16 תשובות
מה לא
אנונימית
שואל השאלה:
אתם יודעים בוודאות? או שפשוט לא שמעתם על זה?
אתם יודעים בוודאות? או שפשוט לא שמעתם על זה?
אנונימית
בוודאות. ברור שלא
לא.
המצוות של האסלאם והיהדות דומות מאוד, או לפחות הסגנון שלהן. גם זה ששהידים מקבלים "72 בתולות" שקר.
המצוות של האסלאם והיהדות דומות מאוד, או לפחות הסגנון שלהן. גם זה ששהידים מקבלים "72 בתולות" שקר.
אנונימי
מה פתאום
על מה אתם מדברים, בשבילם זה מומלץ להכות אותה כדי "לחנך אותה" ו"להחזיר אותה למוטב" הבעל יכול מותר ומשובח לפי האיסלאם להכות את נשותיך אם הן "לא מתנהגות כראוי" לפי דעתו. מה אתם עונים כאילו אתם מכירים, זה נשמע לכם רע ובלתי אפשרי אז אתם עונים "לא" אבל אתם לא באמת יודעים אז למה לחרטט
אנונימית
זה בהדית', וזה מאוד משתנה בין זרם לזרם וזה יותר תרבותי מאשר דתי, גם ביהדות בספריו של הרמב"ן יש כתבים דומים לגבי היחס לאישה
^זה לא נכון ומגעיל מצדך לומר, מה אתה יודע על הרמב"ם בכלל? שמעת ציטוט שהוצא מהקשרו ומאז אתה מאמין שזה המצב? זה נהיה מעייף כבר להתווכח עם טיפשות. מכירה מיליון כמוך. בטוחים שהם צודקים לפני שהם בכלל למדו על מה הם מדברים
אנונימית
דבר ראשון התייחסתי לרמב"ן בנ' לא לרמב"ם, אפרופו הרמב"ם, אחד מקביעותיו:
"כל אישה שתמנע מלעשות מלאכה מן המלאכות שהיא חייבת לעשותן, כופין אותה ועושה, אפילו בשוט."
ומאיפה לך שמה שאת קראת לא מוצא מהקשרו?
"כל אישה שתמנע מלעשות מלאכה מן המלאכות שהיא חייבת לעשותן, כופין אותה ועושה, אפילו בשוט."
ומאיפה לך שמה שאת קראת לא מוצא מהקשרו?
לא חושב
אמנם הם כן רואים את האישה כחפץ וכן מחפשים תאוות, אבל הכאת נשים באה מרוע לב אישי שלהם
אמנם הם כן רואים את האישה כחפץ וכן מחפשים תאוות, אבל הכאת נשים באה מרוע לב אישי שלהם
תלוי איזה זרם מהאיסלאם ואיזה אסכולה. לדוגמה חוקי השריעה? כן. זה כמו חוקי סנהדרין או המשפט העברי של היהדות או המשפט הקאנוני של הנצרות. איסלאם הסוני? יש 4 אסכולות באיסלאם הסוני:
*האסכולה החנבלית
*האסכולה השאפעית
*האסכולה המאלכית
*האסכולה החנפית
הראשונה היא הכי קיצונית (ברמה של מה שהולך באיראן) והתחתונה נחשבת להכי נורמלית (ברמה של המוסלמים של ארצות הברית). אצל האסכולה החנבלית זה מגיע למימדים של פדופיליה, אלימות וכו'. לעומת זאת, אצל האסכולה החנפית זה נשאר בגדר "אני מאמין באללה ומבחינתי אני מקיים רק מצוות כמו הכנסת אורחים".
איסלאם שיעי? זה שונה.
שזה כבר חוקים של סחר בבני אדם או פדופיליה וגם של חיתון בכפייה. כמו מה שהיה בימי הביניים עם המשפט הקאנוני של הנצרות, או חוקי סנהדרין והמשפט העברי של היהדות (שעכשיו הרבה חרדים רוצים לעשות את זה אצלנו בישראל). מבחינתם זה בסדר גמור להכות את אישתך, לפעמים אפילו רצוי, "אבל רק אם מגיע לה כמובן, היא תהיה ממושמעת וצייתנית וכנועה, אבל לא עושים את זה סתם ככה". כן, זה אשכרה משהו שנאמר - "שמגיע לה". הרבה מאוד השתקה והאשמת קורבן. אבל שוב, זה תלוי מאוד בחוקי הזרם/האסכולה וברמת הקיצוניות שלהם.
בשורה התחתונה,
האם זה כתוב בקוראן? לא באופן מפורש. הכל ניחושים ופרשנויות. זה לא כאילו באמת בקוראן כתוב מפורשות שצריך לעשות את זה, הם סתם מחפשים סיבה לאלימות. והגיע הזמן שהם יקחו אחריות על המעשים שלהם. עובדה שיש הרבה מוסלמים מתונים שלא מכים את הנשים שלהם, באמת שלא חסרים כאלו. מי שמכה את אישתו "בגלל הדת" סתם מחפש תירוץ
*האסכולה החנבלית
*האסכולה השאפעית
*האסכולה המאלכית
*האסכולה החנפית
הראשונה היא הכי קיצונית (ברמה של מה שהולך באיראן) והתחתונה נחשבת להכי נורמלית (ברמה של המוסלמים של ארצות הברית). אצל האסכולה החנבלית זה מגיע למימדים של פדופיליה, אלימות וכו'. לעומת זאת, אצל האסכולה החנפית זה נשאר בגדר "אני מאמין באללה ומבחינתי אני מקיים רק מצוות כמו הכנסת אורחים".
איסלאם שיעי? זה שונה.
שזה כבר חוקים של סחר בבני אדם או פדופיליה וגם של חיתון בכפייה. כמו מה שהיה בימי הביניים עם המשפט הקאנוני של הנצרות, או חוקי סנהדרין והמשפט העברי של היהדות (שעכשיו הרבה חרדים רוצים לעשות את זה אצלנו בישראל). מבחינתם זה בסדר גמור להכות את אישתך, לפעמים אפילו רצוי, "אבל רק אם מגיע לה כמובן, היא תהיה ממושמעת וצייתנית וכנועה, אבל לא עושים את זה סתם ככה". כן, זה אשכרה משהו שנאמר - "שמגיע לה". הרבה מאוד השתקה והאשמת קורבן. אבל שוב, זה תלוי מאוד בחוקי הזרם/האסכולה וברמת הקיצוניות שלהם.
בשורה התחתונה,
האם זה כתוב בקוראן? לא באופן מפורש. הכל ניחושים ופרשנויות. זה לא כאילו באמת בקוראן כתוב מפורשות שצריך לעשות את זה, הם סתם מחפשים סיבה לאלימות. והגיע הזמן שהם יקחו אחריות על המעשים שלהם. עובדה שיש הרבה מוסלמים מתונים שלא מכים את הנשים שלהם, באמת שלא חסרים כאלו. מי שמכה את אישתו "בגלל הדת" סתם מחפש תירוץ
מאיפה הבאת הזה?
וגם אם כן אז רק הקיצוניים אצלם חושבים כך
וגם אם כן אז רק הקיצוניים אצלם חושבים כך
הם מתייחסים לנשים כמו על חפץ, אין להם מצווה להרביץ להם.
אבל האיסלאם אומר שעולם הבא מורכב מכל ההנאות הגשמיות , כגון: בשר, נשים וכו'
אבל האיסלאם אומר שעולם הבא מורכב מכל ההנאות הגשמיות , כגון: בשר, נשים וכו'
אנונימי
ליהודיות כן בוודאי
^^^
אתה מודע לזה שאף אחד לא יכול להתיימר ובטח לא יכול לדבר בשם התנ"ך ובשם אלוהים. אף אחד לא יכול לדבר בשמם. ברור שהוא יכול להסביר את הדברים שכולנו מסכימים עליהם, אבל בשום פנים ואופן הוא עצמו לא יכול לקבוע מה קרה בסיפורים ומה אלוהים רוצה. ואפילו הפרשנים עצמם הם בני אדם, הם לא אלוהים. הם לא יכולים לקבוע באופן קטגורי מה נכון ומה לא לפי התנ"ך.
הרבנים האלו הם לא אלוהים ולא מדברים בשמו. הם *מנסים* לפרש את רצונו של אלוהים. אבל מי אמר שהם צודקים? מי אמר שהפירוש שלהם נכון? הם מנחשים מה אלוהים רוצה, אבל הם לא יודעים את זה. ולחשוב שאתה יכול לדבר בשם אלוהים זה סתם שיגעון גדלות. זה בן אדם עם תסביך עליונות. אתה בן אדם, אתה לא אלוהים. דע את מקומך.
לקבוע שאלוהים הומופוב שוביניסט גזען בעד אונס בעד אלימות נגד צה"ל נגד השכלה ונגד עבודה - זה לא יהדות. אלו שקוראים לעצמם "יהודים" והם בעד אחד מהדברים האלו? זאת לא יהדות, זה האיסלאם השיעי. זה למה חרדים, רבנות, חב"דניקים, חסידות ברסלב או חסידות גור, נטורי קרתא וכו' - אין אצלם שום דבר יהודי. זה פשוט עיוות מוחלט של היהדות, הם קופי פייסט של האיסלאם. והם לא מייצגים אף אחד חוץ מאת עצמם. הם מוציאים שם רע לכולם.
יהדות זה דת של שלום ואהבה. ברגע שהיא נלקחת למקום של אלימות ושנאה, אל תקרא לעצמך יהודי.
אתה מודע לזה שאף אחד לא יכול להתיימר ובטח לא יכול לדבר בשם התנ"ך ובשם אלוהים. אף אחד לא יכול לדבר בשמם. ברור שהוא יכול להסביר את הדברים שכולנו מסכימים עליהם, אבל בשום פנים ואופן הוא עצמו לא יכול לקבוע מה קרה בסיפורים ומה אלוהים רוצה. ואפילו הפרשנים עצמם הם בני אדם, הם לא אלוהים. הם לא יכולים לקבוע באופן קטגורי מה נכון ומה לא לפי התנ"ך.
הרבנים האלו הם לא אלוהים ולא מדברים בשמו. הם *מנסים* לפרש את רצונו של אלוהים. אבל מי אמר שהם צודקים? מי אמר שהפירוש שלהם נכון? הם מנחשים מה אלוהים רוצה, אבל הם לא יודעים את זה. ולחשוב שאתה יכול לדבר בשם אלוהים זה סתם שיגעון גדלות. זה בן אדם עם תסביך עליונות. אתה בן אדם, אתה לא אלוהים. דע את מקומך.
לקבוע שאלוהים הומופוב שוביניסט גזען בעד אונס בעד אלימות נגד צה"ל נגד השכלה ונגד עבודה - זה לא יהדות. אלו שקוראים לעצמם "יהודים" והם בעד אחד מהדברים האלו? זאת לא יהדות, זה האיסלאם השיעי. זה למה חרדים, רבנות, חב"דניקים, חסידות ברסלב או חסידות גור, נטורי קרתא וכו' - אין אצלם שום דבר יהודי. זה פשוט עיוות מוחלט של היהדות, הם קופי פייסט של האיסלאם. והם לא מייצגים אף אחד חוץ מאת עצמם. הם מוציאים שם רע לכולם.
יהדות זה דת של שלום ואהבה. ברגע שהיא נלקחת למקום של אלימות ושנאה, אל תקרא לעצמך יהודי.
באותו הנושא: