8 תשובות
חחחח זה לא עובד ככה, אם יש לך מינוס בבנק, את צריכה "לכסות" אותו, להרוויח כסף
שואל השאלה:
זאת הייתה דוגמה, אני אערוך את זה
זאת הייתה דוגמה, אני אערוך את זה
אנונימית
אז הכוונה שלך היא למה מינוס כפול מינוס שווה פלוס?
כי אלו חוקי המתמטיקה.
זהו.
זהו.
שואל השאלה:
^^כן.
וטינקרבל- צריך סיבה בשביל לקבוע שמינוס כפול מינוס שווה לפלוס.
אני רוצה להבין את ההגיון מאחורי הסיבה הזאת.
אם לך לא בא לאכול תסביך על למה מינוס כפול מינוס שווה פלוס, אל תאכלי.
אבל אל תעני אם את לא יודעת.
^^כן.
וטינקרבל- צריך סיבה בשביל לקבוע שמינוס כפול מינוס שווה לפלוס.
אני רוצה להבין את ההגיון מאחורי הסיבה הזאת.
אם לך לא בא לאכול תסביך על למה מינוס כפול מינוס שווה פלוס, אל תאכלי.
אבל אל תעני אם את לא יודעת.
אנונימית
ניסיתי לחפור יותר עמוק לעניין אבל זה מסובך וכולל הוכחות שכוללת חומר שלומדים רק ב-יב' שזה מרוכבות
אז אפשר להסביר את זה ככה
שאתה אומר שלוש כפול שש אתה אומר 6 + 6 + 6
שאתה אומר שלוש כפול מינוס שש אתה אומר (6-) + (6-) + (6-)
שאתה אומר מינוס שלוש כפול מינוס שש אתה בעצם אומר לחסר את מינוס שש מינוס שלוש פעמים
שזה נראה ככה בערך (6--) + (6--) + (6--)
אני לא יודע אם זה ממש מובן או שזה הסביר לך משהו אבל תנסה לקחת את הדבר הזה כעובדה אתה לא יכול להתווכח עם זה אבל לנסות להבין את זה רק יגרום לך יותר לא להבין את זה.
אז אפשר להסביר את זה ככה
שאתה אומר שלוש כפול שש אתה אומר 6 + 6 + 6
שאתה אומר שלוש כפול מינוס שש אתה אומר (6-) + (6-) + (6-)
שאתה אומר מינוס שלוש כפול מינוס שש אתה בעצם אומר לחסר את מינוס שש מינוס שלוש פעמים
שזה נראה ככה בערך (6--) + (6--) + (6--)
אני לא יודע אם זה ממש מובן או שזה הסביר לך משהו אבל תנסה לקחת את הדבר הזה כעובדה אתה לא יכול להתווכח עם זה אבל לנסות להבין את זה רק יגרום לך יותר לא להבין את זה.
אוקיי אז דבר ראשון הדוגמה שנתת לא טובה, בכדי להיפטר מהמינוס את צריכה להוסיף כסף ולא להכפיל את המינוס שלך.
ולשאלתך, אני יכול להיות לא צודק אבל לפי דעתי זה בגלל הכיווניות של מספרים, קחי את ציר המספרים, כל המספרים מאפס ימינה היום חיוביים וכל המספרים שמאלה הם שליליים, או במילים אחרות הם נמצאים בכיוון ההפוך לכיוון ציר המספרים המצביע ימינה ולכן אנחנו מסמנים אותם במינוס שהוא בעצם אומר שהכיוון שלהם ביחס לאפס עם התקדמות הציר הינו נגדי.
מה שאומר שאם נגיד ניקח מספר כמו 2, שלפי הציר הוא מתחיל מאפס ונגמר בשתיים(והגדרנו את כיוון החיוביות ימינה)ונכפיל אותו במספר שלילי כמו -1, מה שאומר שהנקודה ההתחלתית היא 0 והסופית היא -1, אנחנו בעצם נגרום להיפוך כיוון המכפלה ביחס לכיוון התקדמות הציר ותצא לנו מכפלה שלילית -2, ואותו הדבר קורה עם מכפלה של מספרים שליליים כתוצאה מכך, את מהפכת את כיוון המספר ביחס לאפס מנגד כיוון התקדמות הציר לכיוון התקדמות הציר, משמע חץ המכפלה יהיה בכיוון התקדמות הציר והמכפלה תהיינה חיובית
ולשאלתך, אני יכול להיות לא צודק אבל לפי דעתי זה בגלל הכיווניות של מספרים, קחי את ציר המספרים, כל המספרים מאפס ימינה היום חיוביים וכל המספרים שמאלה הם שליליים, או במילים אחרות הם נמצאים בכיוון ההפוך לכיוון ציר המספרים המצביע ימינה ולכן אנחנו מסמנים אותם במינוס שהוא בעצם אומר שהכיוון שלהם ביחס לאפס עם התקדמות הציר הינו נגדי.
מה שאומר שאם נגיד ניקח מספר כמו 2, שלפי הציר הוא מתחיל מאפס ונגמר בשתיים(והגדרנו את כיוון החיוביות ימינה)ונכפיל אותו במספר שלילי כמו -1, מה שאומר שהנקודה ההתחלתית היא 0 והסופית היא -1, אנחנו בעצם נגרום להיפוך כיוון המכפלה ביחס לכיוון התקדמות הציר ותצא לנו מכפלה שלילית -2, ואותו הדבר קורה עם מכפלה של מספרים שליליים כתוצאה מכך, את מהפכת את כיוון המספר ביחס לאפס מנגד כיוון התקדמות הציר לכיוון התקדמות הציר, משמע חץ המכפלה יהיה בכיוון התקדמות הציר והמכפלה תהיינה חיובית
מה שאת אומרת זה להכפיל בשניים את המינון שהיה לך כלומר להוסיף בדיוק את אותו המינוס ושיהיה לך את המינוס פעמיים.
תחשבי שזה כמו להגיד פעמיים לא על משהו 'אני לא לא אוהב לאכול' הכוונה היא שהוא כאילו אוהב לאכול. -1 * -1 = --1
תחשבי שזה כמו להגיד פעמיים לא על משהו 'אני לא לא אוהב לאכול' הכוונה היא שהוא כאילו אוהב לאכול. -1 * -1 = --1
באותו הנושא: