23 תשובות
זה לא נחשב לסיבה דחופה
מקבלים קב"ן כשיש תור פנוי או אם יש באמת סיבה דחופה (מצוקה ממשית וחשש) ואז מקבלים תוך 48 שעות.
לחפור למפקדים לא יגרום לתור להגיע מהר יותר, במיוחד אם הם יגידו לך תאריך (ובדרך כלל מעבירים את זה למרפאת בריאות הנפש בבסיס ויכול לקחת זמן לתשובה)
קבן בדרך כלל מפנה לפסיכיאטר בשביל פטור או חוות דעת יותר מקצועית בנושא, ממה שאני יודעת
קבן עם הסמכה מסוימת יכול לשחרר אך ורק על חוסר התאמה ולא על נפשי (פרופיל 21)
מקבלים קב"ן כשיש תור פנוי או אם יש באמת סיבה דחופה (מצוקה ממשית וחשש) ואז מקבלים תוך 48 שעות.
לחפור למפקדים לא יגרום לתור להגיע מהר יותר, במיוחד אם הם יגידו לך תאריך (ובדרך כלל מעבירים את זה למרפאת בריאות הנפש בבסיס ויכול לקחת זמן לתשובה)
קבן בדרך כלל מפנה לפסיכיאטר בשביל פטור או חוות דעת יותר מקצועית בנושא, ממה שאני יודעת
קבן עם הסמכה מסוימת יכול לשחרר אך ורק על חוסר התאמה ולא על נפשי (פרופיל 21)
אנונימית
שואל השאלה:
כמה זמן אז בערך לא בדחיפות יכול לקחת מהרגע שאמרתי למפקד עד לשיחה?
ואם מחשבות אובדניות לא נחשבות כמצוקה דחופה?
כמה זמן אז בערך לא בדחיפות יכול לקחת מהרגע שאמרתי למפקד עד לשיחה?
ואם מחשבות אובדניות לא נחשבות כמצוקה דחופה?
אנונימי
לא יתנו לך מהר את תמתיני אני כבר חודש + ממתינה ועדיין לא קיבלתי
דחוף זה פתיחת נוהל אובדנות
ויש סיכוי שיתן לך
דחוף זה פתיחת נוהל אובדנות
ויש סיכוי שיתן לך
שואל השאלה:
את גם בטירונות ?
ואומרים לך למה מורחים אותך כל כך הרבה זמן?
ואם אמרת שיש לך דכאון או חרדות או מחשבות אובדניות?
את גם בטירונות ?
ואומרים לך למה מורחים אותך כל כך הרבה זמן?
ואם אמרת שיש לך דכאון או חרדות או מחשבות אובדניות?
אנונימי
לא בטירונות אבל הציעו לי בטירונות
אבל כן אמרתי שיש לי חרדות ושאני לא מסוגלת להחזיק נשק
כעיקרון קיבלתי כבר תאריך
אבל ביקשתי בתחילת חודש שעבר ורק בחודש הבא יהיה לי לוקח זמן כי יש מחסור בקבנים
אבל כן אמרתי שיש לי חרדות ושאני לא מסוגלת להחזיק נשק
כעיקרון קיבלתי כבר תאריך
אבל ביקשתי בתחילת חודש שעבר ורק בחודש הבא יהיה לי לוקח זמן כי יש מחסור בקבנים
שואל השאלה:
אז אם זה משנה אני אמרתי שיש לי מחשבות אובדניות ואני דחוף צריך קבן. אז אמורים לזרז לי את התהליך לא?
אז אם זה משנה אני אמרתי שיש לי מחשבות אובדניות ואני דחוף צריך קבן. אז אמורים לזרז לי את התהליך לא?
אנונימי
שואל השאלה:
במובן שמחשבות אובדניות זה דבר יותר דחוף מחרדות
במובן שמחשבות אובדניות זה דבר יותר דחוף מחרדות
אנונימי
לרוב רק שיש נוהל התאבדות מזרזים..
זה לא סתם חרדות זה שאני לא מפרטת פה זכותי כל אחד והסיפור שלו
זה לא סתם חרדות זה שאני לא מפרטת פה זכותי כל אחד והסיפור שלו
מחשבות אובדניות זה לא דחוף בגלל שזה נשאר בגדר מחשבות.
יותר מזה, היתה קבן אחת שאמרה לחבר טוב שלי "מחשבות אובדניות זה נורמלי בתחילת הסתגלות בצבא"
כל עוד אין להם חשש לחיים שלך או כל עוד אתה לא פותח נוהל התאבדות, זה לא מוגדר כמקרה דחוף.
ואם יש להם חשש או שאתה עומד לפתוח בנוהל, אז הם שמים לך השגחה 24/7 עד לביקורת מקצועית.
מה שמבחינתך דחוף, לא מוגדר כדחוף בצבא
יותר מזה, היתה קבן אחת שאמרה לחבר טוב שלי "מחשבות אובדניות זה נורמלי בתחילת הסתגלות בצבא"
כל עוד אין להם חשש לחיים שלך או כל עוד אתה לא פותח נוהל התאבדות, זה לא מוגדר כמקרה דחוף.
ואם יש להם חשש או שאתה עומד לפתוח בנוהל, אז הם שמים לך השגחה 24/7 עד לביקורת מקצועית.
מה שמבחינתך דחוף, לא מוגדר כדחוף בצבא
אנונימית
שואל השאלה:
לגבי נוהל התאבדות.
ממה שהבנתי זה פשוט שאתה אומר למפקד שלך שאתה צריך ממש דחוף קבן כי אתה מפחד שאתה תעשה משהו לעצמך - כאילו רמיזות עבות מאוד למפקד על פגיעה עצמית
ואז שמים לך משגיחים 24/7 ואתה יושב בחדר כי אסור לך לתפקד ואז נותנים לך קבן שלרוב אחרי דבר כזה נותן פטור. האם הבנתי נכון?
והאם יכולות להיות השלכות רציניות כלשהן באזרחות לדבר כזה?
לגבי נוהל התאבדות.
ממה שהבנתי זה פשוט שאתה אומר למפקד שלך שאתה צריך ממש דחוף קבן כי אתה מפחד שאתה תעשה משהו לעצמך - כאילו רמיזות עבות מאוד למפקד על פגיעה עצמית
ואז שמים לך משגיחים 24/7 ואתה יושב בחדר כי אסור לך לתפקד ואז נותנים לך קבן שלרוב אחרי דבר כזה נותן פטור. האם הבנתי נכון?
והאם יכולות להיות השלכות רציניות כלשהן באזרחות לדבר כזה?
אנונימי
ידיד שלי פתח 19 נהלים כאלה (הציעו לא פטור אחרי האחרון והוא החליט לוותר עליו בסוף), חברה שלי פתחה 3
ונחש מה? ידיד שלי עכשיו בקבע וחברה שלי לקח יותר משנה לצאת אחרי המקרה הראשון.
ואני יצאתי אחרי 3 חודשים מהרגע שהתחלתי טיפול אצל קבן בלי לפתוח אפילו לא נוהל אחד(בלי קשר לשחרור).
אם יש סיבה רצינית לשחרר משחררים ולא רק "פתח נוהל" אחרת כל מי שהיה רוצה לצאת היה פותח נוהל בשביל לצאת מהצבא בלי קשר אם יש סיבה אמיתית או לא.
ונחש מה? ידיד שלי עכשיו בקבע וחברה שלי לקח יותר משנה לצאת אחרי המקרה הראשון.
ואני יצאתי אחרי 3 חודשים מהרגע שהתחלתי טיפול אצל קבן בלי לפתוח אפילו לא נוהל אחד(בלי קשר לשחרור).
אם יש סיבה רצינית לשחרר משחררים ולא רק "פתח נוהל" אחרת כל מי שהיה רוצה לצאת היה פותח נוהל בשביל לצאת מהצבא בלי קשר אם יש סיבה אמיתית או לא.
אנונימית
שואל השאלה:
פשוט אני באמת לא יכול לחכות 3 חודשים לדבר הזה .
ובכללי שכנראה רוב הסיכויים שימרחו לי את הפגישה לפחות כמה שבועות אם אני לא אעשה כלום וסתם אחכה .
וגם כמה פעמים הלכת לקבן? כי ממה שהבנתי בתכלס הסיכוי שיתנו מה שתרצה לא משנה מה עולה עם כל פגישה ושגם אם בתכלס אין לך בעיה רצינית במיוחד עדיין יתנו לך פטור רק על זה שנפגשת הרבה .
פשוט אני באמת לא יכול לחכות 3 חודשים לדבר הזה .
ובכללי שכנראה רוב הסיכויים שימרחו לי את הפגישה לפחות כמה שבועות אם אני לא אעשה כלום וסתם אחכה .
וגם כמה פעמים הלכת לקבן? כי ממה שהבנתי בתכלס הסיכוי שיתנו מה שתרצה לא משנה מה עולה עם כל פגישה ושגם אם בתכלס אין לך בעיה רצינית במיוחד עדיין יתנו לך פטור רק על זה שנפגשת הרבה .
אנונימי
שואל השאלה:
ואשכרה 19 נהלים או שאת מגזימה? ואם הוא היה בקרבי כי ממה שהבנתי הרבה יותר קשוחים ובכללי לא עוזרים שם בכל הנושא של קבן ונפש
ואשכרה 19 נהלים או שאת מגזימה? ואם הוא היה בקרבי כי ממה שהבנתי הרבה יותר קשוחים ובכללי לא עוזרים שם בכל הנושא של קבן ונפש
אנונימי
הייתי אחת מהיוצאות מן הכלל בבסיס שהמצב היה עד כדי כך גרוע בשבילי פגישה כל שבוע (וגם אם הפגישה התבטלה אז היא עברה פשוט לא יום אחר ולא התבטלה לחלוטין)
ואתה עוד לא התגייסת ממה שזה נשמע ובטח שלא הצלחת לקבל פטור, אני גם שירתתי, יש לי יותר ניסיון בנושא קבנים וגם השתחררתי בגלל שהפסיכיאטר החליט שאין פתרון מתאים אחר שיעזור לי (כשאחרים העבירו בחלק מהפעמים 5-7 תפקידים ולא שחררו אותם)
זה בהחלט תלוי מקרה, ואם תבוא בגישה של להשתחרר ואפילו לא תראה להם שבא לך לנסות, חלק מהקבנים יחליטו לא לשחרר בגלל תחושה שאתה ממציא הכל
ואתה עוד לא התגייסת ממה שזה נשמע ובטח שלא הצלחת לקבל פטור, אני גם שירתתי, יש לי יותר ניסיון בנושא קבנים וגם השתחררתי בגלל שהפסיכיאטר החליט שאין פתרון מתאים אחר שיעזור לי (כשאחרים העבירו בחלק מהפעמים 5-7 תפקידים ולא שחררו אותם)
זה בהחלט תלוי מקרה, ואם תבוא בגישה של להשתחרר ואפילו לא תראה להם שבא לך לנסות, חלק מהקבנים יחליטו לא לשחרר בגלל תחושה שאתה ממציא הכל
אנונימית
אני לא מגזימה והיינו ג'ובניקים.
בקרבי מוציאים יותר בקלות על נהלים, אבל מקשים יותר על סתם ניסיון שחרור דרך הקבן
בקרבי מוציאים יותר בקלות על נהלים, אבל מקשים יותר על סתם ניסיון שחרור דרך הקבן
אנונימית
שואל השאלה:
אני התגייסתי ממש לא מזמן התחלתי טירונות.
ממש דפקת לי את כל הביטחון בנושא להגיד את האמת .
ניסית להוציא פטור רק החל משירות סדיר או לפני זה? וכמה זמן אז היית בערך בשירות ?
ומה זאת אומרת לא להראות להם שאני לא מנסה לשרת אפילו? אם אני אראה להם שאני מנסה לשרת אז הם לא יתנו לי פטור בלי לחשוב אפילו כי אז זה אומר שאני עדיין עוד בסדר מספיק בשביל לשרת.
אני התגייסתי ממש לא מזמן התחלתי טירונות.
ממש דפקת לי את כל הביטחון בנושא להגיד את האמת .
ניסית להוציא פטור רק החל משירות סדיר או לפני זה? וכמה זמן אז היית בערך בשירות ?
ומה זאת אומרת לא להראות להם שאני לא מנסה לשרת אפילו? אם אני אראה להם שאני מנסה לשרת אז הם לא יתנו לי פטור בלי לחשוב אפילו כי אז זה אומר שאני עדיין עוד בסדר מספיק בשביל לשרת.
אנונימי
שואל השאלה:
בקשתי קבן ביום הקליטה, האם יש לי טעם לחפור למפקדים כל יום ולשאול מה הולך עם הפנייה שלי או שזה לא ישנה הרבה?
בקשתי קבן ביום הקליטה, האם יש לי טעם לחפור למפקדים כל יום ולשאול מה הולך עם הפנייה שלי או שזה לא ישנה הרבה?
אנונימי
לא הלכתי לקבן בשביל פטור, הלכתי כדי לשרוד את השירות ובשלב מסוים עברתי משהו שלא אציין וכולם ידעו שאני לא אשאר בצבא, את כל התהליך התחלתי בסדיר, אבל יש לי חברים שניסו לקבל בטירונות ובקורס ולא הצליחו בגלל מחסור בקבנים.
שירתתי כמעט שנה, ואם בפגישה עם הקבן היא תנסה להכיר ותשאל על כל דבר "מה יעזור לך" או "מאיפה זה נובע" ותגיד על הכל לא יודע ולא יודע אז יבינו שהמצב לא כל כך חמור מבחינתם.
המפקדים בטירונות לא יודעים כלום ממה שקרה בקליטה, ואולי כדאי לדבר עם המפקד/ת אחד על אחד ולהסביר, כי ההגשת בקשה היא עם חוות דעת מהמפקד איך הוא מתרשם מהנושא.
אבל היא בכל אופן לא תוכל לזרז.
לפעמים הצבא עושה טעויות ונזכר כמה שבועות אחרי (מכירה מישהי שהיתה איתי בטירונות ואחרי שבוע וחצי קראו לה לשיחה להגיד לה שיש לה פטור ושהיא משתחררת למרות שלא ביקשה אפילו קבן אחרי הגיוס)
אם חשוב לך להשתחרר כי באמת אתה לא מסוגל להשאר בצבא אז תלחם בזה אבל תדע מה המחיר שאתה לא תרצה לשלם בנושא.
יש אנשים שלא רוצים השגחה, יש אנשים שלא מוכנים לשבת בכלא גם אם זו הבריאות הנפשית שלהם.
שירתתי כמעט שנה, ואם בפגישה עם הקבן היא תנסה להכיר ותשאל על כל דבר "מה יעזור לך" או "מאיפה זה נובע" ותגיד על הכל לא יודע ולא יודע אז יבינו שהמצב לא כל כך חמור מבחינתם.
המפקדים בטירונות לא יודעים כלום ממה שקרה בקליטה, ואולי כדאי לדבר עם המפקד/ת אחד על אחד ולהסביר, כי ההגשת בקשה היא עם חוות דעת מהמפקד איך הוא מתרשם מהנושא.
אבל היא בכל אופן לא תוכל לזרז.
לפעמים הצבא עושה טעויות ונזכר כמה שבועות אחרי (מכירה מישהי שהיתה איתי בטירונות ואחרי שבוע וחצי קראו לה לשיחה להגיד לה שיש לה פטור ושהיא משתחררת למרות שלא ביקשה אפילו קבן אחרי הגיוס)
אם חשוב לך להשתחרר כי באמת אתה לא מסוגל להשאר בצבא אז תלחם בזה אבל תדע מה המחיר שאתה לא תרצה לשלם בנושא.
יש אנשים שלא רוצים השגחה, יש אנשים שלא מוכנים לשבת בכלא גם אם זו הבריאות הנפשית שלהם.
אנונימית
שואל השאלה:
אוקיי אני אסביר קצת יותר על הסיטאוציה שלי כדי שאולי תוכלי להגיד לי בערך מה הסיכויים שלי ( אפילו שזה באמת הרוב מזל) בבקום ניסיתי כל הבקום להשיג קבן אבל רק מרחו אותי וישירות סירבו לתת לי קבן והמניאקים אמרו שאם אסרב גיוס הם ישלחו אותי ישירות לכלא (בלי מעצר בלי כלום לפני).
בקיצור בסוף יום הגיוס אחרי שדיברתי עם קצין מיון 10 פעם ללא עזרה דיברתי עם איזה קצין ממש בעלייה לאוטובוס ( לא בטוח קצין של מה הוא) והוא אמר שיתנו לי קבן בבסיס .
נסעתי לבסיס ופגשתי שם עוד פעם את הקצין הזה ביום הגיוס והוא אמר שהוא ידאג לרשום אותי לקבן בדחיפות .
עד כמה הם מזיינים לי את השכל אני לא יודע אז אולי את תוכלי לעזור לי
אוקיי אני אסביר קצת יותר על הסיטאוציה שלי כדי שאולי תוכלי להגיד לי בערך מה הסיכויים שלי ( אפילו שזה באמת הרוב מזל) בבקום ניסיתי כל הבקום להשיג קבן אבל רק מרחו אותי וישירות סירבו לתת לי קבן והמניאקים אמרו שאם אסרב גיוס הם ישלחו אותי ישירות לכלא (בלי מעצר בלי כלום לפני).
בקיצור בסוף יום הגיוס אחרי שדיברתי עם קצין מיון 10 פעם ללא עזרה דיברתי עם איזה קצין ממש בעלייה לאוטובוס ( לא בטוח קצין של מה הוא) והוא אמר שיתנו לי קבן בבסיס .
נסעתי לבסיס ופגשתי שם עוד פעם את הקצין הזה ביום הגיוס והוא אמר שהוא ידאג לרשום אותי לקבן בדחיפות .
עד כמה הם מזיינים לי את השכל אני לא יודע אז אולי את תוכלי לעזור לי
אנונימי
שואל השאלה:
ותודה על העזרה והסברים המורחבים, כי כל העניין בכוונה לא מסופר נורמאלית בצבא
ותודה על העזרה והסברים המורחבים, כי כל העניין בכוונה לא מסופר נורמאלית בצבא
אנונימי
קשה לי להאמין שאותו קצין ירשום אותך לקבן בדחיפות, היו לו את כל הפרטים שלך בשביל לקבוע לך פגישה עם קבן? אני קצת בספק אבל תקן אותי אם אני טועה..
ומעצר זה בדרך כלל כלא, ולא סתם להיות בבקום ולהסתובב עד שיחליפו מה לעשות איתך.
עד שאין מפקד שמכיר אותך ואחראי עליך, אף אחד לא ירשום אותך לקבן לפחות ממה שאני מכירה.
אבל לפעמים זה לא אשמת מפקדים אלא אשמת המזכירות במרפאת בהר"ן (בריאות הנפש) ששוכחים או מתעלמים ולפעמים המפקדים צריכים לבדוק קצת מעבר
ומעצר זה בדרך כלל כלא, ולא סתם להיות בבקום ולהסתובב עד שיחליפו מה לעשות איתך.
עד שאין מפקד שמכיר אותך ואחראי עליך, אף אחד לא ירשום אותך לקבן לפחות ממה שאני מכירה.
אבל לפעמים זה לא אשמת מפקדים אלא אשמת המזכירות במרפאת בהר"ן (בריאות הנפש) ששוכחים או מתעלמים ולפעמים המפקדים צריכים לבדוק קצת מעבר
אנונימית
שואל השאלה:
יש איזה פרטים מיוחדים שהקצין צריך לדעת כדי לקבוע לי קבן? ואם זה משנה משהו אז היה מפקד שאז עזר לי שם עם הקצין והוא עכשיו המפקד של הצוות שלי
יש איזה פרטים מיוחדים שהקצין צריך לדעת כדי לקבוע לי קבן? ואם זה משנה משהו אז היה מפקד שאז עזר לי שם עם הקצין והוא עכשיו המפקד של הצוות שלי
אנונימי
יש השלכןת לגבי נוהל התאבדות זה יחסום אותך מעבודות שונות כמו ממשלתיות מסווגות
באותו הנושא: