לך
שואל השאלה:
אוקיי אז חיברתי הכל ביחד זה יוצא 5+5+6+2=18 נכון?
שואל השאלה:
ולגבי ההיקף אני עושה 5 בריבוע + 6 בריבוע =baבריבןע נכון?
שואל השאלה:
רגע תוכלי לרשום לי במספרים איך זה יצא לך 21
לא לא, את עושה 5 בריבוע ועוד 3 בריבוע, אל תשכחי ש6 זה האלכסון השלם, את עובדת עם החצאים
שואל השאלה:
רגע למה 3?
בטח
יצא לך 5 כפול 3 חלקי 2 שווה 7.5
זה שני המשולשים העליונים, אז ביחד יוצא 15
שני התחתונים את עושה 3 כפול 2 חלקי 2 שווה 3
ביחד הם יוצאים 6
אז יש לך 15+6=21
^^האלכסון האופקי שלך, יעני זה שבמישור הוא 6. בהתחלה אמרתי לך לחלק את זה לארבעה משולשים, ובגלל שלכל אחד מהם יש צלע שהיא חצי מהאלכסון הזה, החצי שווה 3 (שש חלקי שלוש שווה לשתיים)
עכשיו כשאני חושבת על זה את יכולה גם לחלק את זה לשני משולשים גדולים אבל אז תסתבכי יותר עם הפיתגורס
שואל השאלה:
כאילו זה שטח
שניה אני אבדוק
השטח אמור לצאת לך 21
שואל השאלה:
אוקיי רגע לא הבנתי תוכלי להסביר במספרים בבקשה
שואל השאלה:
אוקיי תודה
שואל השאלה:
וכמה יוצא ההיקף של הדלתון?
כן בטח
יש לך דלתון עם אלכסון של 6 ס"מ
עכשיו כדי לחשב את השטח בואי תחלקי את השטח ל4 משולשים, את יכולה לראות אותם בברור בשרטוט
עכשיו כמו שאת יכולה לראות, האלכסון של ה6 הוא צלע בכל המשולשים, אבל בכל המשולשים הוא חצי ממנו (יעני הוא לא צלע של 6 בארבעת המשולשים). חצי מ6 זה 3, נכון?
אז בכל ארבעת המשולשים האלה יש לך צלע שהיא 3.
בשני המשולשים העליונים יש לך עוד צלע שהיא 5. 3*5=15. 15\2=7.5. שני המשולשים העליונים הם 7.5 - ביחד הם 15 סמ"ר
במשולשים התחתונים נתונה לך צלע שהיא 2 ס"מ- ואמרנו שבשני המשולשים האלה יש צלע של 3 ס"מ. אז את עושה 2*3=6. 6\2=3 והינה, השטח של כל אחד מהמשולשים הוא 3 ס"מ.
3+3=6 וזה השטח ביחד של המשולשים התחתונים
אז השטח של שני המשולשים העליונים הוא 15, התחתונים הוא 6 אז 15+6=21=לשטח של הדלתון.
לי יצא שההיקף הוא 19
שואל השאלה:
איך עשית?
שטח:
שטח דלתון שווה למכפלת האלכסונים חלקי 2
ac=6, bd=7
השטח הוא 21 סמר

היקף:
מציאת ab:
2^3 + 2^5 = ab^2, משפט פיתגורס boa
ab=5.83
מציאת ad:
2^3 + 2^2 = ad^2, משפט פיתגורס doa
ad=3.6

נתון ab=bc, ad=dc
היקף:
5.83+5.83+3.6+3.6=18.86 סמ
פיתגורס לכל ארבעת המשולשים
את יודעת לעשות פיתגורס?