26 תשובות
לא
מאמינה, וכן ברור
ברור שאכפת. גם ללא קשר לאמונה, זה חג ומסורת של העם שלך, גם אם אתה לא מאמין בדת מאחורי העם, זה עדיין עם עם הסטוריה.
וכמובן המשמעות מאחורי היום, יום של תיקון ושל חשבון נפש.
לא
גם מאז שסיימתי בית זפר לא מרגיש לי שזה שנה חדשה בכלל
אני לא חוגגת וזה הרגשה שלי מה אתם רוצים 0_0
אכפת מאוד, זה יום גורלי שקובע דברים של חיים ומוות, זה לא עניין של "תפוח בדבש" (שזה רק לסימן טוב).
אנונימי
שונא את החגים של היהדות
727
יש חופש וזה הסיבה שלמישהו אכפת. אם לא היה אפילו דתיים בקושי היו מזכירים את זה. כמו שאתה לא שומע אותם חוגגים ראש חדש חוץ מבתפילה.
לא מאמינה אבל אוהבת חגים לא מאמינה במשמעות אבל כיף להיות כל המשפחה ביחד ולחגוג
אנונימית
בוודאי!
אכפת בצורה מינורית.
אכפת לי מזה בעיקר כי יש חופש.
לא מאמינה, אבל נהנת מאוד לחגוג עם המשפחה שמאמינה וכיף לשמור על המסורת היהודית:)
אנונימית
מאוד, זה היום שבו אלוקים קובע מה אוכל השנה, את הבריאות, המוות/חיים. הכל.
מאמינה ואכפת לי
אין אלוהים ומי ששומר מצוות לא רלוונטיות מבזבז את החיים שלו.
אבל, אני אוהב את התרבות של הלאום שלי היהודי ולכן אוהב וחוגג את ראש השנה כחג נחמד.
אנונימי
ברורר זה לא סתם יום זה יום של דין
יום הדין היום הכי חשוב בשנה.
מאמינה ומרגישה פחד מסוים וגם התרגשות לקראת ההתחלה החדשה לפי היהדות
מבחינת החג עצמו.. לצערי אני יודעת שזה הולך להיות סבל.. ככה זה.
לא מאמין,
כן, מהבחינה של המסורת שבעיקרון ככה גדלתי אז זה סהכ חג נחמד.
מאמיןן
ברור, זה יום הדין
אכפת לי בעקיפין
כלומר, לא אכפת לי מהחג עצמו, אבל המנהגים החגיגה, והחופש הם חשובים לי.
לא מאמין, עוד חג נחמד
חגים זה דבר כיפי וחשוב. לא מאמין, אבל עדיין חושב שזה דבר חיובי וחשוב. להיות ביחד עם המשפחה ולאכול ביחד, מה רע בזה?
ברור שכן. יום שבו כל באי עולם, החיים והמתים, הצדיקים והרשעים, המאמינים והכופרים, האנשים החיות הנשמות המלכים ואפילו אבנים מגולגלות כולם עומדים אחד אחד בתור ואחד אחד השם שופט איך תהיה השנה. מי שלא מפחד מיום כזה בבעיה עצומה. במיוחד אם הוא מפחד מאיזה שוטר שיתן לו 250 שקל קנס במקרה הכי גרוע
מאמין ואכפת
אכפת לי מאוד
על פי היהדות ראש השנה זה יום הדין בו נקבע מה יהיה לנו כל השנה כולה
כמה מתכוננים לבית דין בעולם הזה ומפחדים ולא ישנים בלילה בגלל איזה סכסוך אחד או תאונת רכב אחת כל שכן מלך מלכי המלכים שדן אותנו על כל השנה כולה, המזל שלנו זה שהוא אבא שלנו והוא אוהב אותנו יותר מכל אך עדיין זה לא אומר שהוא לא פועל על פי מידת האמת כדי לעשות הכי טוב עבורינו