27 תשובות
אבחון זה רק אצל פסיכיאטר
תפני לקופת חולים שלך, יקבעו לך פגישה
תפני לקופת חולים שלך, יקבעו לך פגישה
שואל השאלה:
כבר הלכתי פעם לפסיכיאטר מטעם הקופה, זה היה מאוד מאכזב והוא לא היה מתאים לי בכלל. הרגיש לא מקצועי ולא טוב. בגלל זה אני לא יודעת איך למצוא מישהו שכן יתאים ולא "ללכת על עיוור"..
כבר הלכתי פעם לפסיכיאטר מטעם הקופה, זה היה מאוד מאכזב והוא לא היה מתאים לי בכלל. הרגיש לא מקצועי ולא טוב. בגלל זה אני לא יודעת איך למצוא מישהו שכן יתאים ולא "ללכת על עיוור"..
אנונימית
את יכולה ללכת לפסיכולוגית נחמדה שיכולה לעזור לך עם זה, או ללכת לרווחה ולהשיג עובדת סוציאלית או סטודנטית, ממליצה על המקום שנקרא: יתד.
כדאי לך ללכת לפסיכיאטר פרטי
שואל השאלה:
כן, ואיך מוצאים כזה? שאני יכולה לסמוך שהוא מקצועי
כן, ואיך מוצאים כזה? שאני יכולה לסמוך שהוא מקצועי
אנונימית
יש לי אחד מאיזור המרכז, תפני בפרטי.
יו טווינזיז גם אני חושבת שיש לי bpd אז אין לי מושג מה לעשות אבל כזה נעצתי
אנונימי
שואל השאלה:
טוב יאללה יצאתי מאנונימי תשלחו לי בפרטי נדבר
טוב יאללה יצאתי מאנונימי תשלחו לי בפרטי נדבר
שואל השאלה:
נכשלתי אוי
נכשלתי אוי
אני מתה
שואל השאלה:
חחח הלפ
חחח הלפ
אנונימית
תשלחי הודעה למי שבא לך פשוט
אבחון זה גם אצל פסיכולוגים. בשמחה אצרף מקור. קצת נמאס לי לראות את אותם אנשים מפיצים את המיסאינפורמציה הזאת פה.
אה היי דיברת אלי? הלכתי לישון חחח אבל אם בא לך לשוחח על הבעיות שלנו את מוזמנת
האמת שלא את, אבל כן קצת נמאס לי שאני מביאה מקורות ומבססת את העובדה הזאת וממשיכים להטעות אנשים בסטיפס
אפשר בכל זאת לשוחח על הבעיות שלנו ;) לא צריך להתגרש
אפשר בכל זאת לשוחח על הבעיות שלנו ;) לא צריך להתגרש
אה אוי סליחה
אני לא אומרת שיש לי אני אומרת שאני חושבת שיש לי, אם זה לא הולם אני לגמרי מבינה. ובאופן כללי אני משתדלת לכתוב בנושאים כאלה רק אם אני מבינה בהם.
את המשתמש שלך אני מאוד מעריכה כי את אשכרה יודעת משהו ולא מחרטטת כמו הרבה אחרים (אם אני אישית אמרתי משהו לא נכון זה לא מחרטוט זה כי כנראה הבנתי לא נכון משהו שקראתי ואני מצטערת על זה)
אני לא אומרת שיש לי אני אומרת שאני חושבת שיש לי, אם זה לא הולם אני לגמרי מבינה. ובאופן כללי אני משתדלת לכתוב בנושאים כאלה רק אם אני מבינה בהם.
את המשתמש שלך אני מאוד מעריכה כי את אשכרה יודעת משהו ולא מחרטטת כמו הרבה אחרים (אם אני אישית אמרתי משהו לא נכון זה לא מחרטוט זה כי כנראה הבנתי לא נכון משהו שקראתי ואני מצטערת על זה)
תודה :)
אני מדברת על אנשים שמשום מה מתעקשים שפסיכיאטר היחיד שמאבחן, את מהבודדים שלא עושים את זה אז לא דיברתי עלייך, אין מה לדאוג ואין צורך להתנצל בכלל בכלל
אני מדברת על אנשים שמשום מה מתעקשים שפסיכיאטר היחיד שמאבחן, את מהבודדים שלא עושים את זה אז לא דיברתי עלייך, אין מה לדאוג ואין צורך להתנצל בכלל בכלל
אה סבבה
נמשיך לנסות להפיץ אמת בסטיפס חחח
נמשיך לנסות להפיץ אמת בסטיפס חחח
מזתומרת אמת?
אנונימית
לא כאילו דברים שהם לא נכונים
זה סתם לנסות לר לחרטט שזה מה שאני מנסה לעשות חחח
זה סתם לנסות לר לחרטט שזה מה שאני מנסה לעשות חחח
שואל השאלה:
אנונ ימית
תודה על התשובות, ועל המומנט המרגש שהיה פה חחח
אז אני אשמח אם תוכלי באמת לקשר את המקורות שאומרים שאפשר לקבל אבחון מקצועי גם אצל פסיכולוג, עד עכשיו אמרו לי שאי אפשר אז זה חדש בשבילי.
אני פשוט מחפשת אבחון ולא רוצה תרופות (לפחות כרגע). ואז אדע את הטיפול שמתאים לי.
אנונ ימית
תודה על התשובות, ועל המומנט המרגש שהיה פה חחח
אז אני אשמח אם תוכלי באמת לקשר את המקורות שאומרים שאפשר לקבל אבחון מקצועי גם אצל פסיכולוג, עד עכשיו אמרו לי שאי אפשר אז זה חדש בשבילי.
אני פשוט מחפשת אבחון ולא רוצה תרופות (לפחות כרגע). ואז אדע את הטיפול שמתאים לי.
אנונימית
בשמחה :) אני אעתיק את מה שכתבתי בשאלה אחרת פה. כמו שאמרתי זאת מיסאינפורמציה שרצה פה הרבה וגם יצא לי להתקל באנשים בחיים אמיתיים שהיו משוכנעים שכך המצב, אבל הם אף פעם לא כאלה שבאים מהתחום.
https://www.mana.md/psychologist-psychiatrist-or-therapist/
מתוך האתר של כללית:
https://hospitals.clalit.co.il/shalvata/he/children/pages/psychological_test.aspx
https://www.betipulnet.co.il/lexicon/psychological_assessment/
https://www.cognetica.co.il/what-is-psychological-assessment/
ובנוסף, למרחיקי לכת, באתר "שנתון העברית" אפשר להסתכל על איזה קורסים לוקחים בתואר שני בפסיכולוגיה קלינית. אחד מהם נקרא "תהליכי הערכה ואבחון בפסיכולוגיה קלינית", מה שמוכיח שזה משהו שלא רק אופציונלי אלא חלק בלתי נפרד מהתחום שמלמדים פסיכולוגים קליניים לעשות.
https://www.mana.md/psychologist-psychiatrist-or-therapist/
מתוך האתר של כללית:
https://hospitals.clalit.co.il/shalvata/he/children/pages/psychological_test.aspx
https://www.betipulnet.co.il/lexicon/psychological_assessment/
https://www.cognetica.co.il/what-is-psychological-assessment/
ובנוסף, למרחיקי לכת, באתר "שנתון העברית" אפשר להסתכל על איזה קורסים לוקחים בתואר שני בפסיכולוגיה קלינית. אחד מהם נקרא "תהליכי הערכה ואבחון בפסיכולוגיה קלינית", מה שמוכיח שזה משהו שלא רק אופציונלי אלא חלק בלתי נפרד מהתחום שמלמדים פסיכולוגים קליניים לעשות.
שואל השאלה:
דווקא בקישורים האלה ראיתי בעיקר שכתוב שיש תוכניות לאבחונים פסיכולוגים קלינים ודברים כאלה, אני מתכוונת יותר לפסיכולוג רגיל שיאבחן מחלות נפש, שלחתי את זה לחברות שלי (שגם הן היו אצל פסיכולוגים ופסיכיאטרים) והן אמרו שפסיכיאטרים מאבחנים ופסיכולוגים יכולים לשער שיש משהו
דווקא בקישורים האלה ראיתי בעיקר שכתוב שיש תוכניות לאבחונים פסיכולוגים קלינים ודברים כאלה, אני מתכוונת יותר לפסיכולוג רגיל שיאבחן מחלות נפש, שלחתי את זה לחברות שלי (שגם הן היו אצל פסיכולוגים ופסיכיאטרים) והן אמרו שפסיכיאטרים מאבחנים ופסיכולוגים יכולים לשער שיש משהו
אנונימית
כשאת אומרת אבחון של פסיכולוג קליני את מתכוונת לאבחון של מחלות נפש. אנחנו מדברות על אותו דבר. אני לא בטוחה מה גורם לבלבול? אין שום דבר בקישורים שאומר אחרת.
a psychologist diagnoses and treats mental" "disorders
"...מאפשרת למאבחנים להשיב על שאלות שהנבדק או מי שהפנה אותו עסוק בהן: האם ניתן לאבחן אותו כסובל מהפרעה נפשית מסוימת, ואם כן מהי"
וכן, מה שחברות שלך אומרות זה בדיוק מחזק את הטענה שלי שזאת טעות נפוצה אצל אנשים שלא מהתחום.
a psychologist diagnoses and treats mental" "disorders
"...מאפשרת למאבחנים להשיב על שאלות שהנבדק או מי שהפנה אותו עסוק בהן: האם ניתן לאבחן אותו כסובל מהפרעה נפשית מסוימת, ואם כן מהי"
וכן, מה שחברות שלך אומרות זה בדיוק מחזק את הטענה שלי שזאת טעות נפוצה אצל אנשים שלא מהתחום.
שואל השאלה:
כאילו אני מתכוונת שלמשל באתר של כללית שקישרת כתוב שזה אבחון בשלוותה שכולל מבחנים וראיונות ודברים כאלה.. זה איזשהי תוכנית טיפולית שונה מאשר פסיכולוג רגיל שנפגשים איתו לשעה פעם בשבוע
כאילו אני מתכוונת שלמשל באתר של כללית שקישרת כתוב שזה אבחון בשלוותה שכולל מבחנים וראיונות ודברים כאלה.. זה איזשהי תוכנית טיפולית שונה מאשר פסיכולוג רגיל שנפגשים איתו לשעה פעם בשבוע
אנונימית
את רוצה הפניות לפסיכולוגים ספציפיים כאילו?
יש לך את אתר "בטיפולנט" ויש גם את "על הספה".
יש לך את אתר "בטיפולנט" ויש גם את "על הספה".
שואל השאלה:
אנונ ימית
את מפיצה פה הרבה מידע אבל עכשיו דיברתי עם כמה וכמה פסיכולוגים כדי להתחיל טיפול (כמובן פסיכולוגים מקצועיים ומנוסים עם תארים והכל..) וכולם אמרו לי שאבחונים זה באמת דרך פסיכיאטרים בלבד.
אנונ ימית
את מפיצה פה הרבה מידע אבל עכשיו דיברתי עם כמה וכמה פסיכולוגים כדי להתחיל טיפול (כמובן פסיכולוגים מקצועיים ומנוסים עם תארים והכל..) וכולם אמרו לי שאבחונים זה באמת דרך פסיכיאטרים בלבד.
אנונימית
באותו הנושא: