5 תשובות
נראלי העפנו
הבריטים העיפו אותנו ושמו פה את הפלסטינים ואז אנחנו החזרנו את ארצנו
(נראלי לא כל כך הקשבתי בשיעור)
הבריטים חילקו לנו את המדינה לשתיים (חילקו ביננו) והם לא היו מרוצים אז הם התחילו מלחמה ואנחנו החזרנו להם מלחמה וניצחנו
כן העפנו
חלק ברחו

יש כאלה שטוענים שזה שטח שלנו עוד מימות אבותינו
ויש כאלה שטוענים שזה שטח שלהם כי הם היו פה לפנינו וגירשנו אותם ולקחנו להם חלק מהבתים
כשהם ניסו לחזור כבר לא היה להם בית לחזור אליו

הכל עניין של פרספקטיבה
זה מאוד תלוי באיזור הגיאוגרפי.
בנגב אין שום ספק, יגאל אלון גירש את הערבים, נותרו רק מעטים מאוד מהבדואים.
באיזורי המרכז זה מבולגן יותר, יש יישובים שגורשו פיסית בידי יהודים ויש כאלו שננטשו לבד. אבל מה שמשותף לכולם זה שישראל השמידה את כל היישובים לאחר מכן.
בגליל גורשו רק מעט מאוד יהודים, זו הסיבה לזה שעד היום יש שם הרבה יהודים.
ואחרי המלחמה עבר חוק הקרקעות, שבגדול שלל את הזכות לקרקע מרובם הגדול של ערביי ישראל (גם אלו האזרחים וגם אלו שכבר לא היו בארץ כי עזבו במהלך המלחמה), מה שיצר את משבר הפליטים לשנים שלאחר מכן.