2 תשובות
"האדם החולה על גדות הבוספורוס" היה מונח שמשימש לתיאור האימפריה העות'מאנית על המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20, בשל חולשתה ושקיעתה הנתפסת, כאשר היא נאבקה באתגרים כלכליים, חברתיים ופוליטיות. הביטוי שיקף את העניין הגובר של מעצמות אירופה באזור וניסיונותיהן להרחיב את השפעתן על חשבון האימפריה העות'מאנת.
זה מתאר את האימפריה העות'מאנית בתקופה שאיבדה מאוד מכוחה וכבר לא תפסו ממנה מה שהייתה.
היא כן שלטה בגדות הבוספורוס ובקונסטנטינופול שהייתה המרכז שלה, ולכן כינו אותה "האיש החולה על גדות הבוספורוס".