36 תשובות
כי אין שום הסבר מדעי והגיוני לכך שים סוף יכול "להקרע"
תקשיב רגע
יש הבדל בין מסורת לאמונה.
אני חוגגת חגים כי זו מסורת, אבל אני לא חוגגת כי אני מאמינה בה'.
אני יהודיה מבחינת מסורת, אבל אני לא שומרת מצוות או חושבת שכל הדברים האלה קרו כולל הקיום של ה'.
יש הבדל בין מסורת לאמונה.
אני חוגגת חגים כי זו מסורת, אבל אני לא חוגגת כי אני מאמינה בה'.
אני יהודיה מבחינת מסורת, אבל אני לא שומרת מצוות או חושבת שכל הדברים האלה קרו כולל הקיום של ה'.
שואל השאלה:
בתולת ים
את יודעת אבל שהמדע מחזק את זה שיש אלוקים , כן?
וגם אם זה לא נשמע לנו 'הגיוני', גם מה שהנאצים עשו לא נשמע הגיוני על הדעת.. ובכל זאת זה נעשה - זו רק דוגמא אחת מתוך כמה מאות.
בתולת ים
את יודעת אבל שהמדע מחזק את זה שיש אלוקים , כן?
וגם אם זה לא נשמע לנו 'הגיוני', גם מה שהנאצים עשו לא נשמע הגיוני על הדעת.. ובכל זאת זה נעשה - זו רק דוגמא אחת מתוך כמה מאות.
אנונימי
שואל השאלה:
שוארמה
ברגע שיהודי חוגג פסח, הוא לא 'חוגג סתם'.
המסורת היהודית שהועברה מדור לדור מוכיחה ומחזקת את התורה..
שוארמה
ברגע שיהודי חוגג פסח, הוא לא 'חוגג סתם'.
המסורת היהודית שהועברה מדור לדור מוכיחה ומחזקת את התורה..
אנונימי
כי לדברים היסטוריים אחרים יש הוכחות ארכיאולוגיות, והם עדיין לא תמיד מדויקים כמו שה"מסורת מאב לבן" מספרת
לא בדקתי ספציפית את קריעת ים סוף, אבל אני מאמינה שאם מצאו לזה הוכחות ארכיאולוגיות היה שם אירוע טבעי כלשהו, אולי גאות ושפל, יש כאלה דברים בטבע ששני צדדים של ים מתנגשים אחד בשני ונוצר קרע כזה אבל לא לגמרי כמו שאתה מדמיין
מסורת וחגים זה לא הוכחה, לכל דת יש מסורת וחגים ואתה לא יכול להגיד שרק אירועים מדת אחת נכונים, כי אנחנו צודקים והם לא? לוגית לא הגיוני
אגב אני כן חוגגת סתם. אין לי שמץ מה המסורת בפסח, אני פשוט אוכלת מצות כי יש
גם בחנוכה, יש חנוכיה ויש סופגניות, זה מסורת כל כך רנדומלית ומצחיקה שאני פשוט עושה אותה
לא בדקתי ספציפית את קריעת ים סוף, אבל אני מאמינה שאם מצאו לזה הוכחות ארכיאולוגיות היה שם אירוע טבעי כלשהו, אולי גאות ושפל, יש כאלה דברים בטבע ששני צדדים של ים מתנגשים אחד בשני ונוצר קרע כזה אבל לא לגמרי כמו שאתה מדמיין
מסורת וחגים זה לא הוכחה, לכל דת יש מסורת וחגים ואתה לא יכול להגיד שרק אירועים מדת אחת נכונים, כי אנחנו צודקים והם לא? לוגית לא הגיוני
אגב אני כן חוגגת סתם. אין לי שמץ מה המסורת בפסח, אני פשוט אוכלת מצות כי יש
גם בחנוכה, יש חנוכיה ויש סופגניות, זה מסורת כל כך רנדומלית ומצחיקה שאני פשוט עושה אותה
שואל השאלה:
אנונימית6183
קודם כל,
כמו שאמרתי -
איך את יודעת שהיו מסעות צלב למרות שלא היית או ראית אותם? זה עבר מאנשים שחיו באותה תקופה ככה מדור לדור עד ימינו..
אז קל וחומר המסורת היהודית שהיא יותר עתיקה ובעלת היסטוריה ארוכה יותר - איזו סיבה יש ל-לא להאמין לה?
שנית, יש ממצאים ארכיאולוגים רבים לקריעת ים סוף.
אנונימית6183
קודם כל,
כמו שאמרתי -
איך את יודעת שהיו מסעות צלב למרות שלא היית או ראית אותם? זה עבר מאנשים שחיו באותה תקופה ככה מדור לדור עד ימינו..
אז קל וחומר המסורת היהודית שהיא יותר עתיקה ובעלת היסטוריה ארוכה יותר - איזו סיבה יש ל-לא להאמין לה?
שנית, יש ממצאים ארכיאולוגים רבים לקריעת ים סוף.
אנונימי
למה שאלת אם אתה מתווכח?
הבאתי לך את העמדה שלי.
אני אוכלת מצות כי זה טעים ולא כי אני חושבת שהלכו 40 שנה במדבר
שאגב, 40 שנה? ממצרים לישראל? למי זה הגיוני
הבאתי לך את העמדה שלי.
אני אוכלת מצות כי זה טעים ולא כי אני חושבת שהלכו 40 שנה במדבר
שאגב, 40 שנה? ממצרים לישראל? למי זה הגיוני
איך המדע מוכיח שאלוהים קיים?
כמו שאמרתי, אני מאמינה למסעות צלב כי יש לזה הוכחות ארכיאולוגיות, לא כי זו מסורת
וכמו שאמרתי אם יש ממצאים ארכיאולוגיים ככל הנראה שזה משהו טבעי, התנגשות גלים או שפל וגאות זה דבר שקורה
אני לא בהכרח לא מאמינה לכל מה שקרה בתנך, אני בטוחה שמי שלא כתב את התנך כתב כמה דברים נכונים ממה שהוא ראה, אבל זה לא אומר שהפרשנות של "זה קרה אז זה אלוהים" נכונה
הרבה דברים שההגיון של פעם לא ידע להסביר מדעית פשוט אמרו אה זה נס זה אלוהים
וכמו שאמרתי אם יש ממצאים ארכיאולוגיים ככל הנראה שזה משהו טבעי, התנגשות גלים או שפל וגאות זה דבר שקורה
אני לא בהכרח לא מאמינה לכל מה שקרה בתנך, אני בטוחה שמי שלא כתב את התנך כתב כמה דברים נכונים ממה שהוא ראה, אבל זה לא אומר שהפרשנות של "זה קרה אז זה אלוהים" נכונה
הרבה דברים שההגיון של פעם לא ידע להסביר מדעית פשוט אמרו אה זה נס זה אלוהים
אגב אני אשמח שתשלח לי קישור איפה כתוב שמצאו לזה ממצאים ארכיאולוגיים
תראה, זה מפורסם כמו אומנויות של שייקספיר, מונה ליזה, וכל מיני סיפורים ואנשים שידועים לנו מפעם.
אין לי שום הוכחה למה שהיה, שום תמונות, שום זיכרון פיזי כמו תכשיט או בגד, אלא רק מידע שאנשים יודעים, וזה יכול להיות אגדה מפורסמת או סיפור עתיק.
אין לי שום הוכחה למה שהיה, שום תמונות, שום זיכרון פיזי כמו תכשיט או בגד, אלא רק מידע שאנשים יודעים, וזה יכול להיות אגדה מפורסמת או סיפור עתיק.
שלום אדוני
כל חברי מטאליקה נוצרים והם כתבו שיר על חג פסח
איך אתה מסביר את זה
כל חברי מטאליקה נוצרים והם כתבו שיר על חג פסח
איך אתה מסביר את זה
אנונימי
תראה, הסיפור על קריעת ים סוף יכול מאוד בקלות להיות ממוצא או מוקצן, הסיבה שהוא פחות אמין היא שצריך להאמין שאלוהים קיים בשביל להאמין שהאירוע הזה קרה, לעומת שמלחמות שאנחנו פשוט יודעים שהם קרו.
ואוו כתבת בצורה מדהימה וצודקת
אני אגיד לך דוגרי אני כן מאמין בסיפורים מהתנל פשוט בלי החלק האלוהי
כל המלחמות וזה כן, כי זאת היסטוריה של העם, כמו שמלחמות עוברות כי הן ההיסטוריה של האימפריה,המדינה העולם או העם
כל המלחמות וזה כן, כי זאת היסטוריה של העם, כמו שמלחמות עוברות כי הן ההיסטוריה של האימפריה,המדינה העולם או העם
תקשיבו בסופו של יום בתור אדם דתי יש יותר הגיון בלא להאמין בדת מאשר לעבוד את ה'(על פי דת) כי הרי מדוע שיבקש ממנו משהו הרי יש לו והכול ולמה הוא לא מתגלה וכו יש מליון שאלות, אך בסופו של דבר אם אתה מכריע לעבוד אותו ולנסות להגיע להכרתו(כדברי קהלת "סוף דבר הכול נשמע את האלוהים ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם")ולמצוא איזה ערך אמיתי בהבל האין סופי שאנו חיים בו זה דבר גדול שדורש אומץ לכן בסופו של דבר יש הגיון בשני הדברים אך זה בהכרעתו של האדם ושום דבר אחר לא יכול להשפיע, אפילו שה' התגלה לעם ישראל בהר סיני הם מידי אחר כך בנו עגל זהב אף על פי הוכחה ממשית אז בסופו של יום הכול תלוי בכרעה ושום ידע אחר בעולם לא יכול להשפיע!
אנונימי
^^^חחח...לא, למסעות הצלב לא היו תיעודים
בעולם בו אין אזכור/תיעוד של עניינים על טבעיים, אין סיבה להאמין בסיפור על אחד.
מאותה הסיבה שאף אחד לא יאמין לי שאני יכול לעוף, מישהו אי פעם ראה אדם מעופף כדי לחשוב שזה בכלל אפשרי?
מאותה הסיבה שאף אחד לא יאמין לי שאני יכול לעוף, מישהו אי פעם ראה אדם מעופף כדי לחשוב שזה בכלל אפשרי?
אנונימי
אם לא היו לזה תיעודים זה עוד יותר גורם לי לא להאמין בזה. כשהייתי קטנה האמנתי למלא דברים, יכול להיות שמישהו סיפר את זה מתישהו והאמינו לו ואז סיפרו את זה לעוד וכך הלאה וזה נעשה מוכר אז חוגגים לכבוד זה חג זה לא אומר שזה קרה
בתכלס אי אפשר באמת לדעת לא על קריעת ים סוף ולא על מסעות הצלב בלי באמת לעשות חקר עמוק ולא רק להסתמך על דברים שיכולים להיות גם שקר.
וקיום של דבר אחד לא בהכרח מוכיח את הקיום של השני.
וגם אם באמת הייתה קריעת ים סוף, אתה לא יכול לדעת שאלוהים אחראי לזה, ואתה גם לא יכול לדעת שזה קרה בדיוק ככה.
לפי התפיסה שלי על הדברים האלה אלוהים הוא רק דבר שאנשים המציאו כדי לענות על שאלות שלא היה להם תשובות בשבילם. אין הוכחה ברורה לזה שהוא קיים. (אלא אם יש ואז אני אשמח לראות אותה.)
ולמרות שיש לי דעות שונות משל האחרים זה לא אומר שאני לא אכבד אותם או שאני אנסה לשכנע אותם אחרת. אני מסבירה את מה שאני חושבת ולא מנסה לשכנע אף אחד כאן- למען הסר ספק. בכל מקרה אני אשמח להמשיך לדבר על זה אם יהיה לי כוח
וקיום של דבר אחד לא בהכרח מוכיח את הקיום של השני.
וגם אם באמת הייתה קריעת ים סוף, אתה לא יכול לדעת שאלוהים אחראי לזה, ואתה גם לא יכול לדעת שזה קרה בדיוק ככה.
לפי התפיסה שלי על הדברים האלה אלוהים הוא רק דבר שאנשים המציאו כדי לענות על שאלות שלא היה להם תשובות בשבילם. אין הוכחה ברורה לזה שהוא קיים. (אלא אם יש ואז אני אשמח לראות אותה.)
ולמרות שיש לי דעות שונות משל האחרים זה לא אומר שאני לא אכבד אותם או שאני אנסה לשכנע אותם אחרת. אני מסבירה את מה שאני חושבת ולא מנסה לשכנע אף אחד כאן- למען הסר ספק. בכל מקרה אני אשמח להמשיך לדבר על זה אם יהיה לי כוח
מה זה החרא הזה
איך אתה אפילו מאמין לעצמך עם ההסבר הגרוע הזה
איך אתה אפילו מאמין לעצמך עם ההסבר הגרוע הזה
אנונימית
ההבדל בין מסעות הצלב, המלחמות והמהפכות בספרי ההיסטוריה לקריעת ים סוף היא שיש לנו עדויות היסטוריות למסעדות הצלב, המהפכות והמלחמות הללו כמו ארכיאולוגיה, מסמכים, תיעודים ממקורות בלתי־תלויים.
זה מוזר שזאת השאלה
יש דברים שיותר יהיו שאלה לאתאיסטים
כמו נבואות שהתגשמו
ההצלחה הספציפית של היהדות בעולם
וכו
יש דברים שיותר יהיו שאלה לאתאיסטים
כמו נבואות שהתגשמו
ההצלחה הספציפית של היהדות בעולם
וכו
כי בסופו של דבר
העדות היחידה לקריעת ים סוף היא זה שכתוב בתנך
לעומת זאת ביסוסים היסטורים כמו מסעות הצלב יש לא רק שזה כתוב בהיסטוריה יש לזה הרבה הוכחות מוצקות כמו ציורים ספרים ומבנים ארכיאולוגים
מה שכן לגבי קריעת ים סוף
מצאו בים סוף קרקעות ובכללי דברים של מצריים ושלדים של מצריים של אותה תקופה
אז קחו את זה לשיקול דעתכם
העדות היחידה לקריעת ים סוף היא זה שכתוב בתנך
לעומת זאת ביסוסים היסטורים כמו מסעות הצלב יש לא רק שזה כתוב בהיסטוריה יש לזה הרבה הוכחות מוצקות כמו ציורים ספרים ומבנים ארכיאולוגים
מה שכן לגבי קריעת ים סוף
מצאו בים סוף קרקעות ובכללי דברים של מצריים ושלדים של מצריים של אותה תקופה
אז קחו את זה לשיקול דעתכם
>"תחשבו שנייה בהיגיון"
>אומר את הדבר הכי מטופש ששמעתי בכל החיים שלי
אפילו אין לי כוח להתווכח יותר. מצטערת
דרך אגב, kylo_fanboy, זה פייק, לא מצאו שם כלום מאותה תקופה בינתיים.
>אומר את הדבר הכי מטופש ששמעתי בכל החיים שלי
אפילו אין לי כוח להתווכח יותר. מצטערת
דרך אגב, kylo_fanboy, זה פייק, לא מצאו שם כלום מאותה תקופה בינתיים.
גם בהיסטוריה אי אפשר תמיד לדעת מה קרה במדויק אלא רק בערך (לפעמים יש דעה יותר מגובשת ולפעמים פחות) אבל יותר הגיוני שאנשים נילחמו על שטחים, שלטון ואמונות שונות מאשר שים נקרע.....
איזה ממציאים ארכאולוגים יש לים שנחתך לשניים ל5 שניות
זה לא יכול להיות כתב מצרי כי כל המיצרים לרכוע תבעו בים אז זה יכול להיות רק העם היהודי שמספר את הסיפור מדור לדור(או במילים אחרות מפה לאוזן) אז הסיפור פשוט לא אמין ויש לו ממש מעט מדי הוכחות
אותו דבר לרוב הסיפורים מהתנך
בגלל זה זאת אמונה. למרות שאין מספיק הוכחות לסיפור הזה בכדי שהוא יהיה עובדה עדיין העם היהודי בוחר *להאמין בו*
זה לא יכול להיות כתב מצרי כי כל המיצרים לרכוע תבעו בים אז זה יכול להיות רק העם היהודי שמספר את הסיפור מדור לדור(או במילים אחרות מפה לאוזן) אז הסיפור פשוט לא אמין ויש לו ממש מעט מדי הוכחות
אותו דבר לרוב הסיפורים מהתנך
בגלל זה זאת אמונה. למרות שאין מספיק הוכחות לסיפור הזה בכדי שהוא יהיה עובדה עדיין העם היהודי בוחר *להאמין בו*
לא שאני לא מאמינה. אבל אני לא מאמינה לכל מה שקרה בתנ"ך. הרי אלה סיפורים מפה לאוזן בסופו של דבר. מן הסתם שזה יצר טלפון שבור.
בלי קשר יש גם הוכחות לסיפור נוח והתיבה נגיד וקריעת ים סוף..
מצאו שרידים
ככה שאני באמת לא מבינה את אלו שמתכחשים לזה
מצאו שרידים
ככה שאני באמת לא מבינה את אלו שמתכחשים לזה
^^לקריעת ים סוף יש.
קישורים מצורפים:
זה שאנשים כולל אני חוגגים את החגים זה לא אומר שאנחנו מאמינים באלוהים או במה שמסופר שם
וכן אני חושב בהיגיון, לא הגיוני שיש מעל 3000 דתות ורק אחת היא נכונה או שיש אל כל יכול יודע הכל שלא שולט על הרצון החופשי של בני אדם שאגב אם הוא יודע הכל הוא גם יודע מה האדם יבחר ככה שזה כבר לא בחירה חופשית מה שסותר כל מה שתמיד אומרים
יש יותר מידי סתירות וחורים באמונה ובתנך מעדיף לא לדעת דברים ומה שכן לדעת שיהיה לו ביסוס אמיתי ולא ביסוס אמונתי
וכן אני חושב בהיגיון, לא הגיוני שיש מעל 3000 דתות ורק אחת היא נכונה או שיש אל כל יכול יודע הכל שלא שולט על הרצון החופשי של בני אדם שאגב אם הוא יודע הכל הוא גם יודע מה האדם יבחר ככה שזה כבר לא בחירה חופשית מה שסותר כל מה שתמיד אומרים
יש יותר מידי סתירות וחורים באמונה ובתנך מעדיף לא לדעת דברים ומה שכן לדעת שיהיה לו ביסוס אמיתי ולא ביסוס אמונתי
שרידים לתיבה אומרים שיש מלא בכל מיני חלקים בעולם מי יודע אולי יצרו תיבות כאלה פעם אי אפשר לדעת כל ההוכחות של קריעת ים סוף כמו הכרכרות בתוך המים וכאלה זה יכול לקרות אפילו אם היה צונאמי או כל מיני סיבות
אם אין הוכחה חד משמעית אמיתית לזה אין לאף אחד סיבה להגיד שזה עובדתית קרה אלא רק אמונה כמו הדתות רק אמונה אם יש הוכחות זה לא יקרא אמונה^^
-------------------
כמו שאמרו מעליי סיפורים מפה לאוזן אם רוצים ואם לא תמיד משתנים כי מה לעשות בני אדם לא יכולים לזכור ככ הרבה סיפורים בפרטים מדוייקים אז חלק מהסיפורים אם הם קיימים כבר המון המון שנים בטח מלאים בדברים שאנשים הוסיפו יחד עם השנים או הורידו זה כבר לא יכול להיחשב בתור שום הוכחה ויורד לגמריי מכל הקטע
אם אין הוכחה חד משמעית אמיתית לזה אין לאף אחד סיבה להגיד שזה עובדתית קרה אלא רק אמונה כמו הדתות רק אמונה אם יש הוכחות זה לא יקרא אמונה^^
-------------------
כמו שאמרו מעליי סיפורים מפה לאוזן אם רוצים ואם לא תמיד משתנים כי מה לעשות בני אדם לא יכולים לזכור ככ הרבה סיפורים בפרטים מדוייקים אז חלק מהסיפורים אם הם קיימים כבר המון המון שנים בטח מלאים בדברים שאנשים הוסיפו יחד עם השנים או הורידו זה כבר לא יכול להיחשב בתור שום הוכחה ויורד לגמריי מכל הקטע
^בסדר גם דברים היסטוריים של הנצרות אין לאף אחד סיבה להגיד שזה קרה
שכל אחד יאמין במה שבא לו
שכל אחד יאמין במה שבא לו
כן זה למה זה נקרא אמונה^
וגם זה לא הגיוני לחגוג משהו שבעיקרון נחגג בגלל התנך בעוד שאותו אדם מתכחש לתנך
אני חוגג כי זה כיף
לא מעניין אותי על מה זה אם זה כיף אני אחגוג את זה
מצות זה טעים
לקרוא בהגדה של פסח זה כיף כי זה כל המשפחה יחד
לאכול ארוחה משפחתית
את יודעת זה שהחג מבוסס על משהו דתי לא אומר שבשביל לחגוג אותו צריך להאמין או להיות דתי
לא מעניין אותי על מה זה אם זה כיף אני אחגוג את זה
מצות זה טעים
לקרוא בהגדה של פסח זה כיף כי זה כל המשפחה יחד
לאכול ארוחה משפחתית
את יודעת זה שהחג מבוסס על משהו דתי לא אומר שבשביל לחגוג אותו צריך להאמין או להיות דתי
באותו הנושא: