23 תשובות
כי הם חושבים שהם שומרים על מדינת ישראל בכך שהם מתפללים אז הם צריכים על זה כסף
חילונים עובדים. אם הם רוצים שישמרו על עצמם ויעבדו כמו שרוב מדינת ישראל עושה רק גונבים את כל המיסים
אף פעם לא היה היגיון בדבר הזה ולדעתי צריך לשנות את הדבר הזה כמה שיותר מהר.
כפיה דתית
ברוך הבא לישראל
ברוך הבא לישראל
כפיה דתית...
^ אז אם אני הולך ומתנדב איפשהו אני זכאי לפטור משירות צבאי ולהטבות מהמדינה כולל קצבאות וסבסודים?
^ יש ויש
אחוז קטן מהם מתגייסים
אחוז קטן מהם מתגייסים
^איפה ראית את הסקר הזה כי לפי הסקר שפרסמו צה"ל בכלל עיר אחרת יש יותר מתגייסים
אנונימית
^^ אחוז המתגייסים החרדים עומד על 7, מאיפה הבאת את הנתונים האלה בדיוק?
אנונימי
רוב החרדים לא הולכים לצבא, כי הצבא מתעקש שלא לעמוד בדרישות הדת. הדת לא יכולה להתאים את עצמה לצבא, וגם לא צריכה. הצבא הוא זה שיכול וצריך.
צבא מתנהל כמו שצבא צריך להתנהל (אם כי שלנו לא מתנהל הכי טוב), אם אדם לוקח על עצמו אורח חיים מסוים הצבא לא אמור להתאים את עצמו לבחירות של המאמין, באותה המידה שהוא לא יתאים את עצמו לבחירות האישיות שלי. זה צבא.
הצבא יכול בקלות להתאים את עצמו, אם הוא לא עושה את זה - לא תוכלו לדרוש מהם לעבור על הדת.
אגב, החרדים שכן הולכים לצבא עושים עבודה טובה יותר מכל החילונים ביחד.
אגב, החרדים שכן הולכים לצבא עושים עבודה טובה יותר מכל החילונים ביחד.
הצבא לא אמור להתאים את עצמו. זה צבא.
אתה בגדול טוען שדתיים צריכים להיות חיילים בעדיפות גבוהה מזו של חיילים חילונים, לא-דתיים ובני דתות אחרות. למה שתהיה אפליה על רקע דת (מעבר למה שכבר יש)?
דבר שאני אני לא חושב שאתה מודע או שיש בכלל סטטיסטיקות של יעילות חיילים חילונים לעומת דתיים. מטופש ומזלזל בכלל לטעון דבר כזה.
אתה בגדול טוען שדתיים צריכים להיות חיילים בעדיפות גבוהה מזו של חיילים חילונים, לא-דתיים ובני דתות אחרות. למה שתהיה אפליה על רקע דת (מעבר למה שכבר יש)?
דבר שאני אני לא חושב שאתה מודע או שיש בכלל סטטיסטיקות של יעילות חיילים חילונים לעומת דתיים. מטופש ומזלזל בכלל לטעון דבר כזה.
לא. אני טוען שהדת שלנו קודמת לשירות חסר תועלת למדינה שפועלת בכוונה תחילה נגד הדת בכל דרך אפשרית.
יש עוד סיבה למה אנחנו לא מתגייסים: אבל כדי שנגיע אליה, אשאל אותך; למה צריך להתגייס בכלל?
יש עוד סיבה למה אנחנו לא מתגייסים: אבל כדי שנגיע אליה, אשאל אותך; למה צריך להתגייס בכלל?
למה חילונים לא מתנדבים?
למה חילונים הולכים לצבא בשביל עצמם בשביל העתיד שלהם ולא בשביל המדינה?
לשאלה חרדים תורמים הרבה מאוד וגם אם לא נחשיב את הלימוד תורה למרות שזה עצום גם בלי הלימוד תורה הם תורמים מאוד!
(והכללתי את החילונים כי בשאלה הכללת את החרדים)
למה חילונים הולכים לצבא בשביל עצמם בשביל העתיד שלהם ולא בשביל המדינה?
לשאלה חרדים תורמים הרבה מאוד וגם אם לא נחשיב את הלימוד תורה למרות שזה עצום גם בלי הלימוד תורה הם תורמים מאוד!
(והכללתי את החילונים כי בשאלה הכללת את החרדים)
לא ענית לי על השאלה: למה צריך להתגייס?
כל עוד תענה לי בצורה לא מפורשת שנועדה לרדת עלי, אני לא אחשיב את זה בתור תשובה. וחוץ מזה, אמרת מה יקרה אם לא נתגייס, ולא אמרת למה צריך להתגייס.
כל עוד תענה לי בצורה לא מפורשת שנועדה לרדת עלי, אני לא אחשיב את זה בתור תשובה. וחוץ מזה, אמרת מה יקרה אם לא נתגייס, ולא אמרת למה צריך להתגייס.
כי אתה אזרח במדינה שצריכה צבא שיגן עליה. כרגע יש חוק גיוס חובה, ואני לא רואה סיבה שיפסחו על ציבור שלם בעוד שהשאר נותנים 3 שנים מהחיים שלהם.
שוויון בנטל האזרחי, או שאתה טוען שלך מגיע יותר מסיבה כלשהי ולכן אני למשל צריך להתגייס ואתה לא.
והסיבה אם צריך להתגייס לא רלוונטית למה שדיברנו עליו.
אם אדם דתי מתגייס למה שהצבא יעשה שמיניות כדי להתאים את עצמו אליו? נותנים לחיילים דתיים לקיים פולחנים דתיים, להתפלל, לשמור שבת, חגים וכשרות. זה לא מספיק בעינייך?
שוויון בנטל האזרחי, או שאתה טוען שלך מגיע יותר מסיבה כלשהי ולכן אני למשל צריך להתגייס ואתה לא.
והסיבה אם צריך להתגייס לא רלוונטית למה שדיברנו עליו.
אם אדם דתי מתגייס למה שהצבא יעשה שמיניות כדי להתאים את עצמו אליו? נותנים לחיילים דתיים לקיים פולחנים דתיים, להתפלל, לשמור שבת, חגים וכשרות. זה לא מספיק בעינייך?
יפה. אז אתה אומר שהסיבה היא שמדינה צריכה הגנה, נכון?
מסכים. אבל גם הדת צריכה הגנה, וזה התפקיד שלנו. זה א'.
ב', הצבא לא צריך ולא רוצה אותנו. יש לו יותר מידי תפקידים מיותרים, את זה שמעתי עשרות פעמים *מחילונים*.
מי שרוצה שנתגייס, אלו הציבור החילוני ששונא אותנו וכל הזמן יטען שיש אפליות.
מסכים. אבל גם הדת צריכה הגנה, וזה התפקיד שלנו. זה א'.
ב', הצבא לא צריך ולא רוצה אותנו. יש לו יותר מידי תפקידים מיותרים, את זה שמעתי עשרות פעמים *מחילונים*.
מי שרוצה שנתגייס, אלו הציבור החילוני ששונא אותנו וכל הזמן יטען שיש אפליות.
אני חייב להגיד משהו בתגובה לכל מי שמגיב על התרומות של הדתיים.
אני לא מוריד מערך התרומה שלהם וזה באמת דבר יפה שעוזר וחבל שאנחנו לא רואים עוד מזה, אבל לנו כאזרחים יש חובות בסיסיות שמעבר להן אם נרצה לתרום מעצמינו עוד - מבורך.
לתרום ולהקים עמותות וארגונים לא נותן וטו לא לקיים את החובות הבסיסיות שלנו כאזרחים - להתגייס. לעבוד. לתרום למדינה כמו שכל אזרח אחר מחוייב לתרום.
אני לא מוריד מערך התרומה שלהם וזה באמת דבר יפה שעוזר וחבל שאנחנו לא רואים עוד מזה, אבל לנו כאזרחים יש חובות בסיסיות שמעבר להן אם נרצה לתרום מעצמינו עוד - מבורך.
לתרום ולהקים עמותות וארגונים לא נותן וטו לא לקיים את החובות הבסיסיות שלנו כאזרחים - להתגייס. לעבוד. לתרום למדינה כמו שכל אזרח אחר מחוייב לתרום.
לא ייעלם אם ייתגיסו? אני בטוח... רק שלא יישאר דתי אחד בעולם הזה.
אוי ואבוי לי
אני באמת סופר סקרן לגלות כמה מהר מדינת הלכה ללא צבא תקרוס או תושמד.
מעניין אותי אם אתה הולך לבית חולים כשצריך או פשוט מתפלל.
אני באמת סופר סקרן לגלות כמה מהר מדינת הלכה ללא צבא תקרוס או תושמד.
מעניין אותי אם אתה הולך לבית חולים כשצריך או פשוט מתפלל.
לא כל החרדים ככה נתחיל מזה כי יש כאלה שעובדים שעשו תארים צבא שירות לאומי וכו' אבל כמובן שזה מרגיז שיש כאלה שבאמת חיים על חשבון המדינה ולא עושים כלום לסבתא שלי בתל אביב יש שכנים דתיים שעשו צבא כולם אחד אחד הם רבנים מוכרים באיזור שלה הם משלמים מיסים כמו כל אחד הם עובדים והכל בסדר לא להכליל את כולם אף פעם
הדת צריכה הגנה לשימור התרבות וזה לא ייעלם אם יתגייסו, תאמין לי.
גם אם הצבא לא צריך יש מושג שנקרא "סולידריות", אנחנו אזרחים פה, אתם אזרחים פה. צריך או לא צריך קחו חלק כמונו.
מי שרוצה שתתגייסו אלה אזרחים שטוענים בצד שיש אפליות, ואחת מהן היא הפטור משירות צבאי.
גם אם הצבא לא צריך יש מושג שנקרא "סולידריות", אנחנו אזרחים פה, אתם אזרחים פה. צריך או לא צריך קחו חלק כמונו.
מי שרוצה שתתגייסו אלה אזרחים שטוענים בצד שיש אפליות, ואחת מהן היא הפטור משירות צבאי.
באותו הנושא: