9 תשובות
בתנך כשכתוב בבראשית איך נראה האדם אחרי שאמרו שהוא דומה לאלוהים אז משתמשים במילה "לו" ובזכר..
לא יודע יותר מדי
הוא לא זכר, ולא נקבה.
אין לא גוף ולא דמות הגוף, ולכן אין מה לשייך אליו כל מושג גשמי.

פשוט יותר נוח\נהוג לפנות אליו כך, למרות שיש מקומות שפונים אליו גם בלשון נקבה.
לא הגיעו למצב כזה יש הרבה בתורה שמדברים אל ה' בלשון נקבה אין זכר נקבה ה' הוא הכל
אמא טובה חוזרת רטובה

האם שאלו אותך אם יש או אין אלוקים?
(וודאי שיש)
מדוע לענות דברים שלא קשורים?
שואל השאלה:
הנקודה שלי היא אחרת, גם אם הנורמה הייתה לדבר בלשון נקבה, לא הבנתי את הקטע לתת מגדר לישות מעל כל דמיון (אני אתאיסטית אבל זה לא משנה)
כי אנחנו צריכים לפנות אל הישות בין אם זה בתפילות או בין אם זה בבקשות ובכל דבר שקשור בכך.
ולפנות בלשון רבים יותר קשה בעברית ופחות מקובל ומוכר
אלוקים הוא לא זכר ולא נקבה, הוא משהו רוחני ולא גשמי
פשוט בדכ כשמדברים על משהו שלא יודעים את המגדר שלו אומרים אותו בלשון זכר..
ויש גם פעמים שאומרים בלשון נקבה (כמו במודים, "מודים אנחנו לָךְ..")
אין להשם מין כמובן הוא בורא לא נברא
העולם בנוי על בחינות זכר ובחינות נקבה, לעיתים פונים להשם בלשון זכר ולעיתים בלשון נקבה, תלוי לפי הבחינה אליה פונים
(מצטער אם איני מובן מספיק, אבל לא פשוט להבין את השם)
כי הסופר שכתב את הספר רצה דמות חזקה שתשמור על העם המפורסם בו. הוא בחר בדמות גברית כי כנראה היה שוביניסט