19 תשובות
אז אתה קומוניסט?
שואל השאלה:
^ לא כי אני לא תומך בהפיכה אלימה ודיקטטורה של מעמד הפועלים. אני עדיין בעד דמוקרטיה (של מעמד הפועלים)
^ לא כי אני לא תומך בהפיכה אלימה ודיקטטורה של מעמד הפועלים. אני עדיין בעד דמוקרטיה (של מעמד הפועלים)
אבל דמוקרטיה זה גוף היררכי. או שאתה מתכוון לאידיאל של דמוקרטיה אמיתית בה כל החלטה נתונה למשאל עם?
שואל השאלה:
כן ^
כן ^
שואל השאלה:
אבל העם, לא יצחק תשובה ורמי לוי
אבל העם, לא יצחק תשובה ורמי לוי
אבל בכל זאת, מי ישמור על הסדר במצב כזה? ומי יחליט איזה משאלי עם צריך לעשות? היררכיה חייבת להיות קיימת
אנרכיה זה להיות נגד כל צורת שלטון
איך אתה תומך בממשלות ועדיין אנרכיסט?
למרות שיש גם כל מיני תתי קטגוריות
היררכיה חייבת להיות קיימת כשאין לאנשים שלטון פנימי- בדיוק בגלל זה אנשים חושבים שצריכה להיות "היררכיה", בסופו של דבר מישהו חייב לשלוט. השאלה אם מדובר בשליטה פנימית או שליטה חיצונית.
איך אתה תומך בממשלות ועדיין אנרכיסט?
למרות שיש גם כל מיני תתי קטגוריות
היררכיה חייבת להיות קיימת כשאין לאנשים שלטון פנימי- בדיוק בגלל זה אנשים חושבים שצריכה להיות "היררכיה", בסופו של דבר מישהו חייב לשלוט. השאלה אם מדובר בשליטה פנימית או שליטה חיצונית.
אנונימית
אנרכיסט זה אחד שטוען שכל אחד יכול לעשות מה שבא לו וללכת לפי המורל האישי שלו, וישא בתוצאות האלו לפי איך שהסביבה מגיבה. אבל אין צודק ולא צודק.
קומוניסט זה אומר שיתוף בכל דבר בין חברי הקהילה, היינו חברה בה הרכוש שייך לכולם בשווה-שזה רעיון נחמד, אבל המציאות הוכיחה שהוא לא עובד ותמיד מתפתח לדיקטטורה.
אלו ההגדרות של שניהם.
ואתה לא זה ולא זה. אתה פשוט חי באשליות ובבורות מאיך עובדת המציאות. העולם עובד על אלימות. אם לא היה לנו צבא פלסטין והטרוריסטים היו זורקים את כולנו לים. אפילו בעידן השלום היום, אם לאמריקה לא הייתה פצצת אטום שהיא מאיימת איתה, לא היה את עידן השלום הנוכחי. כי טבע האדם הוא להשיג עוד כוח. והדרך היחידה למנוע ממישהו לכבוש הכול היא צד אחר שמחזיק כמות שווה או גדולה יותר של כוח.
קומוניסט זה אומר שיתוף בכל דבר בין חברי הקהילה, היינו חברה בה הרכוש שייך לכולם בשווה-שזה רעיון נחמד, אבל המציאות הוכיחה שהוא לא עובד ותמיד מתפתח לדיקטטורה.
אלו ההגדרות של שניהם.
ואתה לא זה ולא זה. אתה פשוט חי באשליות ובבורות מאיך עובדת המציאות. העולם עובד על אלימות. אם לא היה לנו צבא פלסטין והטרוריסטים היו זורקים את כולנו לים. אפילו בעידן השלום היום, אם לאמריקה לא הייתה פצצת אטום שהיא מאיימת איתה, לא היה את עידן השלום הנוכחי. כי טבע האדם הוא להשיג עוד כוח. והדרך היחידה למנוע ממישהו לכבוש הכול היא צד אחר שמחזיק כמות שווה או גדולה יותר של כוח.
לא אנרכיסט.
דיור ציבורי זה מתכון לשכונות עוני וגטאות..
חשבת לעשות את התוכנית הזו על בני דודים שלנו נכון?
חשבת לעשות את התוכנית הזו על בני דודים שלנו נכון?
לא
העולם עבד על אלימות וימשיך לעבוד על אלימות כי זה טבע האדם.
הדרך ליצור שלום היא כששני צדדים שמסוגלים להילחם מחליטים על שלום. אםן צד אחד לא מסוגל להגן מפני השני, הוא נתן לרחמים של השני. וגם אם יכולה להיות תקופה של שלום תמיד יקום אחד שירצה שליטה ויוכל לעשות עם הצד החלש מה שהוא רוצה.
וזה נקרא "אלימות". כלומר היכולת לתקוף ולהגן. זה לא אומר בהכרח מלחמה כל הזמן. אבל היכולת לאלימות היא בסיסית גם כדי שיהיה שלום.
וזו הסיבה שמבקשים משיח, כי בתקופת משיח טבע האדם עצמו ישתנה ולא יהיה צורך כלל באלימות. כי השלום לא יהיה על בסיס יכולת האלימות של שני הצדדים, אלא שלום אמיתי מתוך אהבה אחד של השני והיצר של שליטה וכוח ייעלם.
הדרך ליצור שלום היא כששני צדדים שמסוגלים להילחם מחליטים על שלום. אםן צד אחד לא מסוגל להגן מפני השני, הוא נתן לרחמים של השני. וגם אם יכולה להיות תקופה של שלום תמיד יקום אחד שירצה שליטה ויוכל לעשות עם הצד החלש מה שהוא רוצה.
וזה נקרא "אלימות". כלומר היכולת לתקוף ולהגן. זה לא אומר בהכרח מלחמה כל הזמן. אבל היכולת לאלימות היא בסיסית גם כדי שיהיה שלום.
וזו הסיבה שמבקשים משיח, כי בתקופת משיח טבע האדם עצמו ישתנה ולא יהיה צורך כלל באלימות. כי השלום לא יהיה על בסיס יכולת האלימות של שני הצדדים, אלא שלום אמיתי מתוך אהבה אחד של השני והיצר של שליטה וכוח ייעלם.
צריך להתחיל לאהוב את עצמך ואחד את השני גם בלי קשר למשיח
היכולת להגן היא לא אלימות. אם אתה תוקף מישהו כדי להגן על עצמך זה מה שאמור לקרות- אם אתה תוקף בלי שום סיבה מוצדקת, זאת אלימות
אלימות נובעת מתוך פחד. פחד מוביל לצורך בשליטה על אחרים, על העולם החיצוני
טבע האדם הוא לא פחד. בני אדם תוכנתו במשך שנים לחיות בפחד ובחרדה מהחיים שלהם ובגלל זה יש בלאגן ענק בעולם.
היכולת להגן היא לא אלימות. אם אתה תוקף מישהו כדי להגן על עצמך זה מה שאמור לקרות- אם אתה תוקף בלי שום סיבה מוצדקת, זאת אלימות
אלימות נובעת מתוך פחד. פחד מוביל לצורך בשליטה על אחרים, על העולם החיצוני
טבע האדם הוא לא פחד. בני אדם תוכנתו במשך שנים לחיות בפחד ובחרדה מהחיים שלהם ובגלל זה יש בלאגן ענק בעולם.
אנונימית
אנשים עושים מינוסים וזה דיי מהמם שיש אנשים שלא חיים במציאות.
הוא יותר פשיסט ^
אתה קומוניסט, פשוט לא מהענף המרקסיסטי המסועף של המשפחה.
אתה לא אנרכיסט.
^^ העולם היום עובד על אלימות כי אנשים חיים במצב של פחד.
אנונימית
שואל השאלה:
איך פשיסט אני לא תומך במנהיג העליון
איך פשיסט אני לא תומך במנהיג העליון
באותו הנושא: