12 תשובות
לא
אתה צודק
חיילים מבצעים פקודות לכן אין מה לשמוח ואין מה להאשים ואין מה להיות עצובים
בדיוק מאותה סיבה אי אפשר להאשים את החיילים הנאצים אלא רק את המנהיגים
ובדיוק מאותה סיבה אין טעם להאשים את החיילים של צבא ההגנה למתנחל אלא רק את המנהיגים שלהם
אתה צודק
חיילים מבצעים פקודות לכן אין מה לשמוח ואין מה להאשים ואין מה להיות עצובים
בדיוק מאותה סיבה אי אפשר להאשים את החיילים הנאצים אלא רק את המנהיגים
ובדיוק מאותה סיבה אין טעם להאשים את החיילים של צבא ההגנה למתנחל אלא רק את המנהיגים שלהם
שואל השאלה:
^^^^ למה? בוא, יש מלא חיילים שלא עושים כלום בצבא ועדיין החברה מצפה ממני להתרגש. כולם עושים צבא, זה לא משהו מיוחד. נכון שלא כולם תורמים כמו האחרים, אבל אני פשוט לא מרגיש איזה רגש חזק כלפי אף אחד מהם, לא יודע איך להסביר
^^^^ למה? בוא, יש מלא חיילים שלא עושים כלום בצבא ועדיין החברה מצפה ממני להתרגש. כולם עושים צבא, זה לא משהו מיוחד. נכון שלא כולם תורמים כמו האחרים, אבל אני פשוט לא מרגיש איזה רגש חזק כלפי אף אחד מהם, לא יודע איך להסביר
אנונימי
אתה לא אדם רע שאתה לא מגיע לסף דמעות בגלל מוות של מישהו שאתה לא מכיר כל עוד אתה מכבד את הקורבן שלהם כדי שאתה תוכל לחיות ולא מזלזל בהם אתה פשוט לא רגיש כמו אחרים
שואל השאלה:
לא יודע אם אני מכבד או לא... אין לי איך לכבד, אני פשוט אדיש כלפי זה
מן הסתם שאני לא אומר כלום, אבל אני לא ארגיש איזה משהו
לא יודע אם אני מכבד או לא... אין לי איך לכבד, אני פשוט אדיש כלפי זה
מן הסתם שאני לא אומר כלום, אבל אני לא ארגיש איזה משהו
אנונימי
אם אתה מבין את סדר הגודל של ההקרבה שלהם לא מזלזל והיית מעדיף שאם הייתה דרך אחרת לבצע את המעשה שהם ביצעו שישמור אותם בחיים הם היו הולכים בה, אז אתה מכבד
אתה לא בן אדם רע, אתה פשוט לא רואה דברים נכון/ מה שהחברה חושבת שהיא נכון, אני אישית נירא רגישה כלפי חיילים, אני רואה חייל ואני חושבת לעצמי שגם אם הוא לא עשה איזה משהו גדול והוא רק מבצע פקודות, יש איזה משהו בליהיות חייל בארץ ישראל, בצבא של ישראל ולהגן על ישראל, אפילו אם אתה פיזית לא מגן ועוצר פיגועים, רק מלי ראות חייל במדים מחבלים למשל שמים לב וגם אם לא מפחדים הם אולי יוצאים מהמקום ו"מוותרים" על הפיגוע, וזה מקנה לאנשים אחרים תחושת ביטחון- לראות חייל במדים. וזה לא הופך אותך לבם אדם טוב או רע זה פשוט משפיע עלייך בכללי על ועל איל שאחרים חושבים עלייך..
אנונימית
האנונימית שמעלי כתבה את זה יפה מאוד.
אנונימית
שואל השאלה:
אני מן הסתם לא אספר שאני חושב ככה
אני מן הסתם לא אספר שאני חושב ככה
אנונימי
לא, כל עוד אתה מכבד אותם כמו שאתה מכבד כל אחד אחר אין שום בעיה. לא צריך להלל כל חייל שאתה רואה. אני אישית חייל בתפקיד פקידותי די שטותי, בקושי מרגיש שאני תורם משהו למדינה, אז אני לא מצפה שאנשים ישבחו אותי על זה.
אתה לא אדם רע זה בסך הכל הרגשה וזה גם תלוי איך אתה רואה את הדברים
אתה לא רע אתה פשוט אפתי מאוד...
אתה רע מאוד
באותו הנושא: