18 תשובות
תראי, אני חושב שזה הושרש בצורה קצת מעוותת כל הקטע של שמירת נגיעה בדור הזה.
אני לא חושב שפעם גם הם לא נגעו בכלל אחד בשנייה.
לא ראיתי איסור כזה בתורה או מדרבנן.
זו גדר כזאת שנועדה למנוע דברים אסורים אחרים.
לא לתת כיף זו סתם הגזמה.
חיבוק זה גבולי, אבל תלוי סיטואציה, כי אם נגיד ידיד שלך צריך חיבוק ברגע של משבר, עדיף להיות בנאדם ולתת לו את החיבוק.
דרך ארץ קדמה לתורה.
פשוט את צריכה לשים את הגדרות שלך במקומות שאת יודעת שאסור לך לעבור ושיכולים לפתות אותך.
אני לא חושב שפעם גם הם לא נגעו בכלל אחד בשנייה.
לא ראיתי איסור כזה בתורה או מדרבנן.
זו גדר כזאת שנועדה למנוע דברים אסורים אחרים.
לא לתת כיף זו סתם הגזמה.
חיבוק זה גבולי, אבל תלוי סיטואציה, כי אם נגיד ידיד שלך צריך חיבוק ברגע של משבר, עדיף להיות בנאדם ולתת לו את החיבוק.
דרך ארץ קדמה לתורה.
פשוט את צריכה לשים את הגדרות שלך במקומות שאת יודעת שאסור לך לעבור ושיכולים לפתות אותך.
זה מתחיל מחיבוק
אנונימי
היצר הרע ממלא אותך בשקרים שמסיתים אותך מההגיון הבריא.
את אולי לא חושבת כלום - אבל מה זה מח של גבר?
חוץ מזה שגברים ונשים לא חושבים אותו הדבר, גם יש בדבר איסור שהבורא הביא - ואם בעל המערכת אמר לא חעשות משהו - הוא מבין בזה בהרבה יותר טוב מאיתנו.
אה
וגם יש גיהנם/גלגולים/כף הקלע, לא ככ נעים.
בהצלחה!
את אולי לא חושבת כלום - אבל מה זה מח של גבר?
חוץ מזה שגברים ונשים לא חושבים אותו הדבר, גם יש בדבר איסור שהבורא הביא - ואם בעל המערכת אמר לא חעשות משהו - הוא מבין בזה בהרבה יותר טוב מאיתנו.
אה
וגם יש גיהנם/גלגולים/כף הקלע, לא ככ נעים.
בהצלחה!
בלי לדבר על גלגולים גיהנם וכף הקלע בבקשה.
הדבר הכי נוראי שיש זה לא לעשות עבירות בגלל הפחד.
צריך לאהוב את אלוהים, ולהיות ירא שמיים.
אבל לא לפחד.
זה המנגנון שליטה הכי נורא שיש.
ואני אשאל אתכם כל הצדיקים פה למיניהם, איפה כתוב שאסור לגעת אחד בשנייה בכלל?
תביאו מקורות, כי אני לא מכיר, ואני הייתי חרדי.
הדבר הכי נוראי שיש זה לא לעשות עבירות בגלל הפחד.
צריך לאהוב את אלוהים, ולהיות ירא שמיים.
אבל לא לפחד.
זה המנגנון שליטה הכי נורא שיש.
ואני אשאל אתכם כל הצדיקים פה למיניהם, איפה כתוב שאסור לגעת אחד בשנייה בכלל?
תביאו מקורות, כי אני לא מכיר, ואני הייתי חרדי.
קודם כל - שקרן מי שמגיע לעבודת הבורא מאהבה בלבד ללא יראה (גמרא כמדומני).
שנית - תמצא ככ הרבה סייגים מעריות ובדור פרוץ כמו זה לשמור נגיעה זה המינימום בשביל שמירת הקדושה
שנית - תמצא ככ הרבה סייגים מעריות ובדור פרוץ כמו זה לשמור נגיעה זה המינימום בשביל שמירת הקדושה
למה את רוצה לשמור
אל תשמרי אולי
אל תשמרי אולי
אז אל תשמרי נגיעה.
מה יעזור לך עכשיו לתת לידיד שלך חיבוק או כיף אתם יכולים פשוט לדבר בלי לעשות את זה ותחשבי על זה שיהיה לך חבר אז הוא הבן אדם הראשון שתגעי בו אחרי השמירת נגיעה כאילו את שומרת את עצמך לו ותאמיני לי זה הרגשה מטורפת
אנונימי
אני פעם לא הייתי שומר נגיעה , ועכשיו אני שומר , אז אני יאמר לך את ההבדלים ביניהם:
אם את שומרת נגיעה , יש רצון יותר שהמין השני יגע בך , ואם הוא נוגע את מרגישה מאושרת , ולעומת זאת כשאת לא שומרת נגיעה, את כבר רגילה לכל המגע הזה וזה כבר לא מזיז לך.
דבר שני , אם את שומרת נגיעה את חושבת יותר טוב על הזוגיות , את חושבת מהמוח , ולא חושבת מהלב , וזה הציל אותי לא מזמן ממערכת יחסים שהיא לא טובה.
דבר שלישי , שמירת נגיעה גורמת לך להעריך יותר את המין השני כי זה חסר לך יותר , וככה את מעריכה יותר
לסיכום , שמירת נגיעה זה הדבר שמציל אותי, בלעדיי זה אני הייתי אדם אחר לגמרי ואני שמח שהתחלתי לשמור כי אז הייתי נפגע יותר במערכות יחסים כי הייתי חושב מהלב, רק רגש , בלי השכל.
אם את שומרת נגיעה , יש רצון יותר שהמין השני יגע בך , ואם הוא נוגע את מרגישה מאושרת , ולעומת זאת כשאת לא שומרת נגיעה, את כבר רגילה לכל המגע הזה וזה כבר לא מזיז לך.
דבר שני , אם את שומרת נגיעה את חושבת יותר טוב על הזוגיות , את חושבת מהמוח , ולא חושבת מהלב , וזה הציל אותי לא מזמן ממערכת יחסים שהיא לא טובה.
דבר שלישי , שמירת נגיעה גורמת לך להעריך יותר את המין השני כי זה חסר לך יותר , וככה את מעריכה יותר
לסיכום , שמירת נגיעה זה הדבר שמציל אותי, בלעדיי זה אני הייתי אדם אחר לגמרי ואני שמח שהתחלתי לשמור כי אז הייתי נפגע יותר במערכות יחסים כי הייתי חושב מהלב, רק רגש , בלי השכל.
חיבוק זה חיבה , נשיקה בלחי זו חיבה גדולה .
אני בטוח שהבנת
אני בטוח שהבנת
את לא חייבת תנסי העיקר שאת יודעת לשמור על עצמך
אז אל תשמרי
אם יש משהו שקשה לעשות - זה לא אומר שלא צריך.
יש אנשים שקשה להם לחיות בגלל מחלות. זה אומר שלא צריך להילחם על החיים?
יש אנשים שקשה להם לחיות בגלל מחלות. זה אומר שלא צריך להילחם על החיים?
אנונימי
נגיעה אסורה מתוך חיבה זה יהרג ובל יעבור!
לא גדר ולא כלום עבירה חמורה מאוד בפני עצמה
תחשבי על זה
עדיף שתיהרגי מאשר שתתני לידיד שלך את החיבוק הזה!
אבל כנגד זה
זה שאת סובלת בשמירת נגיעה זה רק אומר כמה שכר את מקבלת כי השכר מתקבל לפי המאמץ
אם למישהו קל לקיים את המצווה הזאת הוא יקבל הרבה פחות שכר ממך
לא גדר ולא כלום עבירה חמורה מאוד בפני עצמה
תחשבי על זה
עדיף שתיהרגי מאשר שתתני לידיד שלך את החיבוק הזה!
אבל כנגד זה
זה שאת סובלת בשמירת נגיעה זה רק אומר כמה שכר את מקבלת כי השכר מתקבל לפי המאמץ
אם למישהו קל לקיים את המצווה הזאת הוא יקבל הרבה פחות שכר ממך
מחזקת את liam ואת אנונימי שמעליי^ חוץ מזה, את תהיי פעם ראשונה שלך רק עם בעלך להחזיק ידיים ולהתחבק, זה יהיה חדש לך עצם זה שלא הכרת דבר כזה לפני כן, וכשאת כבר מכירה את זה כבר הוא יהיה פחות בעינייך, וההרגשה גם כן, וגם תזכרי בפעמים קודמות שנגעת בידידים שלך ככה ח"ו רחמנא לצלן ותשווי אותו אליהם...זה יצור לך המון רגשות אשם אחר כך. חוץ מזה - מישהו/י פה אמר/ה להתעלם מהעונשים. את מתעלמת מהציווי האלוקי. שתדעי, זה לא צחוקים כמו אלה שאומרים לך להפקיר את בורא עולם ח"ו ואומרים: "תלכי עם הלב שלך ואל תדאגי לגבי העונשים זה יסתדר איכשהוא ירחמו עלייך." וכאלה דברים רחמנא לצלן. האמת היא שהעולם פועל מידה כנגד מידה ובורא עולם אוהב משפט. אי אפשר להתעלם מזה ולשים את זה בצד כי זה הדבר העיקרי. ואחר כך מה תגידי?? לא יהיה לך מה להגיד. "כי..כי רציתי!" אויש באמת - אחותי, תפסיקי עם הדמיונות. זו האמת - תתמודדי איתה עכשיו ותרוויחי גם פה וגם בעולם האמת, ולא תתמודדי עכשיו ח"ו תצטרכי להתמודד עם זה שם ועם עונשים. וצריך לאהוב את הקב"ה והוא אוהב אותנו, אבל העולם הוא גם לא הפקר. העונשים בסופו של דבר רק ניקוי לנשמה שם למעלה מהחטאים שלך שליכלכו את הנשמה שלך כדי להיכנס לגן עדן. אז זה לטובתך אחרי הכל וכשאת עושה חטאים את מלכלכת אותה יותר אז אל תעשי את זה אחות. לא שווה לך!
תעני בכנות על השאלה
מה כן יתן לך לא לשמור נגיעה?
מה יתן לך בלחיצת יד או החיבוק שתתני לו? אני בטוח שזה לא יתן כלום
חוץ מהרהורים לבחור
מה כן יתן לך לא לשמור נגיעה?
מה יתן לך בלחיצת יד או החיבוק שתתני לו? אני בטוח שזה לא יתן כלום
חוץ מהרהורים לבחור
אנונימי
זה לא משנה מה את חושבת, מה שמשנה זה מה הלכה אומרת.
"המחבק או המנשק אחת מהעריות שאין לבו של אדם נוקפו עליהם, כגון אחותו הגדולה ואחות אביו וכיוצא בהם, אף על פי שאין לו שום הנאה כלל, הרי זה מגונה ביותר ודבר איסור הוא ומעשה טיפשים, שאין קריבים לערוה כלל, בין גדולה בין קטנה, חוץ מהאב לבתו והאם לבנה. כיצד? מותר האב לחבק בתו ולנשקה ולישן עמה בקירוב בשר, וכן האם עם בנה, כל זמן שהם קטנים. הגדילו ונעשה הבן גדול והבת גדולה עד שיהיו שדים נכונו ושערך צמח, זה ישן בכסותו והיא ישנה בכסותה. ואם היתה הבת בושה לעמוד לפני אביה ערומה, או שנתקדשה, וכן אם האם בושה לעמוד בפני בנה ערומה, ואף על פי שהם קטנים, משהגיעו ליכלם מהם, אין ישנים עמהן אלא בכסותן" (שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כא, סעיף ז).
"הנזיר נודר שלא לשתות יין. אמר לו הקדוש ברוך הוא: "נדרת שלא לשתות יין כדי להרחיק עצמך מן העבירה - אל תאמר "הריני אוכל ענבים ואין לי עון". אמר לו הקדוש ברוך הוא: "הואיל ונדרת מן היין - הריני מלמדך שלא תחטא לפני". אמר למשה "למד לישראל הלכות נזירות", שנאמר (במדבר ו, ב-ד) "איש כי יפליא לנדור וגו' מיין ושכר יזיר מכל אשר יעשה מגפן היין". וכיון שיעשה כך, הרי הוא כמלאך (שם, ח) "כל ימי נזרו קדש הוא לה'", כמה דאת אמר (דניאל ד, י) "ואלו עיר וקדיש".
וכן האשה נקראת גפן, שנאמר (תהלים קכח, ג) "אשתך כגפן פוריה". אמר הקדוש ברוך הוא: "אל תאמר הואיל ואסור לי להשתמש באשה הריני תופשה ואין לי עון", או ש"אני מגפפה ואין לי עון", "אני נושקה ואין לי עון"; אמר הקדוש ברוך הוא: "כשם שאם נדר נזיר שלא לשתות יין אסור לאכול ענבים לחים ויבשים ומשרת ענבים וכל היוצא מגפן היין, אף אשה שאינה שלך אסור ליגע בה כל עיקר, שכן שלמה אומר (משלי ו, כז-כט) "היחתה איש אש בחיקו ובגדיו לא תשרפנה... כן הבא אל אשת רעהו לא ינקה כל הנוגע בה", לכך סמך הקדוש ברוך הוא פרשת נזיר לפרשת סוטה, שהן דומות זו לזו, וכל מי שנוגע באשה שאינה שלו מביא מיתה על עצמו, שנאמר (שם ז, כו) "כי רבים חללים הפילה", וכתיב (שם ה, ה) "רגליה יורדות מות שאול צעדיה יתמוכו" (שמות רבה טז, ב).
"המחבק או המנשק אחת מהעריות שאין לבו של אדם נוקפו עליהם, כגון אחותו הגדולה ואחות אביו וכיוצא בהם, אף על פי שאין לו שום הנאה כלל, הרי זה מגונה ביותר ודבר איסור הוא ומעשה טיפשים, שאין קריבים לערוה כלל, בין גדולה בין קטנה, חוץ מהאב לבתו והאם לבנה. כיצד? מותר האב לחבק בתו ולנשקה ולישן עמה בקירוב בשר, וכן האם עם בנה, כל זמן שהם קטנים. הגדילו ונעשה הבן גדול והבת גדולה עד שיהיו שדים נכונו ושערך צמח, זה ישן בכסותו והיא ישנה בכסותה. ואם היתה הבת בושה לעמוד לפני אביה ערומה, או שנתקדשה, וכן אם האם בושה לעמוד בפני בנה ערומה, ואף על פי שהם קטנים, משהגיעו ליכלם מהם, אין ישנים עמהן אלא בכסותן" (שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כא, סעיף ז).
"הנזיר נודר שלא לשתות יין. אמר לו הקדוש ברוך הוא: "נדרת שלא לשתות יין כדי להרחיק עצמך מן העבירה - אל תאמר "הריני אוכל ענבים ואין לי עון". אמר לו הקדוש ברוך הוא: "הואיל ונדרת מן היין - הריני מלמדך שלא תחטא לפני". אמר למשה "למד לישראל הלכות נזירות", שנאמר (במדבר ו, ב-ד) "איש כי יפליא לנדור וגו' מיין ושכר יזיר מכל אשר יעשה מגפן היין". וכיון שיעשה כך, הרי הוא כמלאך (שם, ח) "כל ימי נזרו קדש הוא לה'", כמה דאת אמר (דניאל ד, י) "ואלו עיר וקדיש".
וכן האשה נקראת גפן, שנאמר (תהלים קכח, ג) "אשתך כגפן פוריה". אמר הקדוש ברוך הוא: "אל תאמר הואיל ואסור לי להשתמש באשה הריני תופשה ואין לי עון", או ש"אני מגפפה ואין לי עון", "אני נושקה ואין לי עון"; אמר הקדוש ברוך הוא: "כשם שאם נדר נזיר שלא לשתות יין אסור לאכול ענבים לחים ויבשים ומשרת ענבים וכל היוצא מגפן היין, אף אשה שאינה שלך אסור ליגע בה כל עיקר, שכן שלמה אומר (משלי ו, כז-כט) "היחתה איש אש בחיקו ובגדיו לא תשרפנה... כן הבא אל אשת רעהו לא ינקה כל הנוגע בה", לכך סמך הקדוש ברוך הוא פרשת נזיר לפרשת סוטה, שהן דומות זו לזו, וכל מי שנוגע באשה שאינה שלו מביא מיתה על עצמו, שנאמר (שם ז, כו) "כי רבים חללים הפילה", וכתיב (שם ה, ה) "רגליה יורדות מות שאול צעדיה יתמוכו" (שמות רבה טז, ב).
אנונימי
האיסור יהרג ואל יעבור, גם אם ברור שלא יוביל למעשה, פעולת הנגיעה אסורה כשלעצמה
באותו הנושא: