5 תשובות
הדת היהודית נגד לכפות את היהדות על אנשים שלא רוצים בה! ולכן כל זה לא יקרה..
לפי כתבות מתישהו הרוב הדתי יהיה הרוב בארץ אם קצב הילודה תמשיך ככה.. זאת אומרת כרגע דתיים וחרדים עומדים על ילודה של 7 ילדים במשפחה וחילונים על 2 ולכן בעוד שנים כן יהיה רוב דתי בישראל במידה וזה ימשיך ככה. אך כפייה דתית לא תהיה כאן כי זה אסור ביהדות.
אף אחד לא יכריח ללמוד תורה כמו שהחרדים יושבים ולומדים.
אף אחד לא יכריח על צניעות על פי ההלכה.
אף אחד לא יכריח אותך בביתך לשמור שבת או כשרות או חגים או לא יודעת מה.. זה פשוט אסור בדת היהודית לכפות את ההלכות על אדם שלא מכיר בזה. ולכן את יכולה להיות רגועה.
לפי כתבות מתישהו הרוב הדתי יהיה הרוב בארץ אם קצב הילודה תמשיך ככה.. זאת אומרת כרגע דתיים וחרדים עומדים על ילודה של 7 ילדים במשפחה וחילונים על 2 ולכן בעוד שנים כן יהיה רוב דתי בישראל במידה וזה ימשיך ככה. אך כפייה דתית לא תהיה כאן כי זה אסור ביהדות.
אף אחד לא יכריח ללמוד תורה כמו שהחרדים יושבים ולומדים.
אף אחד לא יכריח על צניעות על פי ההלכה.
אף אחד לא יכריח אותך בביתך לשמור שבת או כשרות או חגים או לא יודעת מה.. זה פשוט אסור בדת היהודית לכפות את ההלכות על אדם שלא מכיר בזה. ולכן את יכולה להיות רגועה.
הם לא יהיו פה הרוב אגב גם הערבים מתרבים מהר אז החילונים היהודים יהיה המיעוט פה
אם החרדים באמת יהיה חרדים וזה יהיה המצב בעם, נזכה לשפע טוב מהקב"ה, כמו שהוא הבטיח לנו:
"אִם בְּחֻקֹּתַי תֵּלֵכוּ, וְאֶת מִצְוֹתַי תִּשְׁמְרוּ, וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם. וְנָתַתִּי גִשְׁמֵיכֶם בְּעִתָּם וְנָתְנָה הָאָרֶץ יְבוּלָהּ וְעֵץ הַשָּׂדֶה יִתֵּן פִּרְיוֹ. וְהִשִּׂיג לָכֶם דַּיִשׁ אֶת בָּצִיר, וּבָצִיר יַשִּׂיג אֶת זָרַע, וַאֲכַלְתֶּם לַחְמְכֶם לָשֹׂבַע, וִישַׁבְתֶּם לָבֶטַח בְּאַרְצְכֶם. וְנָתַתִּי שָׁלוֹם בָּאָרֶץ, וּשְׁכַבְתֶּם, וְאֵין מַחֲרִיד. וְהִשְׁבַּתִּי חַיָּה רָעָה מִן הָאָרֶץ. וְחֶרֶב לֹא תַעֲבֹר בְּאַרְצְכֶם. וּרְדַפְתֶּם אֶת אֹיְבֵיכֶם, וְנָפְלוּ לִפְנֵיכֶם לֶחָרֶב. וְרָדְפוּ מִכֶּם חֲמִשָּׁה מֵאָה, וּמֵאָה מִכֶּם - רְבָבָה יִרְדֹּפוּ, וְנָפְלוּ אֹיְבֵיכֶם לִפְנֵיכֶם לֶחָרֶב. וּפָנִיתִי אֲלֵיכֶם, וְהִפְרֵיתִי אֶתְכֶם, וְהִרְבֵּיתִי אֶתְכֶם וַהֲקִימֹתִי אֶת בְּרִיתִי אִתְּכֶם. וַאֲכַלְתֶּם יָשָׁן נוֹשָׁן וְיָשָׁן מִפְּנֵי חָדָשׁ תּוֹצִיאוּ" (ויקרא כו, ג-י).
"וְהָיָה, אִם שָׁמֹעַ תִּשְׁמְעוּ אֶל מִצְוֹתַי, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם הַיּוֹם - לְאַהֲבָה אֶת ה' אֱלֹהֵיכֶם, וּלְעָבְדוֹ בְּכָל לְבַבְכֶם וּבְכָל נַפְשְׁכֶם. וְנָתַתִּי מְטַר אַרְצְכֶם בְּעִתּוֹ, יוֹרֶה וּמַלְקוֹשׁ. וְאָסַפְתָּ דְגָנֶךָ, וְתִירֹשְׁךָ, וְיִצְהָרֶךָ. וְנָתַתִּי עֵשֶׂב בְּשָׂדְךָ לִבְהֶמְתֶּךָ, וְאָכַלְתָּ וְשָׂבָעְתָּ" (דברים יא, יג-טו).
"אִם בְּחֻקֹּתַי תֵּלֵכוּ, וְאֶת מִצְוֹתַי תִּשְׁמְרוּ, וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם. וְנָתַתִּי גִשְׁמֵיכֶם בְּעִתָּם וְנָתְנָה הָאָרֶץ יְבוּלָהּ וְעֵץ הַשָּׂדֶה יִתֵּן פִּרְיוֹ. וְהִשִּׂיג לָכֶם דַּיִשׁ אֶת בָּצִיר, וּבָצִיר יַשִּׂיג אֶת זָרַע, וַאֲכַלְתֶּם לַחְמְכֶם לָשֹׂבַע, וִישַׁבְתֶּם לָבֶטַח בְּאַרְצְכֶם. וְנָתַתִּי שָׁלוֹם בָּאָרֶץ, וּשְׁכַבְתֶּם, וְאֵין מַחֲרִיד. וְהִשְׁבַּתִּי חַיָּה רָעָה מִן הָאָרֶץ. וְחֶרֶב לֹא תַעֲבֹר בְּאַרְצְכֶם. וּרְדַפְתֶּם אֶת אֹיְבֵיכֶם, וְנָפְלוּ לִפְנֵיכֶם לֶחָרֶב. וְרָדְפוּ מִכֶּם חֲמִשָּׁה מֵאָה, וּמֵאָה מִכֶּם - רְבָבָה יִרְדֹּפוּ, וְנָפְלוּ אֹיְבֵיכֶם לִפְנֵיכֶם לֶחָרֶב. וּפָנִיתִי אֲלֵיכֶם, וְהִפְרֵיתִי אֶתְכֶם, וְהִרְבֵּיתִי אֶתְכֶם וַהֲקִימֹתִי אֶת בְּרִיתִי אִתְּכֶם. וַאֲכַלְתֶּם יָשָׁן נוֹשָׁן וְיָשָׁן מִפְּנֵי חָדָשׁ תּוֹצִיאוּ" (ויקרא כו, ג-י).
"וְהָיָה, אִם שָׁמֹעַ תִּשְׁמְעוּ אֶל מִצְוֹתַי, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם הַיּוֹם - לְאַהֲבָה אֶת ה' אֱלֹהֵיכֶם, וּלְעָבְדוֹ בְּכָל לְבַבְכֶם וּבְכָל נַפְשְׁכֶם. וְנָתַתִּי מְטַר אַרְצְכֶם בְּעִתּוֹ, יוֹרֶה וּמַלְקוֹשׁ. וְאָסַפְתָּ דְגָנֶךָ, וְתִירֹשְׁךָ, וְיִצְהָרֶךָ. וְנָתַתִּי עֵשֶׂב בְּשָׂדְךָ לִבְהֶמְתֶּךָ, וְאָכַלְתָּ וְשָׂבָעְתָּ" (דברים יא, יג-טו).
אנונימי
מתוך הכרות עם הציבור החרדי. אני יכול לומר לך משהו כזה.
אחד מסודות הציבור החרדי שהוא הצליח לשמור בתוכו כל כך הרבה אנשים, זה הסגירות שלו, שזה מתבטא בלבוש ובפלאפונים.
אבל כפי שהחיים מלמדים אפשר לסגור קצת אנשים ככל שיש יותר אנשים כבר הסגירה לא הרמטית.
עכשיו כשיגיע הרגע שיהיה יותר מדי חרדים, הכל יתפוצץ, כי ברגע מסויים תבוא הפתיחות, וזה כמו שרשרת.
בעולם המתמטיקה הייתי מגדיר את זה כפונקציית גאוס יאנג. (תבררי בגוגל)
זו תאוריה אבל היא לדעתי נכונה.
אחד מסודות הציבור החרדי שהוא הצליח לשמור בתוכו כל כך הרבה אנשים, זה הסגירות שלו, שזה מתבטא בלבוש ובפלאפונים.
אבל כפי שהחיים מלמדים אפשר לסגור קצת אנשים ככל שיש יותר אנשים כבר הסגירה לא הרמטית.
עכשיו כשיגיע הרגע שיהיה יותר מדי חרדים, הכל יתפוצץ, כי ברגע מסויים תבוא הפתיחות, וזה כמו שרשרת.
בעולם המתמטיקה הייתי מגדיר את זה כפונקציית גאוס יאנג. (תבררי בגוגל)
זו תאוריה אבל היא לדעתי נכונה.
המשיח יבוא
(אא''כ הם יהיו מתחזים...)
(אא''כ הם יהיו מתחזים...)
באותו הנושא: