60 תשובות
כן, לא אמור להיות להם זכויות שונות בגלל העדפה מינית
ברור
הם כמו כל אזרח אחר
אני לא מבין מה הבעיה
זאת משיכה מינית
הם כמו כל אזרח אחר
אני לא מבין מה הבעיה
זאת משיכה מינית
תשאלי את אלמוג פיניש
אנונימי
אם "לחיות כרצונם" זה כולל לקיים יחסי מין אסורים - ברור שלא: יש סיבה למה מי שברא את העולם אסר את זה. מי אנחנו שנמרוד נגדו ונחליט נגד דעתו שזה כן מותר?
אנונימי
כן מגיע להם את זה כמו שמגיע לכל בן אדם זכויות הם כמו כל בן אדם ובתור מישהי שאוהבת בנות אני חושבת שמגיע לנו בידיוק את אותם זכויות כי גם אנחנו בני אדם וגם לנו מגיעה זכויות כמו שיש לכול בן אדם אחר
להט"ב זה אסור לפי התורה.
אנונימית
איזה אוהבת בנות מה את יוצאת בהצהרות בגיל 12^^
וכן לא חושבת שלנטייה מינית צריך להיות משהו שמגדיר זכויות
וכן לא חושבת שלנטייה מינית צריך להיות משהו שמגדיר זכויות
^
זה שאני בת 13 לא אומר כלום אני אוהבת בנות אני התאהבתי בבנות אני מגדירה את עצמי כבת אדם תתפלאי אבל גם לילדים בני 12 13 יש רגשות וגם הם יכולים להתאהב בבנים בבנות בשניהם ואל תריבי את זה כי יש הרבה אנישם שמתאהבים בגיל הזה ועם יש לך בעיה עם זה תשמרי את הדעות שלך לעצמך
זה שאני בת 13 לא אומר כלום אני אוהבת בנות אני התאהבתי בבנות אני מגדירה את עצמי כבת אדם תתפלאי אבל גם לילדים בני 12 13 יש רגשות וגם הם יכולים להתאהב בבנים בבנות בשניהם ואל תריבי את זה כי יש הרבה אנישם שמתאהבים בגיל הזה ועם יש לך בעיה עם זה תשמרי את הדעות שלך לעצמך
זה שלילדים בגיל הזה יש קראשים לא אומר שהם מבינים את המיניות שלהם וזה ממש לא משהו שיוצאים עליו בהצהרות בגיל 13
אין שום הוכחות שכל מה שקרה בתורה היה אמיתי, זה רק פרשנות.
אם זה היה אסור לא היו קיימים אנשים מהלהטב, אף אחד לא צריך להסתיר את עצמו בגלל שזה "לא מקובל".
הם בני אדם ומגיע להם זכויות מלאות בדיוק כמו של מישהו לא מהלהטב.
אם זה היה אסור לא היו קיימים אנשים מהלהטב, אף אחד לא צריך להסתיר את עצמו בגלל שזה "לא מקובל".
הם בני אדם ומגיע להם זכויות מלאות בדיוק כמו של מישהו לא מהלהטב.
^ מה זה "פרשנות"? התורה שמסר לנו בורא עולם בנוכחות ש לכל עם ישראל ושהיא מספרת את הדברים לעם שבעצמו עבר את הדברים שכתובים בה (אחרת מקבלי התרוה לא היו מקבלים את הספסר שמספר עליהם דברים שלא קרה להם) - זאת "רק פרשנות"? בורא עולם לא יודע מה הוא מצווה עלינו? הוא נתן לנו ציווים מפורשים.
אולי זה שבשואה מתו 6 מיליון יהודים - גם זאת "רק פרשנות"?
אולי זה שבשואה מתו 6 מיליון יהודים - גם זאת "רק פרשנות"?
אנונימי
אוקיי. איך בדיוק יודעים שאותו עם קיבל את התורה ושאותם ספרים לא נכתבו שנים רבות לאחר מכן?
אגב, לגבי השואה,
השואה מלווה במגוון רחב של מקורות:
עדויות מאנשים שחיו באותה תקופה, שתואמות אחת את השנייה (לתורה אין את זה). רישומים של השמדת היהודים על ידי הנאצים (לתורה אין רישומים כאלו ואחרים שהעם ביצע). מכתבים מאותה תקופה (לא ידוע לי על מכתבים שנכתבו באותה תקופה ומזכירים את האירועים המתוארים בתורה). בנוסף, השואה גם הובילה למספיק אירועים שמתמשכים עד היום, כמו הקמת מדינת ישראל לדוגמה.
אגב, לגבי השואה,
השואה מלווה במגוון רחב של מקורות:
עדויות מאנשים שחיו באותה תקופה, שתואמות אחת את השנייה (לתורה אין את זה). רישומים של השמדת היהודים על ידי הנאצים (לתורה אין רישומים כאלו ואחרים שהעם ביצע). מכתבים מאותה תקופה (לא ידוע לי על מכתבים שנכתבו באותה תקופה ומזכירים את האירועים המתוארים בתורה). בנוסף, השואה גם הובילה למספיק אירועים שמתמשכים עד היום, כמו הקמת מדינת ישראל לדוגמה.
^ שאלה מצוינת. בורא עולם בהחלט דאג למנגון, כמו שעושים מנגון להגנת המסמך (דברים שאדם פרטי לא יכול לערוך וכו', תאריכים וחתימות ליד תאריכים).
בשביל זה הוא דאג לציין בתוך התורה שהוא נותן להם שהם בעצמם עברו את הדברים האלה שכתובים שם, וככה העם שקיבל אותה הסכים לקיים אותה. זה עוזר לנו לדעת שזה באמת קרה, כי במקרה אחר מקבלי התורה ראשונים לא היו אמורים לקבל את הספר שבו מסופר שמקבלי תורה הראשונים הם אותם אנשים שעברו את הדברים האלה שכתבובים והם אלה ששמעו את אלוקים במעמד הר סיני בשעת מתן תורה. אם היו נותנים תורה לעם בדורות מאוחרים יותר (עם התוכן שלה שמפרט שמקבלי התורה שמעו בעצמו את אלוקים בשעת מתן תורה) - הם בהחלט היו אמורים להגיד שלא קבילנו שום תורה מאבותינו מאותו דור, ואם מה שכתוב בתורה קרה - כל העם היה צריך לדעת מזה. למה אף אחד לא יודע מזה כלום? הרי התורה הזאת הבטיחה על עצמה "כי לא תשכח מפי זרעו" (דברים לא, כא), ואם היא באמת נשכחה - למה לקבל תורה שהנבואות שלה על עצמה נסתרות?
בשביל זה הוא דאג לציין בתוך התורה שהוא נותן להם שהם בעצמם עברו את הדברים האלה שכתובים שם, וככה העם שקיבל אותה הסכים לקיים אותה. זה עוזר לנו לדעת שזה באמת קרה, כי במקרה אחר מקבלי התורה ראשונים לא היו אמורים לקבל את הספר שבו מסופר שמקבלי תורה הראשונים הם אותם אנשים שעברו את הדברים האלה שכתבובים והם אלה ששמעו את אלוקים במעמד הר סיני בשעת מתן תורה. אם היו נותנים תורה לעם בדורות מאוחרים יותר (עם התוכן שלה שמפרט שמקבלי התורה שמעו בעצמו את אלוקים בשעת מתן תורה) - הם בהחלט היו אמורים להגיד שלא קבילנו שום תורה מאבותינו מאותו דור, ואם מה שכתוב בתורה קרה - כל העם היה צריך לדעת מזה. למה אף אחד לא יודע מזה כלום? הרי התורה הזאת הבטיחה על עצמה "כי לא תשכח מפי זרעו" (דברים לא, כא), ואם היא באמת נשכחה - למה לקבל תורה שהנבואות שלה על עצמה נסתרות?
אנונימי
מצד אחד התורה אומרת שהלהטב אסור אבל מצד שני היא אומרת שצריך לקבל כל אדם כמו שהוא, זה סותר את עצמו
^ שום דבר לא סותר, התורה לא אומרת לקבל את העבירות ולהיכנע ליצרים, היא אומרת להילחם נגד זה.
אנונימי
התורה אומרת שאסור משכב זכר אוקיי אבל זה לא אומר שלהט"ב זה אסור וגם כתוב בתורה שצריך לקבל את כולם כמו שאתם רוצים שיקבלו אותכם וזה ממש סותר את עצמו
אנונימית
^^ אז אם מישהי אוהבת בנות היא פשוט צריכה להכחיש את זה לנצח?
^^ לגבי עוברי עבירות יש דרישה למחות ולהילחם נגד זה, אחרת אנחנו מראים לקב"ה שלא אכפת לנו מזה שעוברים על רצונו, לכן נענשים כולנו יחד.
כמו שלא מקבלים רוצחים וכו'...
כמו שלא מקבלים רוצחים וכו'...
אנונימי
^^ היא יכולה לטפל בזה אצל מומחים, בכל אופן אסור לה להימנע ליצרה, זה הניסיון אצלה וקב"ה לא היה מעמיד אותה בזה, אם הוא לא היה נותן לה את כלים ואת היכולת לעמוד בזה.
אנונימי
^ מישהי לא צריכה לשנות את עצמה בגלל זה, זה שהיא אוהבת בנות לא הופך אותה לבת אדם רעה או למישהי שבאמת עשתה מעשים רעים
^ אם היא תעשה תעשה מעשה ארץ מצרים (נשים עם נשים) - היא כן תעשה משהו רע, כי הקב"ה צוה להתרחק מזה ולא להיות כמוהם:
"נשים המסוללות (פירוש המשחקות והמתחככות) זו בזו -- אסור, וממעשה ארץ מצרים שהוזהרנו עליו, וראוי להכותן מכת מרדות הואיל ועשו איסור. ויש לאיש להקפיד על אשתו מדבר זה, ומונע הנשים הידועות בכך מלהכנס לה ומלצאת היא אליהן" (שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כ, סעיף ב).
"נשים המסוללות (פירוש המשחקות והמתחככות) זו בזו -- אסור, וממעשה ארץ מצרים שהוזהרנו עליו, וראוי להכותן מכת מרדות הואיל ועשו איסור. ויש לאיש להקפיד על אשתו מדבר זה, ומונע הנשים הידועות בכך מלהכנס לה ומלצאת היא אליהן" (שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כ, סעיף ב).
אנונימי
^ אבל ככה היא נולדה, מגיע לה שלא יהיו לה זכויות בגלל שכזאת היא?
^ לא אמרים להפלות אותה בגלל מה שהיא, אבל לעשות עבירות - זאת לא זכות, זאת עבירה.
כל אחד שנמצא בעולם הזה יש דברים שקשיים לו. לא סתם אנחנו נמצאים כאן. אם היינו מתוקנים, כבר היינו בעולם האמת.
כל אחד שנמצא בעולם הזה יש דברים שקשיים לו. לא סתם אנחנו נמצאים כאן. אם היינו מתוקנים, כבר היינו בעולם האמת.
אנונימי
^
אבל אתה מפלה אנשים להטבים כרגע וחוץ מזה היא נולדה ככה והיא לא יכולה לשנות את זה ובתור מישהי שהיא לסבית שהייתה עם בן חודשיים כדאי לראות אם אני אוהבת בנים הבנתי שאני אוהבת בנות וכרגע יש לי בת זוג שאני אוהבת ומעריכה ואתה לא יכול להגיד משהו לגבי זה ולנסות לשנות אותנו כי אנשים חהטבים נולדו ככה
אבל אתה מפלה אנשים להטבים כרגע וחוץ מזה היא נולדה ככה והיא לא יכולה לשנות את זה ובתור מישהי שהיא לסבית שהייתה עם בן חודשיים כדאי לראות אם אני אוהבת בנים הבנתי שאני אוהבת בנות וכרגע יש לי בת זוג שאני אוהבת ומעריכה ואתה לא יכול להגיד משהו לגבי זה ולנסות לשנות אותנו כי אנשים חהטבים נולדו ככה
אנונימית
^ למנוע עבירות - זה לא להפלות. כמו שאסור לי להיות עם מישהי שהיא לא אשתי. אז זאת "אפלייה"?
ומותר לי להגיד שאתם עושים את הדבר האסור אם אתם באמת עושים את זה.
ומותר לי להגיד שאתם עושים את הדבר האסור אם אתם באמת עושים את זה.
אנונימי
איזה דבר אסור ונכון לבגוד במישהו זה מעשה נוראי אבל איך אתה יכול בכלל להשוות בגידה לזה שבת מתנשקת עם בת
אנונימית
^ מעשה ארץ מצרים.
וזה אסור לא משום בגידה באישה, אלא כגזירת מלך.
הרי אם אני רווק והיא רווקה ואנחנו לא נשואים - אסור לנו להיות ביחד.
אם חס וחלילה רק נתנשק - במי נבגוד כאן, חוץ מבורא עולם שאסר על כך?
וזה אסור לא משום בגידה באישה, אלא כגזירת מלך.
הרי אם אני רווק והיא רווקה ואנחנו לא נשואים - אסור לנו להיות ביחד.
אם חס וחלילה רק נתנשק - במי נבגוד כאן, חוץ מבורא עולם שאסר על כך?
אנונימי
תקשיב אם היא רווקה אז לך על זה אני הלכתי על זה ועכשיו יש לי בת זוג מהממת שאני באמת ממש אוהבת אותה ואתה בא ואומר שזה אסור אז אני חושבת שלהיות עם מישהי שאני אוהבת יולר טוב מלהיות עם מישהו שאני לא אוהבת כי אני לא נמשכת אליו
אנונימית
^ מה "לך על זה"? היא (עדיין) לא אשתי. היא רווקה:
"אשר קדשנו במצוותיו וצונו על העריות ואסר לנו את הארוסות והתיר לנו את הנשואות לנו על ידי חופה בקידושין".
אני לא אגיד לך להיות עם מישהו שאת לא רוצה, אבל גם לא להיות עם בת...
"אשר קדשנו במצוותיו וצונו על העריות ואסר לנו את הארוסות והתיר לנו את הנשואות לנו על ידי חופה בקידושין".
אני לא אגיד לך להיות עם מישהו שאת לא רוצה, אבל גם לא להיות עם בת...
אנונימי
ומאיפה אתה יודע שזה הוא ולא היא ואתה יכול לעשות לי כמה מינוסים שרק בא לך
אנונימית
^^ 1. אם היא רווקה אז איך היא תיהיה אישתך עם אתם אפילו לא זוג?
2. מה זאת אומרת אתה לא יכול להגיד לי בדיוקק אתה לא יכול לקבוע עם מי אני יהיה ועם מי אני לא
3. אתה אומר לי לא להיות עם בת ואתה אומר לי לא להיות עם מי ששהו שאני לא רוצה אז אתה רוצה שאני יהיה לבד רק בגלל הומופוביה
2. מה זאת אומרת אתה לא יכול להגיד לי בדיוקק אתה לא יכול לקבוע עם מי אני יהיה ועם מי אני לא
3. אתה אומר לי לא להיות עם בת ואתה אומר לי לא להיות עם מי ששהו שאני לא רוצה אז אתה רוצה שאני יהיה לבד רק בגלל הומופוביה
אנונימית
^
היא תהיה אשתי בלי שנעשה כלום לפני חתונה חוץ להכיר קצת בלי להיות בקשר יותר מדי עד אז.
אני אומר לך לא לעשות עבירות, לא עם מי להיות (להיות עם בת אחרת - זאץ עבירה, כמו שהבאתי למעלה). תחליטי לבד עם מי את רוצה להיות (או לבד), אבל באופן שלא תהיה עבירה. להגיד שזה "הומופוביה" לא מתיר את האיסור.
היא תהיה אשתי בלי שנעשה כלום לפני חתונה חוץ להכיר קצת בלי להיות בקשר יותר מדי עד אז.
אני אומר לך לא לעשות עבירות, לא עם מי להיות (להיות עם בת אחרת - זאץ עבירה, כמו שהבאתי למעלה). תחליטי לבד עם מי את רוצה להיות (או לבד), אבל באופן שלא תהיה עבירה. להגיד שזה "הומופוביה" לא מתיר את האיסור.
אנונימי
^ לא לקבל אותה כמו שהיא זאת לא גם עבירה ואפילו לא חמורה הרבה יותר?
תקשיב אני רוצה שתגיד לי איך זאת עבירה ומי יעצור אותי בדיוק משטרת ההומופובים ואני ממש לא מתכוונת להיפרד ממנה כי אתה חושב שזה אסור
אנונימית
^^ מה לא לקבל אותה? אני לא עשיתי לה שום דבר רע, אני מתנגד לעבירות, וזה בדיוק מה שאני צריך לעשות.
אנונימי
^^ אז ככה, אם היו היום דיינים סמוכים - היו מכים אותך מכת מרדות, כמו שהבאתי משולחן ערוך.
לצערי, אין את זה היום (דיינים סמוכים), אבל זה לא אומר שהקב"ה לא יעניש אותך, שלא תטעי...
לצערי, אין את זה היום (דיינים סמוכים), אבל זה לא אומר שהקב"ה לא יעניש אותך, שלא תטעי...
אנונימי
^^^^אתה יודע שזאת חברה שלי
אנונימית
מה לצערך אתה רוצה שיתעללו באנשים כאילו אתה יודע שזאת ממש עבירה
אנונימית
^ לתת למישהו עונש שמגיע לו - זה ממש לא התעללות, זה תיקון העולם.
בטח שאני יודע שזאת עבירה, זאת הלכה מפורשת בשולחן ערוך.
בטח שאני יודע שזאת עבירה, זאת הלכה מפורשת בשולחן ערוך.
אנונימי
מגיע למי הוא לא עשה עבירה
אנונימית
^ תקראי על "נשים המסוללות זו בזו", הבאתי את זה למעלה (שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כא, סעיף ב).
אנונימי
אתה יכול לקצר לי אין לי כוח לקרוא
אנונימית
לא חושב שזה ממש ארוך:
"נשים המסוללות (פירוש המשחקות והמתחככות) זו בזו -- אסור, וממעשה ארץ מצרים שהוזהרנו עליו, וראוי להכותן מכת מרדות הואיל ועשו איסור. ויש לאיש להקפיד על אשתו מדבר זה, ומונע הנשים הידועות בכך מלהכנס לה ומלצאת היא אליהן" (שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כ, סעיף ב).
"נשים המסוללות (פירוש המשחקות והמתחככות) זו בזו -- אסור, וממעשה ארץ מצרים שהוזהרנו עליו, וראוי להכותן מכת מרדות הואיל ועשו איסור. ויש לאיש להקפיד על אשתו מדבר זה, ומונע הנשים הידועות בכך מלהכנס לה ומלצאת היא אליהן" (שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כ, סעיף ב).
אנונימי
אז איך זה קשור אליי
אנונימית
^^אני איתך בכל מה שכתבת אבל עזוב לא כולם מבינים ועצוב שיש למשל ילדים בבית ספר שלי שלא יודעים מי היה משה רבנו יש כאלה שלא מאמינים או מלאים בספקות אבל שקורה דברים רעים מתפללים אז לפני שאתם מבקשים את השם ברע תגידו לו תודה שטוב
אנונימי
^^ את עושה את זה?
אנונימי
^^אני לא את
אנונימי
ואחרי חתונה אני אוכל לשcב איתה כי אנחנו ניהיה נשואות?
אנונימית
^^ פניתי לאנונימית
אנונימי
^^ לא, כי אין שום משמעות ל"נישואין" שלכן, אין נישואין לשתי נשים.
אנונימי
^^^לא כי זה לא מאושר ע"י הרבנות והנישואין לא מוכרים את יכולה ל*כב אבל נישואין לא יהיו מוכרים וזה לא יהיה נחשב כי זה אסור ע"פ הדת
אנונימי
בטח שיש נישואין להט"בים ומה יקרה עם אשcב איתה חוץ מזה מה זאת אומרת אסור ע"פ הדת אני לא באמת חושבת שהדת יכולה להגיד לי מה לעשות בנוגע למיניות שלי
אנונימית
אין לאיזה היכר ביהדות^^^ ולכן זה לא משנה אם ת*כי לפני או אחרי
אנונימי
ת*כבי***^^^^
אתם לא יכולים להחליט בנוגע למיניות שלי
אנונימית
^^^^ הלכה לא מכירה בזה. איזה ברכה נראה לך שאפשר לברך שם? ה' צוה על זה? הקידוין לא יחולו סתם ככה.
אז אמרתי שאם היו היום דיינים סמוכים (חבל שאין היום ומקווה שזה יחזור במהרה בימינו בעזרת ה' יתברך) - היו מכים אותך מכת מרדות כדי ללמד אותך לקח.
אם אין את זה היום (לצערי הרב) - אז הקב"ה ידאג איך להעניש את מי שעובר על מצוותיו (במקרה הזה שלא לעשות מעשה ארץ מצרים, דהיינו נשים המסולולות זו בזו).
אז אמרתי שאם היו היום דיינים סמוכים (חבל שאין היום ומקווה שזה יחזור במהרה בימינו בעזרת ה' יתברך) - היו מכים אותך מכת מרדות כדי ללמד אותך לקח.
אם אין את זה היום (לצערי הרב) - אז הקב"ה ידאג איך להעניש את מי שעובר על מצוותיו (במקרה הזה שלא לעשות מעשה ארץ מצרים, דהיינו נשים המסולולות זו בזו).
אנונימי
מאיפה אתם יודעים שזה בן ולא בת ומאיפה אתם יודעים שהוא/היא לא מקבלים את הלהט"ב
אנונימית
ומעניין שאת כל הדברים המזעזעים והמגוכחים האלה כתבת מאנונימי.
באותו הנושא: