44 תשובות
אנשים טובים
כלום
אין לי בעיה איתם
מבזבזים זמן בקריאת ספר במקום להועיל
שנאת חינם בשפע לכל מי שלא משתייך אליהם.
בני אדם כמו כולנו כל אחד שונה ויש גם מלא זרמים בתוכם אז אי אפשר להכליל
אין לי שום דעה מבחינתי הם פשוט בני האדם כמו כולם וזהו
שואל השאלה:
לדעתי הם רק צריכים לעשות צבא, יש חרדים שכן תורמים למדינה והרבה מהם הם אנשים טובים
לדעתי הם רק צריכים לעשות צבא, יש חרדים שכן תורמים למדינה והרבה מהם הם אנשים טובים
אין לי דעות על חרדים
שיעשו מה שטוב להם זה ממש לא ענייני
שיעשו מה שטוב להם זה ממש לא ענייני
2237
אני אדם חילוני ואתאיסט ולא מסכים איתך בשיט
אין צורך בגישה כזאת
מסכים איתך שהצורה בה הם משתלבים בשוק העבודה וכו' היא לא טובה אבל כל שאר הדברים שכתבת לא נחוצים
אני אדם חילוני ואתאיסט ולא מסכים איתך בשיט
אין צורך בגישה כזאת
מסכים איתך שהצורה בה הם משתלבים בשוק העבודה וכו' היא לא טובה אבל כל שאר הדברים שכתבת לא נחוצים
אנונימי
שואל השאלה:
אליסף ללמוד תורה זה כמעט ולא מועיל בשום צורה, אי אפשר לדעת אם הסיפורים שם אמיתיים
אליסף ללמוד תורה זה כמעט ולא מועיל בשום צורה, אי אפשר לדעת אם הסיפורים שם אמיתיים
שואל השאלה:
החרדים אבל כן תורמים קצת למדינה כי הם מקימים כל מיני עמותות אבל יש הרבה חרדים שלא תורמים בכלל למדינה
החרדים אבל כן תורמים קצת למדינה כי הם מקימים כל מיני עמותות אבל יש הרבה חרדים שלא תורמים בכלל למדינה
יהודים טובים שמראים דגומא חיובות לכל יהודי לאן יש לשאוף בעבודת ה' יתברך. בהחלט כדאי ללמוד מהם. ובטח שאפשר לדעת שהתורה היא אמיתית, יש לזה הוכחות (אבל זה לשאלה אחרת).
אנונימי
לא מת עליהם, הכרתי הרבה חרדים שאוהבים לדחוף את הדת שלהם על אנשים אחרים.
בני אדם טובים ששומרים את המסורת היהודית שלנו
ועושים חסדים לכל אדם באשר הוא
ועושים חסדים לכל אדם באשר הוא
^^ הדת שלהם? ואנשים אחרים הם לא יהודים (אני מדבר על רוב המדינה)?
אנונימי
כחרדי ממוצע אדם בסדר.
שונא מאוד את המנהיגים החרדים ואת ראשי המפלגות החרדיות
שונא מאוד את המנהיגים החרדים ואת ראשי המפלגות החרדיות
לא כולם יהודים במדינה, אני אישית לא וגם הרבה אנשים במעגל החברים שלי גם לא.
רוב המדינה יהודית, אבל יש אחוז די גבוה של לא יהודים.
רוב המדינה יהודית, אבל יש אחוז די גבוה של לא יהודים.
^^^ שונא תלמידי חכמים?
"עון גדול הוא לבזות תלמידי חכמים או לשנאותן וכל המבזה את החכמים אין לו חלק לעולם הבא והוא בכלל כי דבר ה' בזה" (שולחן ערוך, יורה דעה, סימו רמג, סעיף ו).
מהיכן האיסור המיוחד לשנאת תלמידי חכמים (הרי אסור לשנוא כל יהודי, לא רק תלמיד חכם)? "וְאִם בְּחֻקֹּתַי תִּמְאָסוּ, וְאִם אֶת מִשְׁפָּטַי תִּגְעַל נַפְשְׁכֶם, לְבִלְתִּי עֲשׂוֹת אֶת כָּל מִצְוֹתַי, לְהַפְרְכֶם אֶת בְּרִיתִי" (ויקרא כו, טו) .
רש"י
"ואם בחקתי תמאסו" - מואס באחרים העושים
"משפטי תגעל נפשכם" - שונא החכמים
"לבלתי עשות" - מונע את אחרים מעשות
"את כל מצותי" - כופר שלא צויתים לכך נאמר את כל מצותי ולא נאמר את כל המצות
"להפרכם את בריתי" - כופר בעיקר הרי שבע עבירות הראשונה גוררת השניה וכן עד השביעית ואלו הן לא למד ולא עשה מואס באחרים העושים שונא את החכמים מונע את האחרים כופר במצות כופר בעיקר
"עון גדול הוא לבזות תלמידי חכמים או לשנאותן וכל המבזה את החכמים אין לו חלק לעולם הבא והוא בכלל כי דבר ה' בזה" (שולחן ערוך, יורה דעה, סימו רמג, סעיף ו).
מהיכן האיסור המיוחד לשנאת תלמידי חכמים (הרי אסור לשנוא כל יהודי, לא רק תלמיד חכם)? "וְאִם בְּחֻקֹּתַי תִּמְאָסוּ, וְאִם אֶת מִשְׁפָּטַי תִּגְעַל נַפְשְׁכֶם, לְבִלְתִּי עֲשׂוֹת אֶת כָּל מִצְוֹתַי, לְהַפְרְכֶם אֶת בְּרִיתִי" (ויקרא כו, טו) .
רש"י
"ואם בחקתי תמאסו" - מואס באחרים העושים
"משפטי תגעל נפשכם" - שונא החכמים
"לבלתי עשות" - מונע את אחרים מעשות
"את כל מצותי" - כופר שלא צויתים לכך נאמר את כל מצותי ולא נאמר את כל המצות
"להפרכם את בריתי" - כופר בעיקר הרי שבע עבירות הראשונה גוררת השניה וכן עד השביעית ואלו הן לא למד ולא עשה מואס באחרים העושים שונא את החכמים מונע את האחרים כופר במצות כופר בעיקר
אנונימי
הם כמעט ולא תורמים למדינה אבל הם תורמים המון לכל עם ישראל!!!
לרוב אנשים עם אופי טוב ומידות טובות!!
שווה להשתייך אליהם
לרוב אנשים עם אופי טוב ומידות טובות!!
שווה להשתייך אליהם
^^^ כל הזמן אומרים את זה ועדיין רואים המוני חרדים בהתנהגות ברברית
זה כבר נראה כאילו מנסים לטאטא את זה מתחת לשטיח, וכל פעם שיהיו חרדים שלא מתנהגים בהתאם (וזה קורה הרבה) פשוט אומרים "הם לא באמת חרדים" ומסירים את האחריות מלתת לזה חשיבות.
זה כבר נראה כאילו מנסים לטאטא את זה מתחת לשטיח, וכל פעם שיהיו חרדים שלא מתנהגים בהתאם (וזה קורה הרבה) פשוט אומרים "הם לא באמת חרדים" ומסירים את האחריות מלתת לזה חשיבות.
אנונימי
nicklepickle, בסדר אולי יש כאן 20% לא יהודים, אבל האמן לי שאין לחרדים שום אינטרס לכפות את הדת על הגויים, יהדות לא מעודדת גיור.
אנונימי
^^ כי מי שחרד לדבר ה' לא אמור להתנהג רע, זה סותר את המהות של להיות חרד לדבר ה'.
אנונימי
אנונימי, אינני יהודי ואבקש ממך לא לצטט לי מקורות שאיני מאמין בנכונותם. אני שונא את המנהיגים החרדים כי רובם מניעים את החוקים של המפלגות החרדיות, גורמים לי להיות אזרח סוג ב' (צריך לבזבז שלוש שנים מחיי בצבא בניגוד לחרדים, צריך לשלם יותר מס, אינני מקבל מענקי כסף מהמדינה בניגוד לחרדים, מקבל פחות הטבות מחרדים במענקים מהמדינה...), ולצערי אני מעדיף שיהיה לי שיוויון זכויות עם רוב החרדים מאשר שאהיה נחות מהם.
אי אפשר להכליל אבל אכן יש חלק מהציבור החרדי שלא מתגייס לא משלם מיסים לא עובד רק יושב וקורא ספר על חשבון כל המדינה
אנשים טובים בסך הכל
אין
אני לא מכירה חרדים אישית כדי שתהיה לי דעה
אני לא מכירה חרדים אישית כדי שתהיה לי דעה
יש ויש,נתקלתי יותר בכאלה שמציתים טרור ובגישה של אם אתה לא הולך בדרך שלהם אתה זבל אנושי,וכאלה כמובן אני לא יכול לסבול,אבל יש ביניהם אנשים טובים שמקבלים דעות שונות
אין לי בעיה איתם...יש לי דודה ובני דודים שהם חרדיים
אין לי ככ דעה, הם אנשים בדיוק כמונו.
חלק אנשים רעים וחלק טובים
דעות חלוקות
כאילו כבני אדם ממש אין לי בעיה אליהם אבל הבעיה העיקרית שלי איתם זה יותר שהם מקבלים כסף מהממשלה שהם לא עובדים וזה מגיע מהחשבון של אנשים שעובדים קשה מאוד בשביל הכסף שלהם
כאילו כבני אדם ממש אין לי בעיה אליהם אבל הבעיה העיקרית שלי איתם זה יותר שהם מקבלים כסף מהממשלה שהם לא עובדים וזה מגיע מהחשבון של אנשים שעובדים קשה מאוד בשביל הכסף שלהם
בכללי הם אנשים טובים לא מזיקים לאף אחד ותורמים את תפקידם בתור תמיכה רוחנית למדינה שלנו.
יש יוצאי דופן שלא מתנהגים כראוי אבל השאר באמת סבבה
יש יוצאי דופן שלא מתנהגים כראוי אבל השאר באמת סבבה
לא הכרתי כל בן אדם חרדי שקיים ,כל בן אדם הוא שונה.
אני חושבת שהיוזמות והעמותות שהם מקימים מדהימות.
אני חושבת שהיוזמות והעמותות שהם מקימים מדהימות.
אנשים טובים יראי שמים שלא עשו רע לאף אחד (כמובן שאני מדברת רק על חרדים אמיתיים כי לא כל אחד שמתלבש כמו חרדי הוא בהכרח חרדי) וכל מה שרוב החילונים יודעים עליהם זה הסטיגמות שהתקשורת מפיצה וזה נורא חבל...
תכלס הקהילה הזאת היא סכנה למדינת ישראל יותר מכל אויב מבחוץ
לדמוקרטיה לקדמה להתפתחות לזכויות אדם למודרנה לשיגשוג של המדינה
לדמוקרטיה לקדמה להתפתחות לזכויות אדם למודרנה לשיגשוג של המדינה
אנונימי
אנשים טובים,אני חושבת שאנשים שונאים אותם בלי סיבה.זהו מדינה יהודית
אנונימית
אנשים טובים
אבל לא המזוייפים שמתנהגים כמו כת שלחילונים איכשהו נדמה שהם קשורים ליהדות ._.
אבל לא המזוייפים שמתנהגים כמו כת שלחילונים איכשהו נדמה שהם קשורים ליהדות ._.
יש ויש. רוב אלו שפגשתי סתם מוציאים אותם רע
הם בסדר, רק ימנים קיצוניים ולא הולכים לצהל עם כמה שהם מדברים שזאת המדינה שלנו והמקום שלנו
לגרש את כל הפינגווינים לאנטרקטיקה..!!
סתםסתם
הקהילה הכי איכותית בבריאה.
סתםסתם
הקהילה הכי איכותית בבריאה.
רובם נחמדים, אבל תמיד יש את האלה שפחות
אתם רואים הרבה חרדים שהם לא משהו לאחרונה
וזה בגלל שכמות החרדים גדלה וביחס לחרדים זה ממש קצת
כי רוב החרדים צדיקים עם מידות טובות שראויים להערצה ואת רוב החרדים הם לא מיוצגים לעולם כי הם עסוקים בלעבוד את ה'
וזה בגלל שכמות החרדים גדלה וביחס לחרדים זה ממש קצת
כי רוב החרדים צדיקים עם מידות טובות שראויים להערצה ואת רוב החרדים הם לא מיוצגים לעולם כי הם עסוקים בלעבוד את ה'
אף אחד לא שונא אותם בטח שלא בלי סיבה, הם מרגישים את השנאה שלהם על בשרם
אנונימי
באותו הנושא: