17 תשובות
לא הכל
לרוב..
נגיד מחלות וזה לא.
נגיד מחלות וזה לא.
כן
לא
לא
זה משפט שהומצא כדי לגרום לך להרגיש יותר טוב עם משו רע שקרה לך אבל זה בולשיט
זה משפט שהומצא כדי לגרום לך להרגיש יותר טוב עם משו רע שקרה לך אבל זה בולשיט
לא לטובה אבל בהחלט כל דבר קורה מסיבה וצריך לקבל את זה
המשפט שגוי, טוב זה מונח שמסתמך על שפיטת בעלי מודעות.
לא
כן, זאת גמרא מפורשת (ברכות ס ע"ב - סא ע"א). לרמות שלא תמיד רואים את זה כי אנחנו לא רואים את כל מה שהקב"ה רואה, אבל בסופו של דבר זה לטובה. לקב"ה אין שום רצון להרע לנו, הוא סה"כ עושה דברין שצריך לעשות וזה לטובה.
אנונימי
"כל מאן דעביד רחמנא לטב עביד" - כל מה שעושה הקב"ה הכל לטובה. הניסוח הוא שהקב"ה עושה ואין מקרה וממילא הכל לטובה. יש אפשרות ללמוד על הנהגת ה' כפי מה שידוע לנו והדברים מניחים את הדעת, עם זאת יש לא מעט ניסיונות באמונה בתחום הזה.
כן למרות שלפעמים זה מאוד קשה
להאמין זאת רק בחירה של הבנאדם כי גם אם אתה לא מאמין לזה בסופו של דבר זה יהיה לטובה כי בורא עולם אוהב אותנו והוא מחפש בכל דבר רק לסלוח לנו ולעשות לנו טוב ולבורא עולם יש את כל הרחמים ואהבה והטוב וגם אם זה נראה שהכל משתבש וכלום לא הולך לפי התכנית נדע שהשם מנהל את העולם הזה כמעט ששת אלפים שנה והעולם עדיין מתקיים ובורא עולם לא עושה טעויות ואם העולם היה מנוהל על ידייכם כנראה שהוא לא היה מחזיק מעמד
בקיצור השם לא ברא עולם כדי שנסבול הוא עושה את הכל לטובה גם אם אנחנו לא רואים את זה הוא עושה את הכל ואנחנו רק צריכים להתרכז מספיק טוב ולראות את הטוב וכמובן גם לבטוח בו שהוא עושה את זה הכי שוב שאפשר
הכל לטובה זאת עובדה לראות את הטוב זאת בחירה.
בקיצור השם לא ברא עולם כדי שנסבול הוא עושה את הכל לטובה גם אם אנחנו לא רואים את זה הוא עושה את הכל ואנחנו רק צריכים להתרכז מספיק טוב ולראות את הטוב וכמובן גם לבטוח בו שהוא עושה את זה הכי שוב שאפשר
הכל לטובה זאת עובדה לראות את הטוב זאת בחירה.
הכל לטובה זאת עובדה לראות את הטוב זה בחירה
רק כשמשהו משתבש לי ואחר כך קורה משהו טוב על אותו דבר שהשתבש שלי.
נגיד, הכנתי לעצמי לאכול אבל זה לא יצא טוב אז לא אכלתי את זה או משהו אחר. ואחר כך אמא שלי מסמסת לי "רוצה לאכול ב****"?
בחוץ כאילו, אז נגיד במקרים כאלה אני מאמינה שדברים משתבשים לטובה.
נגיד, הכנתי לעצמי לאכול אבל זה לא יצא טוב אז לא אכלתי את זה או משהו אחר. ואחר כך אמא שלי מסמסת לי "רוצה לאכול ב****"?
בחוץ כאילו, אז נגיד במקרים כאלה אני מאמינה שדברים משתבשים לטובה.
וודאי, כך אמרה התורה שבעל-פה
כן
באותו הנושא: